روش‌های بهبود رتبه سایت در گوگل

بازاریابی اینترنتی و افزایش بازدید سایت با روش‌های مختلفی قابل انجام است. یکی از کم‌هزینه‌تری و موثرترین روش‌ها برای این کار، استفاده از دانش سئو برای بهبود جایگاه سایت در گوگل است.

هر چه محل قرارگیری سایت در کلمات کلیدی مهم در موتور جستجو بالاتر از سایر رقبا باشد، تعداد ورودی‌های سایت و تعداد بازدیدهای آن نیز افزایش خواهد یافت.

بهبود جایگاه سایت در گوگل

برای بهبود جایگاه سایت در گوگل ابتدا باید تا حدودی با روش‌های فعالیت گوگل و الگوریتم‌های کلی آن آشنایی پیدا کرد. بسیاری از افراد برای بهبود جایگاه سایت در گوگل از روش‌های همراه با تقلب استفاده می‌کنند. استفاده از این روش‌ها که به روش‌های کلاه سیاه سئو مشهور هستند در صورت شناسایی توسط گوگل یا گزارش شدن توسط رقبا، با جریمه سئو و از بین رفته رتبه‌ی سایت همراه خواهد بود.

الگوریتم‌های رتبه‌بندی سئو در گوگل

الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت در گوگل به دلیل جلوگیری از سوء استفاده همیشه در حال تغییر و بهبود هستند. همچنین این الگوریتم‌ها به صورت محرمانه نگهداری می‌شوند و جزئیات و تغییرات به روز آن‌ها منتشر نمی‌شود.

با این حال بر اساس تحقیقات و آزمون و خطا و برخی توصیه‌های فنی ارائه شده فهرست‌هایی با بیش از ۲۰۰ عامل موثر در سئو وجود دارند که می‌توانند در رتبه‌بندی سایت اثربخشی داشته باشند.

  • عوامل موثر در چند گروه کلی قابل طبقه بندی هستند.
  • تعداد لینک‌های با کیفیت از سایت‌های دیگر به سایت شما
  • کیفیت محتوای مرتبط و با کیفیت موجود در سایت
  • عمر دامنه، نام دامنه، پسوند دامنه و رتبه دامنه
  • ترکیب مناسب کلمات کلیدی در سایت و محتوای سایت
  • سرعت زیاد و حجم کم سایت
  • محل میزبان و تعداد سایت‌های میزبانی شده روی سرور و IP میزبان
  • فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی
  • ساختار داخلی، پیوندهای داخلی و نشانی صفحات سایت

بهبود جایگاه سایت در گوگل

با توجه به آنچه در بخش‌های قبل گفته شد، عوامل موثر در سئو بیش از ۲۰۰ مورد هستند که بهینه‌سازی آن‌ها به تسلط کافی روی این عوامل و توانایی شناسایی نقاط ضعف و توانایی و دانش برطرف کردن موانع موفقیت در سئو خواهند بود.

برای افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه سئو سایت، چنانچه سایت تا کنون طراحی نشده است، بهترین روش، طراحی برنامه‌ی سئو پیش از طراحی سایت و طراحی سایت مطابق با اصول سئو خواهد بود.

چنانچه سایت قبلا طراحی شده است، استفاده از مشاوره سئو برای یافتن نقاط ضعف و قوت سایت یا آنالیز سئو خواهد بود.

در گام بعدی می‌بایست متخصصین سئو، برنامه‌نویسی سایت، طراحی سایت و تولید محتوای سایت تغییرات لازم در ساختار و محتوای سایت را به انجام برسانند.

انجام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی( دیجیتال مارکتینگ ) برای تولید بک‌لینک‌های کافی در جهت افزایش رتبه‌ی سایت گام بعدی و نهایی خواهد بود.

باید در نظر داشت که دستیابی به رتبه‌ی خوب سئو و افزایش بازدید سایت، نیازمند صرف زمان است. برای رسیدن به رتبه‌های نخست گوگل صبر کافی و صرف زمان کافی در کنار فعالیت فنی و اصولی برای پشت سر گذاشتن رقبا ضروری خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *