کاربرد منوها در جوملا

جوملا از انواع مختلفی از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند. یکی از انواع اصلی افزونه‌ها در جوملا کامپوننت‌های جوملا هستند که تولید محتوای اصلی صفحات را بر عهده دارند.

طراحی سایت با جوملا

برای مثال کامپوننت K2 ابزاری است که می‌تواند برای تولید محتوای متنی به کارگیری شود. برای نمایش محتواهای ایجاد شده در کامپوننت‌های جوملا دو روش کلی وجود دارد. روش اول آدرسی است که کامپوننت برای آن محتوا تخصیص می‌دهد و معمولا شامل نام کامپوننت، نوع محتوا و شناسه‌ی محتوا است.

از طرف دیگر صاحبان سایت معمولا برخی از محتواهای ایجاد شده را به دلیل اهمیت بیشتر در بالا یا کنار یا پایین سایت در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند. این محتواها اغلب شامل خدمات و محصولات و محتواهای اطلاع‌رسانی اصلی سایت می‌شوند.

منوها در جوملا

منوها در جوملا ابزاری هستند که امکان ایجاد پیوندهایی با عنوان و نشانی دلخواه به محتواهای ایجاد شده در کامپوننت‌های مختلف جوملا را برای صاحبان سایت فراهم می‌کنند.

ایجاد منوهای مختلف در جوملا می‌تواند به صورت درختی و در تعداد نامحدود صورت پذیرد.

برای مثال صاحب یک سایت ممکن است بخواهد فهرستی از محتواها را در قالب یک منو در بالای سایت و فهرستی دیگر از محتواها را در پایین سایت و در بخش پابرگ سایت قرار دهد.

هر منو پس از ایجاد می‌تواند در قالب یک ماژول در محلی دلخواه از سایت گنجانده شود.

منوهای جوملا و سئو

نشانی ایجاد شده برای هر پیوند ثبت شده در منو، نشانی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. این موضوع هنگامی که منوهای متعدد به یک محتوا اشاره می‌کنند سبب ایجاد سردرگمی برای موتورهای جستجو می‌شود زیرا چند نشانی مختلف یک محتوای ثابت را در معرض دید کاربر قرار می‌دهند.

برای رفع این مشکل سئو چند راه حل زیر وجود دارد:

  • استفاده از تگ متا Canonical برای تعیین کردن نشانی اصلی
  • استفاده از تگ noindex برای نشانی‌های فرعی
  • ایجاد پیوندهای جدید به منوی قبلی به جای پیوند به محتوا( Menu Alias )

ویژگی دیگر منوهای جوملا که می‌تواند روی سئو جوملا اثرگذار باشد، امکان درج توضیحات و عنوان برای هر منو است. عنوان و توضیحات مشخص شده برای منو بر عنوان و توضیحات مشخص شده بر محتوا برتری دارد و استفاده‌ی درست یا نادرست از این ویژگی می‌تواند اثر مستقیم روی سئو سایت جوملا برجای بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱