استفاده از افزونه Contact Form 7 د طراحی سایت دو زبانه

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس، Contact Form 7 است. این افزونه در بیش از یک میلیون سایت طراحی شده با وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چنانچه در هنگام طراحی سایت‌های دوزبانه که با افزونه Polylang یا در وردپرس شبکه با افزونه‌ی Multisite Language Switcher از این افزونه استفاده کنید، ممکن است در هنگام استفاده از فرم‌های تماس ایجاد شده، مشاهده کنید که جهت فرم‌های نمایش داده شده در سایت نادرست است.

این اشکال همچنین ممکن است هنگامی که پس از ایجاد فرم‌های تماس،‌ زبان سایت را تغییر دهید نیز به وجود آید.

فرم تماس Contact Form 7

هنگامی که با استفاده از Contact Form 7 که یک فرم تماس جدید ایجاد می‌کنید، بر اساس زبان فعلی سایت، زبان فرم تعیین می‌شود. بنابراین اگر در سایتی که زبان اصلی آن انگلیسی است، یک فرم با محتوای فارسی ایجاد کنید، در هنگام نمایش، محتوای فرم از سمت چپ به راست نمایش داده خواهد شد.

برای رفع این مشکل دو راه حل وجود دارد:

  1. تغییر زبان پیش‌فرض سایت و ایجاد فرم تماس جدید
  2. تغییر زبان فرم ایجاد شده از طریق پایگاه داده

انجام روش اول به سادگی امکان‌پذیر است. برای انجام روش دوم یا تغییر با استفاده از ویرایش پایگاه داده به شکل زیر عمل می‌کنیم:

فرم تماس را در بخش مدیریت سایت باز کنید و کد فرم را از مقابل متغیر post از نشانی صفحه بیابید:

یافتن شناسه پست فرم تماس 7

سپس با استفاده از PhpMyAdmin به پایگاه داده و جدول post_meta مراجعه کنید.

از منوی بالای نرم‌افزار، روی سربرگ Search کلیک کنید و در بخش post_id کد یافته شده در مرحله‌ی قبل را وارد کنید و جستجو را انجام دهید.جستجوی شناسه پست وردپرس در phpMyAdminاکنون در ردیف‌های یافته شده، مقدار مقابل متغیر locale را مطابق نیاز تغییر دهید. مقدار مناسب برای زبان فارسی «fa_IR» و مقدار مناسب برای زبان انگلیسی «en_US» می‌باشد.ویرایش locale فرم تماس در phpMyADminافزونه‌ی Contact Form 7 بر اساس زبانی که در این بخش برای هر فرم مشخص شده باشد،‌ زبان و جهت نمایش آن را در بخش ظاهری سایت مشخص می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱