تبادل لینک برای سئو و بازاریابی اینترنتی

یکی از روش‌های قدیمی برای افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه سئو سایت، استفاده از تکنیک تبادل لینک است. در این روش، شما به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کنید تا لینک سایت شما را در سایت یا وبلاگ خود درج کنند تا شما نیز در عوض همین کار را برای سایت یا وبلاگ آنان به انجام برسانید.

بک لینک

این روش می‌تواند مزایا و معایبی به دنبال داشته باشد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم نمود.

مزایای تبادل لینک

  1. جذب مخاطبان سایت‌های دیگر با استفاده از تبلیغات اینترنتی
  2. افزایش رتبه‌ی سئو سایت حداقل در کوتاه مدت
  3. معرفی سایت به گروه بزرگی از مخاطبان در کمترین زمان ممکن
  4. عدم نیاز به هزینه برای تبلیغات در سایت‌های دیگر

معایب تبادل لینک

  1. قرارگیری پیوندهای سایت‌های دیگر در سایت شما
  2. احتمال کاهش رتبه‌ی سایت شما به دلیل لینک دادن به سایت‌هایی با کیفیت پایین یا لینک دادن سایت‌هایی با کیفیت پایین به شما
  3. احتمال جریمه شدن توسط گوگل به دلیل فعالیت زیاد در تبادل لینک( خرید و فروش لینک با لینک )
  4. عدم کنترل و شناخت کافی به محتوای سایت‌هایی که کاربران خود را به آن هدایت می‌کنید
  5. کاهش اثربخشی سئو در طولانی مدت به دلیل لینک‌های دوطرفه

تبادل لینک خوب است یا بد ؟

استفاده از تکنیک تبادل لینک بسته به شرایط و محتوای سایت ممکن است خوب یا بد باشد. به طور کلی استفاده از این تکنیک در زمان شروع به کار سایت و زمانی که مخاطبان و رتبه‌ی سئوی سایت پایین است، ممکن است خوب و کارآمد باشد ولی سایت‌های معتبر و بزرگ به ندرت دست به این کار می‌زنند زیرا ممکن است خطرات و معایب انجام این کار برایشان بیش از مزایای آن باشد.


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: بازاریابی اینترنتی. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , , , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *