اثر تبلیغات و پنجرههای پاپ آپ بر سئو
یکی از روشهای کسب درآمد از اینترنت، نمایش تبلیغات در وبسایتهای اطلاعرسانی و خدمات است. هرچند نمایش تبلیغات ممکن است برای کسب درآمد یک وبسایت ضروری و حتی هدف اصلی آن به شمار رود، ولی زیاده روی و عدم رعایت اصول فنی سبب خواهد شد تا سایتها مورد جریمهی گوگل قرار گیرند و در نتیجه روی سئو سایت این گونه سایتها اثر منفی مشاهده شود.
اثرهای منفی تبلیغات روی سئو
تبلیغات به خودی خود اثری روی سئو سایت بر جای نمیگذارند. بلکه تبلیغات غیراصولی و زیاده روی در آن است که میبایست از آن دوری شود. در ادامه برخی از رفتارها که از نظر گوگل رفتارهای مخرب شناسایی میشوند را مشاهده خواهید کرد:
- نمایش تعداد زیاد تبلیغات در سایت
- نمایش تبلیغاتی با حجم تصاویر زیاد
- قرار دادن تبلیغات متنی بدون درج rel=nofollow برای انتقال اعتبار به سایت تبلیغ دهنده و دستکاری رتبه بندی گوگل( فروش بک لینک )
- قرار گرفتن محتوا در حاشیه و تبلیغات در مرکز دید
- نمایش تبلیغات در پنجرههای بازشو( پاپ آپ ) و نیاز به بستن پنجره تبلیغات برای مشاهدهی متن سایت به ویژه در سایت موبایل
- هرگونه رفتار تبلیغاتی که دسترسی به محتوای اصلی سایت را برای کاربران با مشکل و مانع همراه کند
محدود کردن دسترسی به محتوای اصلی سایت پس از مشاهدهی تبلیغات به ویژه در موبایل که فضای نمایش محتوا محدود است، اثرات مخرب به مراتب بیشتری دارد و در هنگام نمایش تبلیغات در گوشیهای هوشمند و تبلت، دقت بیشتری در نمایش تبلیغات مورد نیاز خواهد بود.
اثرهای منفی پاپ آپ روی سئو
یکی از روشهای کسب درآمد که معمولا در سایتهای زرد مورد استفاده قرار میگیرد، باز شدن خودکار چندین پنجره تبلیغاتی در هنگام فعالیتهای کاربر از جمله کلیک روی پیوندها است. این روش ممکن است در کوتاه مدت سبب ایجاد درآمد برای صاحبان سایتها شود. ولی پس از شناسایی شدن این گونه سایتها توسط گوگل، ورودی موتور جستجوی این سایتها به شدت کاهش خواهد یافت و ناچار خواهند شد با نام دامنهی جدید کار را از سرگیری نمایند.
انجام این کار برای سایتهایی که برنامههای بلندمدت و مدون برای کسب درآمد از اینترنت دارند به هیچ وجه توصیه نمیشود.