نمایش زیر دسته‌بندی‌ها در وردپرس

شیو‌ه‌ی طراحی قالب‌های وردپرس به گونه‌ای است که طراح قالب، توانایی لازم در جهت تغییر ساختار کلی و عملکرد صفحات مختلف را در اختیار دارد.

برای مثال در صفحه‌ای که یک دسته از نوشته‌ها به نمایش در می‌آیند، طراح قالب می‌تواند انواع اطلاعات مرتبط و دلخواه دیگر را همراه نوشته‌ها به نمایش در آورد.

وردپرس برای نمایش قالب یک دسته از نوشته‌ها به ترتیب فایل‌هایی با نام‌های زیر را در شاخه‌ی قالب جستجو می‌کند و از اولین مورد یافته شده برای نمایش محتوای صفحه استفاده می‌نماید.

  1. category-$slug.php
  2. category-$id.php
  3. category.php
  4. archive.php
  5. index.php

در اغلب موارد طراحی سایت با وردپرس، ایجاد فایل category.php یا archive.php برای نمایش قالب دسته‌بندی گزینه‌ای مناسب است. مگر در مواردی که نیاز به قالب خاص برای دسته‌های متفاوت باشد و بخواهیم از قالب سفارشی برای یک یا چند دسته استفاده کنیم.

نمایش زیردسته‌های یک دسته در وردپرس

در ادامه یک قالب حداقلی برای نمایش نوشته‌ها یا Postهای یک دسته را مشاهده می‌کنید. در این قالب چنانچه دسته‌ی انتخاب شده حاوی زیردسته‌هایی باشد، کاربر این زیردسته‌ها را مشاهده نخواهد کرد.

با اضافه کردن قطعه کد زیر پیش از قطعه کد بالا، چنانچه دسته‌ی انتخاب شده، حاوی زیردسته‌هایی نیز باشد، این زیردسته‌ها به صورت پیوندهای بالای نوشته‌ها به نمایش درخواهند آمد.

در بخش نخست قطعه کد بالا، دسته‌هایی که زیرمجموعه‌ای از دسته‌ی فعلی باشند، جستجو می‌شوند و در بخش دوم، موارد یافت شده به صورت پیوندهایی در خطوط جداگانه به نمایش در می‌آیند.

با انجام تغییراتی در ساختار HTML و CSS کدهای بالا می‌توانید یک صفحه‌ی دسته‌بندی با ساختاری کامل و قابل استفاده برای کاربران سایت خود ایجاد نمایید.

نمایش زیردسته‌های محصولات در ووکامرس

سیستم ووکامرس در بخش تنظیمات دارای بخشی است که گزینه‌های لازم برای نمایش یا عدم نمایش زیردسته‌های یک دسته را در اختیار شما قرار می‌دهد بنابراین در مورد قالب‌های ووکامرس نیاز به نوشتن کدهای اضافه در قالب وجود ندارد و این کار به آسانی با انجام تنظیمات ووکامرس قابل انجام خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱