معایب ایجاد نقشه سایت آنلاین

نقشه سایت XML فایلی است که یافتن صفحات سایت شما را برای موتور جستجو آسان می‌کند. استفاده از این فایل در شرایطی که تعداد صفحات سایت شما زیاد است یا در هنگامی که تولید محتوای شما با سرعتی زیاد به انجام می‌رسد یا در شرایطی که سایت شما به تازگی ایجاد شده است و می‌خواهید در کمترین زمان ممکن گوگل تمامی مطالب شما را جستجو کند، مفید است.

نقشه سایت XML

علاوه بر افزونه‌هایی که در سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا قابل نصب و فعال‌سازی هستند، تولید نقشه‌ی سایت با استفاده از سرویس‌های آنلاین هم امکان پذیر است.

از جمله‌ی این سرویس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. https://www.xml-sitemaps.com
  2. https://xmlsitemapgenerator.org/sitemap-generator.aspx
  3. http://www.web-site-map.com

استفاده از این گونه سرویس‌های آنلاین مزایا و معایبی دارد که در این نوشته به برخی معایب آن در مقایسه با استفاده از افزونه‌های سازنده‌ی نقشه سایت اشاره خواهیم کرد.

عدم توجیه استفاده از نقشه‌ی سایت ایستا در بیشتر موارد

همان گونه که گفته شد، تنها در مورد آخر که سایتی به تازگی ایجاد شده باشد و بخواهیم در کمترین زمان ممکن گوگل تمامی صفحات سایت را شناسایی کند، نقشه‌ی سایت ایستا یاری رسان است. در هنگامی که تعداد صفحات سایت زیاد باشند یا تغییرات سایت مستمر به انجام می‌رسد، نقشه‌ي سایت لزوما می‌بایست به صورت پویا و با استفاده از افزونه ایجاد شود.

محدودیت تعداد صفحات

سرویس‌های آنلاین معمولا محدودیت‌هایی پیش روی شما قرار می‌دهند. برای مثال ممکن است حداکثر برای یک سایت یا حداکثر ۵۰۰ صفحه از سایت شما را پیمایش کنند.

اتلاف پهنای باند و توان سرور

هر بار تهیه‌ی نقشه‌ی سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین مستلزم پیمایش ده‌ها و صدها صفحه از سایت شما توسط این ابزارها است که پهنای باند و توان سیستم شما را اتلاف می‌کند.

عدم کنترل روی تنظیمات تخصصی

ابزارهای آنلاین بسیاری از تنظیمات جانبی نقشه‌ی سایت را به صورت عمومی مقداردهی می‌کنند و امکان انجام تنظیمات تخصصی برای گوگل در این ابزارها فراهم نیست.

نیاز به ایجاد مکرر نقشه‌ی سایت

اگر همزمان با ایجاد محتوای جدید یا انجام تغییرات در محتوای سایت، نقشه‌ی سایت جدید را ایجاد نکنید، عملا از مزایای استفاده از نقشه‌ی سایت استفاده‌ای نکرده‌اید.

به همین دلیل در سایت‌های فعال، استفاده از ابزارهای آنلاین از نظر فنی و زمانی به صرفه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *