روش‌های کسب درآمد از بازاریابی اینترنتی

یافتن مشتریان جدید از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های موبایلی در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی آسان‌تر و کم‌هزینه تر است. در بازاریابی اینترنتی، مهارت و دانش نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازاریابی اینترنتی

به علاوه فعالیت با حجم متناسب برای جذب مشتریان کافی به نیروهای متعدد نیازمند است.

یکی از شغل‌های جدید که سرویس‌های آنلاینی نیز برای آن توسعه یافته است، جذب مشتریان برای کسب و کارهای مختلف از طریق فضای مجازی است. به همین دلیل ارائه‌کنندگان کالا و خدمات به ازای فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی، نیروهایی را به خدمت می‌گیرند.

انواع روش‌های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی بسته به کالا یا خدمات قابل ارائه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. خدمات و فروش سنتی در کنار خدمات و فروش آنلاین می‌توانند از پتانسیل بازاریابی اینترنتی استفاده کنند.

  • استفاده از شبکه‌های موبایلی مانند اینستاگرام و تلگرام
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس و توئیتر
  • استفاده از سرویس‌های آنلاین ثبت آگهی و بازاریابی
  • تبلیغات در سایت‌های پربازدید
  • بازاریابی ایمیلی( ایمیل مارکتینگ )
  • فعالیت در تالارهای گفتگو و پاسخ به پرسش‌های مرتبط کاربران
  • ارسال رپورتاژ آگهی یا مقالات در سایت‌های دیگر
  • تولید محتوای آموزشی در وبلاگ شخصی و بازاریابی محتوایی

کسب درآمد از بازاریابی اینترنتی

ردگیری موفقیت و اثربخشی هر یک از روش‌های بازاریابی اینترنتی با اندازه‌گیری دقیق کلیک‌ها و نرخ تبدیل آن‌ها به فروش به انجام می‌رسد. در نتیجه به ازای هر کلیک یا هر فروش، درصدی از سود به بازاریاب پرداخت می‌شود.

پیوندهایی که در تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شوند، دارای یک کد منحصر به فرد هستند و چنانچه مشتری با استفاده از این پیوندها به مقصد مورد نظر مراجعه کنید و خرید کالا یا خدمات را به انجام برساند، فروش انجام شده با کد بازاریاب هدف ثبت می‌شود و از این طریق کسب درآمد برای بازاریاب امکان‌پذیر می‌شود.

استفاده از سئو برای بازاریابی اینترنتی

برخی از بازاریابان که تکنیک‌های سئو و طراحی سایت را به خوبی بدانند، ممکن است با ایجاد یک سایت تبلیغاتی که توانایی جذب مشتریان را دارد، کالاها یا خدمات صاحبان کسب و کار را تبلیغ کنند و از این روش به کسب درآمد بپردازند.

سایت‌های آگهی تخصصی و عمومی و وبلاگ‌های آموزشی که در کنار آموزش به تبلیغات می‌پردازند از این گونه سایت‌ها به شمار می‌روند.

ریسک کم بازاریابی اینترنتی برای ارائه دهندگان کالا و خدمت

به دلیل پرداخت به ازای موفقیت، ارائه دهندگان کالا و خدمات مایل هستند تا از این روش برای معرفی خود بهره‌گیری کنند. تا زمانی که هر یک از بازاریابان موفقیتی به دست نیاورند، وجهی نیز توسط صاحب کسب و کار پرداخت نخواهد شد.

از طرف دیگر، چنانچه روش‌های به کاررفته در بازاریابی مناسب و موثر باشند، سود به دست آمده برای بازاریاب به مراتب بیشتر از روش‌های سنتی خواهد بود.


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: بازاریابی اینترنتی. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *