بالا بردن رتبه سایت( سئو ) در گوگل

برای بهبود رتبه سایت یا بهینه سازی موتور جستجو یا سئو در موتورهای جستجو و به ویژه در گوگل عوامل گوناگونی وجود دارند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرند.

ابتدا ذکر این نکته لازم است که موتورهای جستجو دو نوع رتبه را شناسایی می‌کنند. ابتدا رتبه‌ی هر صفحه از سایت و دوم رتبه‌ی دامنه. رتبه‌ی صفحات سایت، بسته به مطالبی که در آن وجود دارد و سایر عوامل سئو تعیین می‌شود. برای مثال ممکن است یک مقاله یا خبر جذاب و پر مخاطب که نمونه‌ی مشابهی در سطح اینترنت برای آن وجود ندارد، رتبه‌ی خوبی دریافت کند و حجم زیادی ورودی از گوگل را دریافت کند ولی سایر مطالب موجود در وبسایت، این وضعیت را نداشته باشند.

سئو - بالا بردن رتبه گوگل

رتبه‌ی دوم رتبه‌ی دامنه است. کسب رتبه‌ی بالای دامنه با تلاش و صرف زمان زیاد امکان‌پذیر است. دامنه‌ای که رتبه‌ای خوب را دریافت کند، با احتمال بیشتری در مطالب جدید، رتبه‌ی خوبی دریافت خواهد کرد.

به این معنی که اگر رتبه‌ی یک دامنه بالا باشد، تمامی صفحات موجود در آن سایت یک اثر مثبت در سئو و رتبه بندی خود مشاهده خواهند کرد.

رتبه گوگل تک تک صفحات

برای بالا بردن رتبه گوگل صفحات مجزا، رعایت اصول سئو از جمله، کیفیت مطلب، استفاده از فایل‌های چندرسانه‌ای مانند صوت و تصویر، وجود بک‌لینک به صفحه‌ی مورد نظر، وجود لینک‌های داخلی کافی و مناسب به مطلب مورد نظر و سایر عوامل فنی که ساختار صفحه را برای موتور جستجو تعیین کنند، اثربخش هستند. نو و منحصر به فرد بودن مطلب نیز از اهمیت بالایی در این زمینه برخوردار است.

بالا بردن رتبه گوگل دامنه

برای بالا بردن رتبه‌ی یک دامنه به صورت کلی تلاش بسیار زیادی نیاز است. عامل مهمی که در بالا بردن رتبه‌ی دامنه باید به آن توجه شود، صبر و تلاش مستمر است. یک دامنه با عمر کوتاه نمی‌تواند رتبه‌ی بالایی در دید موتورهای جستجو به دست آورد. اگر سایتی حاوی مطالب پربازدید و پر مخاطب متعددی باشد، به صورت خودکار رتبه‌ی بالایی در دامنه نیز به دست خواهد آورد.

به عبارت دیگر رتبه‌ی دامنه و رتبه‌ی صفحات بر یکدیگر اثرگذار هستند البته با اثربخشی متفاوت.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس و اینستاگرام، ابزارهایی هستند که علاوه بر هدایت مستقیم کاربران به سایت شما، می‌توانند ابزاری باشند که اعتبار آنلاین سایت شما را مشخص می‌کنند. موتورهای جستجو توانایی دارند تعداد به اشتراک‌گذاری و علاقمندی به مطالبی که شما در این شبکه‌ها منتشر می‌کنید را ارزیابی کنند و بر اساس آن مطالب و نوشته‌های شما را ارزشگذاری کنند.

بک‌لینک یا لینک‌های خارجی به سایت شما

در اختیار داشته بک‌لینک از سایت‌های با اعتبار بالا می‌تواند نشانه‌ای باشد که سایت شما با کیفیت است و دیگران آن را توصیه می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که خرید بک‌لینک از سایت‌هایی که گوگل آن‌ها را به عنوان اسپم شناسایی کرده است یا خواهد کرد و ایجاد بک‌لینک با تعداد غیرطبیعی در زمانی کوتاه نشانه‌هایی از تقلب به شمار می‌روند و ممکن است نتیجه‌ی عکس و غیرقابل بازگشت در سئو سایت شما بر جای بگذارند.

رعایت استانداردهای طراحی سایت

طراحی سایت با اصول روز دنیای وب سبب می‌شوند سایت در تمامی محیط‌ها با کیفیت و شکل خوب به نمایش در آید. علاوه بر آن موتورهای جستجو به عنوان یک نرم‌افزار قادر خواهند بود معنی و مفهوم بخش‌های مختلف مطالب قرار گرفته در سایت شما را شناسایی کنند. طراحی سایت با کیفیت بالا و رعایت اصول روز دنیای وب سبب می‌شود اثربخشی سئو افزایش یابد.

سرعت و حجم سایت

هر چه سرعت بارگزاری سایت بیشتر باشد و حجم صفحات کمتر، موتورهای جستجو و گوگل امتیاز بیشتری به این صفحات اعطا خواهند کرد. یک سایت سریع و کم‌حجم پهنای باند کمتری از کاربران به ویژه کاربران موبایل به خود اختصاص می‌دهد. در نتیجه سبب افزایش رضایمتندی مشتریان خواهد شد. به همین دلیل هر چه سایت طراحی شده کم‌حجم‌تر و سریع‌تر باشد، دستیابی به اهداف سئو و قرار گیری در رتبه‌ی اول گوگل دستیافتنی‌تر خواهد شد.

پیوندهای داخلی

ایجاد پیوندهای داخلی برای هدایت کاربران به صفحات مرتبط یا لازم در میان مطالب دیگر، یکی از روش‌های موثر در دستیابی به سئو و بهینه‌سازی سایت است. در هنگام ایجاد مطالب جدید، با ایجاد پیوندهایی به مطالب مرتبط و مفید قبلی، کاربران را به صفحات دیگر هدایت کنید. این کار سبب می‌شود گوگل نه تنها رتبه‌ی صفحات مقصد را افزایش دهد، بلکه رتبه‌ی صفحه‌ی فعلی را نیز زیادتر از قبل در نظر بگیرد.

پیوندهای خارجی

ایجاد پیوندهای خارجی مفید و با اعتبار بالا که ارتباط مفهومی با مطلب موجود در سایت داشته باشند، می‌تواند رتبه‌ی مطلب را افزایش دهد. ایجاد لینک‌های نامرتبط و با کیفیت پایین در مطالب سایت، البته اثر معکوس خواهد گذاشت و ممکن است علاوه بر کاهش رتبه‌ی سایت، رتبه‌ی سایت مقصد را نیز با مشکلاتی مواجه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *