تغییر آدرس ورود به بخش مدیریت وردپرس

اگر سایت خود را با وردپرس طراحی کرده باشید، برای افزایش امنیت این سیستم می‌توانید برخی فعالیت‌های اضافی را به انجام برسانید تا با خیالی آسوده‌تر به تولید محتوا و نگهداری سایت خود بپردازید.

یکی از این فعالیت‌ها که ممکن است بخواهید آن را انجام دهید، تغییر آدرس صفحه ورود به بخش مدیریت وردپرس است.

پس از انجام این کار، آدرس پیش‌فرض ورود به بخش مدیریت( wp-admin ) دیگر قابل استفاده نخواهد بود و برای ورود لازم است تا آدرس جدید را در مرورگر تایپ نمایید.

چرا باید آدرس ورود به بخش مدیریت را تغییر دهم ؟

انجام این کار هرچند ضروری نیست ولی می‌تواند مانع برخی تهدیدها و ایجاد بارهای اضافی روی سایت شما گردد. برخی از مزایای تغییر آدرس ورود وردپرس عبارتند از:

  • جلوگیری از حملات Brute-Force ( آزمون و خطا ) برای یافتن نام کاربری و رمز شما
  • جلوگیری از تهدید سایت در صورت یافته شدن مشکلات امنیتی جدید در وردپرس
  • جلوگیری از حملات ربات‌های ایتنرنتی برای یافتن صفحات ورود و اطلاعات شما

استفاده از افزونه WPS Hide Login

انجام این کار با روش‌ها و افزونه‌های متعدد امکان‌پذیر است. در این نوشته ما از افزونه WPS Hide Login استفاده می‌کنیم. این افزونه سبک و کم حجم است و هدفی که داریم را به خوبی عملی می‌کند.

مخفی کردن صفحه ورود وردپرس

جهت فعال‌سازی این افزونه، از طریق بخش مدیریت وردپرس این افزونه را نصب و فعال کنید.

هشدار

پیش از فعال‌سازی کامل افزونه و انتخاب آدرس جدید، این آدرس را به خاطر بسپارید. اگر این آدرس را فراموش کنید، هرچند با حذف یا تغییر نام شاخه افزونه از طریق هاست می‌توانید مجددا با آدرس قبلی وارد بخش مدیریت شوید، ولی ممکن است برای شما مشکل یا به دلایلی ناممکن باشد.

انتخاب نام مناسب برای صفحه ورود

پس از نصب افزونه، به بخش تنظیمات افزونه مراجعه کنید و نشانی جدید برای ورود به بخش مدیریت را تعیین نمایید. برای مثال می‌توانید از آدرس my-login به جای wp-login.php استفاده کنید. سعی کنید نام‌هایی غیرقابل حدس زدن برای صفحه ورود خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر استفاده از نام‌های متداول مثل login، signin، admin یا موارد مشابه گزینه‌های نامناسب به شمار می‌روند.

همخوانی افزونه با افزونه‌های Cache

اگز از افزونه‌های Cache استفاده می‌کنید، لازم است تا تنظیماتی نیز در این افزونه‌ها انجام دهید تا صفحه‌ی ورود جدید سایت شما، Cache نشود. این افزونه به صورت پیش‌فرض با WP Rocket همخوانی دارد. همچنین پیوند لازم برای به‌روزرسانی افزونه‌های Super Cache و W3 Total Cache در بخش تنظیمات این افزونه موجود است.

رفع مشکل ورود به سایت احتمالی

اگر به هر دلیل پس از نصب و فعال‌سازی افزونه نتوانستید به سایت وارد شوید، کافی است از طریق File Manager یا FTP به شاخه‌ی wp-content/plugins مراجعه کنید و شاخه‌ی افزونه را در این مسیر تغییر نام دهید یا آن را حذف نمایید تا سایت به حالت قبل برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱