وردپرس: بهترین پلتفرم برای ساخت وب سایت؟ ۱۲ دلیل برای انتخاب وردپرس

وردپرس یک سیستم متن باز و رایگان مدیریت محتوا است که در تاریخ ۲۷ می ۲۰۱۳( ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۲ ) منتشر شد. وردپرس با زبان برنامه‌نویسی PHP و پایگاه داده‌ی MySQL فعالیت می‌کند که در اغلب میزبان‌های اینترنتی به آسانی قابل دسترس است.

وردپرس

آخرین آمار استفاده از وردپرس در ۱۰ میلیون سایت برتر اینترنت تا تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که وردپرس سهم ۳۸.۸ درصدی را به خود اختصاص داده است. با احتساب بیش از ۷۵ میلیون وب‌سایت فعال که از وردپرس استفاده می‌کنند، این سیستم به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) و بلاگ در جهان شناخته می‌شود.

اگر قصد طراحی سایت با وردپرس را دارید یا از علاقمندان به این نرم‌افزار هستید، در ادامه ۱۲ نکته که می‌تواند برای شما جالب توجه باشد را مشاهده خواهید کرد.

۱. وردپرس: محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا با میلیون‌ها کاربر

وردپرس همچنان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای وب در جهان است. طبق آمارهای به‌روزرسانی شده تا فوریه ۲۰۲۴، وردپرس سهم ۴۳.۱٪ از کل وب‌سایت‌های دنیا را به خود اختصاص داده است. این رقم نشان می‌دهد که از هر ۱۰ وب‌سایت، بیش از ۴ وب‌سایت با استفاده از وردپرس طراحی و توسعه یافته‌اند.

علاوه بر این، وردپرس در بین سیستم‌های مدیریت محتوا، بیشترین سهم بازار را دارد. به طوری که ۶۴.۲٪ از وب‌سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند، وردپرس را به عنوان پلتفرم خود انتخاب کرده‌اند. این آمار نشان‌دهنده محبوبیت و اعتماد گسترده به وردپرس در میان طراحان وب، توسعه‌دهندگان و صاحبان وب‌سایت‌ها است.

۲. برندهای مشهور دنیا و راز انتخاب وردپرس برای طراحی سایت

برخی از این نمونه‌ها عبارتند از: وبلاگ سی‌ان‌ان، روییترز، وال‌استریت‌ژورنال، فوربز، ام‌تی‌وی نیوز، فیسبوک، دانشگاه هاروارد و ناسا.

اگر وردپرس برای طراحی این سایت‌ها مناسب باشد به احتمال زیاد برای نیازهای شما نیز مناسب خواهد بود.

۳. فراتر از وبلاگ: وردپرس، ابزاری قدرتمند برای ساخت انواع وب‌سایت‌ها

هرچند در ابتدا وردپرس برای میزبانی وبلاگ‌ها طراحی شده بود، ولی در ادامه با تغییرات زیادی که به خود دید، شرایط لازم برای طراحی سایت‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های شرکتی و سازمانی را به دست آورد.

ویژگی مهم وردپرس، در اختیار گذاشتن امکان ایجاد سایت‌هایی با کارایی‌های مختلف و در کنار آن وجود سیستمی بسیار قدرتمند برای ایجاد وبلاگ که در اغلب سایت‌ها مورد نیاز است، به شمار می‌رود.

۴. افزونه‌های وردپرس: دنیایی از امکانات بدون نیاز به برنامه‌نویسی

در حال حاضر بیش از ۴۵،۰۰۰ افزونه رایگان در مخزن افزونه‌های وردپرس موجود هستند. علاوه بر این تعداد بسیار زیادی افزونه‌های تجاری نیز برای افزایش کارایی و تغییر عملکردهای وردپرس قابل خریداری هستند.

اگر با برنامه‌نویسی PHP آشنایی داشته باشید، امکان ایجاد افزونه‌های سفارشی برای نیازهای خاص نیز در وردپرس وجود دارد.

۵. وردپرس برای همه: از مبتدی تا متخصص، ابزاری کارآمد برای طراحی سایت

برنامه‌نویسان و طراحان سایت تنها افرادی نیستند که می‌توانند با یادگیری وردپرس به مزایای آن دست پیدا کنند. تمامی افراد که به شیوه‌ای می‌خواهند سایت‌هایی در کمترین زمان ممکن و به آسانی یک سایت معرفی یا صفحه‌ی فرود یا یک فروشگاه اینترنتی را ایجاد کنند، می‌توانند با یادگیری وردپرس به هدف خود برسند.

۶. وردپرس: انتخابی ایده‌آل برای طراحی سایت‌های داخلی و اینترانت

بسیاری از افزونه‌های موجود در مخزن وردپرس قابلیت‌هایی برای کاربردهای سازمان و شرکتی در اختیار شما قرار می‌دهند. امکاناتی مانند مدیریت مشتریان، گردش کار، تالارهای گفتگو.

۷. وردپرس، میزبان قدرتمند برای سایت‌های کوچک و بزرگ

وردپرس دارای افزونه‌هایی است که به شما امکان ایجاد بخش‌های خصوصی برای کاربران، محتواهای خصوصی برای کاربران و فروش محتوا را فراهم می‌کنند.

برخی از این افزونه‌ها به رایگان و برخی با پرداخت وجه قابل استفاده هستند.

۸. وردپرس: لذت ساخت وب‌سایت بدون هزینه‌های گزاف

استفاده از وردپرس، تغییر دادن آن، نصب کردن آن روی سایت‌های نامحدود بدون پرداخت هیچ گونه وجهی امکان‌پذیر است. همچنین هزاران افزونه و قالب رایگان وردپرس نیز وجود دارند که می‌توانید برای طراحی سایت خود از آن‌ها کمک بگیرید. البته ایجاد قالب‌های سفارشی، افزونه‌های سفارشی، بهینه‌سازی سایت و تغییرات تخصصی به اطلاعات و دانش برنامه‌نویسی و طراحی نیازمند خواهند بود.

۹. وردپرس: دریچه‌ای به سوی فرصت‌های شغلی جدید

با توجه به آنچه در ابتدای نوشته در مورد تعداد سایت‌های طراحی شده با وردپرس گفته شد و تعداد سایت‌هایی که از نو با این سیستم مدیریت محتوا طراحی می‌شوند، به تعداد زیادی متخصص وردپرس برای پشتیبانی و طراحی سایت با وردپرس نیز نیاز خواهد بود.

۱۰. وردپرس، راه حلی ایده‌آل برای خویش‌فرمایان و کسب‌وکارهای کوچک

اگر در یک شرکت و سازمان به فعالیت مشغول نیستید و به تنهایی فعالیت می‌کنید، وردپرس گزینه‌ای مناسب برای یادگیری به شمار می‌رود. با افزایش دانش برنامه‌نویسی قالب و افزونه‌ها و افزایش توانایی در رفع اشکال و بهبود وردپرس می‌توانید به کار و کسب درآمد بپردازید.

وردپرس امکانات گسترده‌ای برای سئو، وبلاگ‌نویسی، مشاوره و انتشار و طبقه‌بندی اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد داد.

۱۱. یادگیری وردپرس در کمترین زمان: گامی بزرگ برای پیشرفت شما

برای شروع به کار به عنوان یک خویش‌فرما با استفاده از وردپرس به حدود سه ماه زمان نیاز خواهید داشت. یادگیری انجام تغییرات در قالب‌ها، شناسایی افزونه‌ها، طرح‌ریزی و ساختاربندی وردپرس و بهینه‌سازی‌های لازم روی وردپرس برای شروع کار در این زمان با تلاش کافی قابل انجام است.

۱۲. مدیریت آسان وب‌سایت: مزیت بزرگ وردپرس برای کاربران

وردپرس از دید برنامه‌نویس سایت و از دید صاحب سایت، برای مدیریت سیستمی آسان و سریع به شمار می‌رود. به دلیل قدمت زیاد این سیستم و بهبودهای مستمری که در طول این زمان در آن به وجود آمده است، کاربری وردپرس در بخش مدیریت آسان و در دسترس است. همچنین وجود جامعه‌ی بزرگ توسعه‌دهندگان و کاربران وردپرس به شما این پشتوانه را می‌دهد که رفع مشکلات موجود در کمترین زمان ممکن برای شما امکان‌پذیر باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱