بهترین طول کلمات کلیدی برای سئو

انتخاب صحیح کلمات کلیدی برای فعالیت سئو یکی از مهارت‌های کلیدی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی از طریق بهینه‌سازی سایت به شمار می‌رود.

ممکن است تصور کنید که هر چه طول کلمات کلیدی کوتاه‌تر باشند، ارزش بیشتری نیز دارند و برای موفقیت در سئو می‌بایست روی کلمات کوتاه‌تر تمرکز کرد. در ادامه با استفاده از نتایج تحقیق روی ۱.۴ میلیارد کلمه کلیدی که توسط سایت ahrefs به انجام رسیده است، این تصور را بررسی خواهیم نمود.

تعداد جستجوی کلمات کلیدی

در نمودار زیر تعداد جستجوی کلمات کلیدی را مشاهده می‌کنید. این نمودار نشان می‌دهد که چه تعداد از کلمات کلیدی جستجوی زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. همان گونه که مشاهده می‌کنید تعداد کلمات کلیدی که بیش از ۵۰۰۰ جستجو را به خود اختصاص می‌دهند کمتر از نیم درصد عبارت‌ها هستند.

درصد طول کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل

این نمودار نشان می‌دهد که عبارت‌های جستجو شده در گوگل چند کلمه‌ای هستند. همان گونه که مشاهده می‌کنید و قابل پیش‌بینی است، بیش از ۹۴ درصد عبارت‌های کلیدی جستجو شده، سه کلمه‌ای و بیشتر هستند.

هر چه طول عبارت‌های مورد جستجو بیشتر باشد، موضوع تخصصی‌تر و هدف مشخص‌تری را دنبال می‌کنند.

حجم جستجوی کلمات کلیدی بر اساس طول آن‌ها

نمودار زیر نشان می‌دهد که میزان جستجوی عبارت‌های کلیدی با احتساب حجم آن‌ها چه مقدار است. برای مثال عبارت‌های کلیدی یک کلمه‌ای با وجود اینکه تعداد کمتری دارند، به دلیل حجم جستجوی بیشتر، ۲۰ درصد کل جستجوها را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی نسبت طول کلمات کلیدی و حجم جستجوی آن‌ها

نمودار زیر نشان می‌دهد که طول عبارت‌های کلیدی پر جستجو در مقایسه با عبارت‌های کم جستجو چه تفاوتی دارد. به عبارت دیگر با بررسی نمودار زیر می‌توان متوجه شد که حجم اندکی از عبارت‌های پر مخاطب پنج کلمه‌ای و بیشتر هستند. و با کاهش اهمیت کلمات کلیدی، طول آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

با بررسی نمودار زیر می‌توان متوجه شد که برای جذب مخاطبین بیشتر، طول عبارت‌های کلیدی بین ۲ تا ۴ کلمه بهترین طول‌ها هستند.

نمودار تعداد کلمات کلیدی در مقایسه با تعداد جستجو

در این نمودار تعداد کل کلمات کلیدی پر جستجو بر اساس حجم جستجو را مشاهده می‌کنید. تعداد کمی از عبارت‌های کلیدی جستجوهایی زیاد و تعداد زیادی از کلمات، جستجوهایی کم را به خود اختصاص می‌دهند.

آمار عددی عبارت‌های کلیدی پر جستجو

جدول زیر نشان می‌دهد چه تعداد از کلمات کلیدی جستجوهای سنگینی را به خود اختصاص می‌دهند. تنها دو عبارت کلیدی facebook و youtube حجم جستجویی بیش از ۱۰۰ میلیون در ماه را در اختیار دارند. بیش از ۱۴ هزار عبارت کلیدی جستجوهایی بیش از ۱۰۰ هزار در ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

محاسبه‌ی تعداد ورودی گوگل بر اساس تعداد جستجو

شاید تصور کنید که تعداد جستجوی یک عبارت کلیدی و جایگاه سایت، تعیین کننده‌ی تعداد ورودی گوگل برای آن عبارت است. این تصور اشتباه است. زیرا افراد مختلف برای یافتن هدف‌های مشابه، از کلمات متفاوتی استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است برخی از افراد از عبارت «طراحی سایت» و برخی «ساخت سایت» را برای هدفی مشترک در گوگل جستجو کنند. موتور جستجوی گوگل تلاش می‌کند تا این تفاوت‌ها را شناسایی کند و برای هر دو عبارت، نتایجی یکسان را به نمایش درآورد. بنابراین حجم دقیق ورودی گوگل، معادل جمع تعداد جستجوی عبارت‌های مشابه خواهد بود.

طول کلمات کلیدی بهینه برای فعالیت سئو

با توجه به کم بودن تعداد عبارت‌های کلیدی ۱ و ۲ کلمه‌ای، غیرتخصصی بودن این عبارت‌ها و رقابت سنگین برای موفقیت در این گونه کلمات کلیدی، ممکن است دستیابی به اهداف ایده‌آل در کوتاه‌مدت یا میان مدت برای این کلمات دست‌نیافتنی باشد. به همین دلیل انتخاب کلماتی ۳ حرفی و بیشتر برای اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت گزینه‌هایی مناسب‌تر و دست‌یافتنی‌تر می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱