هشتگ چیست ؟

هشتگ یا Hash Tag مفهومی است که در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، گوگل پلاس و شبکه‌های موبایلی مانند تلگرام کاربرد دارد. ساختار خطی شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود یافتن مطالبی که در گذشته ارسال شده‌اند و طبقه بندی آن‌ها به صورت عادی امکان‌پذیر نباشد. برخی شبکه‌های اجتماعی نیز حرکت به سمت عقب و یافتن نوشته‌های قدیمی را محدود می‌کنند.

به همین دلیل مطالب قدیمی به زودی از دسترس خارج می‌شوند. هشتگ ابزاری است که کمک می‌کند مطالب موجود در این شبکه‌ها قابلیت طبقه‌بندی و گروه‌بندی پیدا کنند و یافتن مطالبی با موضوع مرتبط امکان‌پذیر شود.

هشتگ

هشتگ یک کلمه‌ی کلیدی است که موضوع یک نوشته را مشخص می‌کند. به منظور قابلیت شناسایی این کلمات کلیدی، از علامت هش( Hash # ) در ابتدای این کلمات استفاده می‌کنیم.

برای مثال عبارت زیر می‌تواند یک وضعیت ارسال شده در توئیتر باشد که شامل دو هشتگ است.

#طراحی_سایت با آخرین استانداردهای روز دنیای وب در #روکا

کاربرانی که روی هشتگ «طراحی_سایت» یا هشتگ «روکا» کلیک کنند، خواهند توانست تمامی مطالبی که شامل این هشتگ‌ها هستند را مشاهده نمایند.

ساخت هشتگ جدید

ساخت هشتگ‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی به صورت ضمنی انجام می‌شود. به این معنی که کافی است در ابتدای هر کلمه‌ی دلخواه از علامت هش( # ) استفاده نمایید تا آن کلمه به یک هشتگ تبدیل شود.

برای تبدیل عبارت‌هایی مانند «طراحی سایت» به هشتگ که شامل دو کلمه هستند، لازم است تا از زیرخط( _ ) برای اتصال دو کلمه استفاده نمایید. در صورت عدم استفاده از زیرخط، تنها کلمه‌ی اول به هشتگ تبدیل می‌شود.

استفاده از هشتگ در بازاریابی اینترنتی

هدف قراردادن هشتگ‌هایی با جستجوی زیاد در شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود. اغلب کسب و کارهایی که در این شبکه‌ها به فعالیت می‌پردازند تلاش می‌کنند تا هشتگ‌های پرجستجو و پرمخاطب مرتبط با کسب و کار خود را بیابند و موضوعاتی شامل این هشتگ‌ها به اشتراک بگذارند. مخاطبانی که این هشتگ‌ها را جستجو کنند، مطالب منتشر شده توسط شما را نیز مشاهده خواهند نمود.


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: مفاهیم. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , , , , , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *