آموزش نصب ووکامرس به همراه تصاویر

WooCommerce یک افزونه تجارت الکترونیک رایگان است که روی وردپرس نصب می‌شود و برای طراحی فروشگاه اینترنتی و اضافه کردن امکان فروش اینترنتی کالاهای فیزیکی و کالاهای دیجیتالی را فراهم می‌کند. ووکامرس یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین سیستم‌های فروشگاهی به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با ووکامرس، اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب وردپرس

آغاز به نصب ووکامرس روی وردپرس

  • به بخش مدیریت سایت وردپرس خود مراجعه کنید.
  • برای افزودن افزونه وارد این قسمت شوید: افزونه‌ها > افزودن ( Plugins > Add New )
  • در قسمت جستجوی افزونه‌ها عبارت «WooCommerce» را جستجو کنید.
  • نصب ووکامرس به صورت دستی با مراجعه به مخزن افزونه‌های وردپرس، دانلود بسته و کپی آن روی وردپرس نیز امکان‌پذیر است.

1

  • از بین افزونه‌های پیشنهادی ووکارس را انتخاب نمایید و بر روی دکمه «هم اکنون نصب کن» کلیک کنید. سپس افزونه را فعال نمایید.
  • بعد از مراحل نصب حالا باید فروشگاهتان را راه اندازی کنید.
  • ابتدا صفحه خوش آمدگویی باز میشود، با زدن دکمه Let’s go وارد مرحله بعدی شوید.

2

در این صفحه چند برگه ضروری ( شامل صفحه اصلی فروشگاه، سبد خرید، حساب کاربری و پرداخت ) ایجاد می‌شوند. عملکرد برخی از صفحات ووکامرس با استفاده از درج Shortcodeها در صفحات ویژه و برخی دیگر به صورت زیرساختی می‌باشد، با زدن دکمه ادامه یا Continue ادامه دهید.

3

تنظیمات محلی فروشگاه اینترنتی

در این بخش از شما مکان فروشگاه و پول رایج فروشگاه را تعیین می‌کنید، برای قسمت اول، کشور ایران و شهر محل فروشگاه را جستجو و انتخاب نمایید، برای انتخاب ارز ریال در ایران، می‌بایست تنظیمات مرحله‌ی بعدی را به حالت پیش‌فرض رها کنید و پس از تکمیل نصب ووکامرس، با دانلود بسته مورد نیاز، این کار را انجام دهید.

4

راه اندازی حمل و نقل و مالیات

در این بخش،در مورد مالیات بر فروش، و یا حمل و نقل کالاهای فیزیکی به مشتریان گزینه‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرد. تمامی این گزینه‌ها پس از تکمیل نصب ووکامرس نیز قابل تغییر هستند و می‌توانید تکمیل آن‌ها را به بعد موکول کنید.

  • سوال نخست: آیا مایل به حمل و نقل محصولات هستید؟
  • سوال دوم: آیا می خواهید مالیات بر فروش را داشته باشید؟

با زدن دکمه ادامه یا Continue به مرحله‌ی بعد بروید.

5

شیوه‌های پرداخت در فروشگاه اینترنتی ووکامرس

این مرحله در رابطه با شیوه‌ی پرداخت‌های قابل پذیرش در فروشگاه شما گزینه‌هایی در اختیارتان قرار می‌دهد. پرداخت‌های متداول با استفاده از بانک‌ها را در آینده با نصب افزونه‌های مرتبط به انجام خواهیم رساند. در حال حاضر ممکن است بخواهید پرداخت در محل یا پرداخت با فیش بانکی را فعال کنید.

با زدن دکمه ادامه یا Continue، به مرحله‌ی بعد بروید.

7

نصب به پایان رسید !

فروشگاه شما آماده شد.

برای ساختن اولین محصول، روی دکمه Create your first product! کلیک کنید.

8

اضافه کردن امکانات محلی مربوط به زبان فارسی و ارز ریال و تومان

اولین اقدام بعد از نصب فروشگاه، فارسی کردن آن است. برای این کار باید به منوی «افزونه‌ها > افزودن» مراجعه کنید و افزونه Persian Woocommerce را جستجو و نصب و فعال نمایید.

9

پس از نصب این افزونه، به منوی «ووکامرس > پیکربندی» مراجعه کنید و جایگاه فروشگاه را ایران و شهر مورد نظر انتخاب نمایید و واحد پولی را ریال یا تومان انتخاب کرده و بقیه تنظیمات را بسته به نیاز خود تغییر دهید.

قالب فروشگاهی ووکامرس

قالب‌های وردپرس به طور پیش‌فرض از ووکامرس پشتیبانی نمی‌کنند. برای نمایش صحیح فروشگاه اینترنتی خود در قالب وردپرس، استفاده از قالب‌هایی که این ویژگی را داشته باشند یا انجام تغییرات لازم در قالب فعلی مورد نیاز خواهد بود. چنانچه قالب فعلی سایت شما از ووکامرس پشتیبانی نمی‌کند و بدون تغییر قالب می‌خواهید این امکان را به آن بیفزایید یا قصد طراحی قالبی جدید و اختصاصی برای فروشگاه ووکامرس خود را دارید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱