چگونه سوددهی فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهیم ؟

طراحی فروشگاه اینترنتی گام نهایی برای شروع فروش کالا و سوددهی نیست و پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، بخش اصلی فعالیت برای جذب مشتری و افزایش فروش و سوددهی فروشگاه آغاز می‌شود.

روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی

فعالیت‌های لازم برای افزایش فروش و سوددهی فروشگاه اینترنتی، به صورت تجربی و علمی مشخص شده‌اند و انجام دادن آن‌ها می‌تواند اثرات قابل توجهی در رسیدن به هدف داشته باشد.

۱- گفتگوی آنلاین با مشتریان

در یک فروشگاه سنتی، مشتریان می‌توانند مشکلات خود یا نیاز به راهنمایی برای انتخاب محصول را فوری و مستقیم از فروشنده دریافت نمایند. با اضافه کردن بخش پشتیبانی و گفتگوی آنلاین می‌توانید، این نقص فروشگاه اینترنتی را تا حد زیادی برطرف کنید.

همچنین پشتیبانی و گفتگوی آنلاین سبب می‌شود مخاطبانی که به سایت مراجعه می‌کنند، حس اعتماد بیشتری نسبت به فروشگاه شما پیدا کنند.

علاوه بر سیستم‌هایی مثل LiveZilla و Zopim که به صورت رایگان یا تجاری تمامی زیرساخت‌های پشتیبانی مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده از افزونه‌های سیستم مدیریت محتوا یا برنامه‌نویسی اختصاصی این سیستم‌ها می‌تواند کار ارتباط میان مشتریان و شما را آسان کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای اجتماعی موبایل مانند تلگرام، اسکایپ، واتس‌اپ یا موارد مشابه، به مشتریان خود خدمات گفتگو و پشتیبانی آنلاین ارائه نمایید.

۲- دقیق بودن مشخصات کالا، موجودی کالا و قیمت‌ها

عدم دقت کافی در ورود مشخصات کالا‌ها، تعیین موجودی کالا یا قیمت‌های به‌روز، به تنهایی کافی هستند تا یک مشتری بالقوه و با دقت را از فروشگاه شما فراری دهند. همچنین این گونه بی دقتی‌ها می‌توانند مشتریانی که کالای شما را خریداری می‌کنند و محصولی نامناسب دریافت می‌کنند یا به دلیل عدم موجودی امکان دریافت کالا برایشان مقدور نمی‌شود، برای همیشه از فروشگاه شما دور کنند.

۳- درج کامل شرایط برگشت کالا، هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌ی حمل در معرض دید

اعلام کامل و دقیق تمامی شرایط و فرآیندهای فروشگاه اینترنتی به مشتریان سایت، مانع ایجاد نارضایتی در مشتریان می‌شود. فرض کنید یک مشتری کالای شما را خریداری می‌کند و بدون اینکه بداند، هزینه‌ی حمل را درب منزل از او درخواست می‌شود یا فرض کنید مشتری قصد دارد کالای خریداری شده را بدون استفاده به شما برگرداند ولی بدون اطلاع قبلی این اجازه را به او نمی‌دهید.

انجام کارهایی بدون اعلام قبلی، می‌توانند به سادگی مشتریان شما را کم کنند. بنابراین تمامی شرایط فعالیت و فروش خود را به طور صریح و آشکار در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

۴- ارسال سریع کالا

هر چه سفارش‌های مورد نظر مشتریان زودتر به دستشان برسد، احتمال اینکه از خرید خود راضی باشند، بیشتر می‌شود. مشتریان راضی بهترین ابزار برای بازاریابی به شمار می‌روند. یک مشتری راضی می‌تواند چندین نفر مشتری از دوستان و آشنایان خود برای شما به همراه بیاورد.

از طرف دیگر، اگر در ارسال کالای خریداری شده، فاصله بیفتد و مشتری ناچار شود چندین روز برای دریافت کالایی که می‌توانست از فروشگاه محلی فوری تهیه کند، معطل شود، احتمالا این آخرین فروش شما به این مشتری خواهد بود.

۵- درج اطلاعات و تصاویر کافی و مناسب از محصولات

تمام محصولات شما برای مشتریان شناخته شده نیستند و بسیاری از خریداران قبل از خرید نیاز به کسب اطلاعات کامل و دقیق در مورد محصولات دارند. هر چه اطلاعات ارائه شده توسط شما کامل‌تر و دقیق‌تر باشد، مشتریان زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد و احتمال انتخاب محصولات شما بیشتر خواهد شد.

تهیه‌ی تصاویر با کیفیت بالا و فیلم‌های آموزشی و توضیحات متنی و کامل از جمله‌ی عوامل موثر در انتخاب کاربران به شمار می‌رود.

۶- نظرات و امتیاز کاربران را جمع‌آوری کنید و به دیگران نمایش دهید

نظرات خریداران قبلی، راهنمایی قابل اعتماد برای خریداران جدید است. این نظرات به دلیل اینکه از طرف خریداران و نه فروشنده نوشته می‌شوند، منبعی مهم برای تصمیم‌گیری خریداران جدید به شمار می‌روند.

اگر خریداران قبلی در نظرات خود از شما یا محصولات انتقاد کرده‌اند، یک پاسخ دوستانه، علمی و گویا می‌تواند اثر منفی آن نظر را به مثبت تبدیل کند. بنابراین در پاسخگویی به نظرات کاربران دقت و توجه کافی را به خرج دهید.


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: طراحی سایت. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *