فروشگاه‌های اینترنتی آینده به کدام سمت می‌روند ؟

بدون شک تجارت الکترونیک مسیر اصلی تجارت در آینده‌ای دور یا نزدیک خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تا ۵ سال آینده حجم کلی تجارت الکترونیک حدود ۵۰ درصد افزایش یابد. ولی چه تغییراتی باید در فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین ایجاد شود تا بتواند پاسخگوی این تغییرات بزرگ باشد؟

فروشگاه اینترنتی

در آینده‌ی نزدیک، طراحی فروشگاه اینترنتی تنها قدم اول برای مسیری پر پیچ و خم خواهد بود که برای موفقیت در آن می‌بایست هوشمندانه و آگاهانه برنامه‌ریزی و آینده‌نگری شود.

آسان و سریع شدن خرید

هرچند نسبت به گذشته خرید اینترنتی آسان‌تر و سریع‌تر شده است، ولی همچنان خریدها معمولا مستلزم صرف زمانی به مراتب بیشتر از خریدهای سنتی هستند. هرچه زمان لازم برای خرید اینترنتی کاهش پیدا کند و مشتریان در زمان کوتاه‌تری بتوانند سفارش خود را تکمیل و ارسال کنند، جذابیت‌های فروشگاه اینترنتی برای آنان افزایش خواهد یافت.

آسان شدن پرداخت

پرداخت‌های الکترونیکی برای به انجام رسیدن مستلزم پر کردن اطلاعات متعدد هستند که گاهی پر کردن آن‌ها برای مشتریان سنتی دشوار و زمان‌بر است. ابداع روش‌هایی برای پرداخت سریع و آسان یکی از مشوق‌های لازم برای افزایش سهم خرید و فروش اینترنتی است.

کاهش زمان تحویل

کمترین زمان برای تحویل کالا در فروش اینترنتی چندین ساعت است. این زمان برای فروشگاه‌هایی با اعتبار کمتر ممکن است تا چند روز به طول بینجامد، کاهش زمان تحویل با استفاده از برنامه‌ریزی دقیق در زمینه‌ی حمل و توزیع کالا، و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در جهت برنامه‌ریزی برای انبارش و ارسال لازمه‌های فعالیت موفق در آینده خواهند بود.

افزایش امنیت و اعتماد

بسیاری از مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل عدم وجود اعتماد و امنیت با تردید به خرید اینترنتی نگاه می‌کنند. تلاش در جهت جلب اعتماد و ایجاد امنیت بیشتر مالی و پشتیبانی تضمین‌کننده‌ی موفقیت بیشتر فروشگاه خواهند بود.

قدرت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی سنتی و موبایلی با شکلی باورنکردنی ساختار زندگی را تغییر داده‌اند. محل جدید برای معرفی انواع خدمات و محصولات و بازاریابی و فروش این شبکه‌ها خواهد بود. بنابراین برنامه‌ریزی هوشمندانه برای استفاده از پتانسیل این فضا ضروری و حیاتی خواهد بود.

هوش مصنوعی

یک فروشگاه اینترنتی فاقد توانایی‌های یک فروشنده‌ی خبره است. هوش مصنوعی ابزاری است که باید در جهت پر کردن این خلا به کارگیری شود. هوش مصنوعی در سه زمینه‌ی مهم زیر می‌تواند اثرگزاری قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

هوش مصنوعی در جستجو

نمایش نتایج هوشمندانه و نه صرفا کلمه محور برای جستجوهای کاربران سبب موفقیت بیشتر در فروش خواهد شد. برای مثال ممکن است کاربری نام کالایی را نداند و نامی اشتباه که معادل کالایی موجود در فروشگاه است را جستجو کند. یک سیستم هوش مصنوعی باید این نزدیکی معنایی را شناسایی کند و پیشنهادی مناسب با خواست کاربر به او ارائه کند.

هوش مصنوعی در مشاوره و راهنمایی

انتخاب میان ده‌ها کالای مشابه با قیمت‌های کم و بیش یکسان برای بسیاری از کاربران کاری دشوار و گیج کننده است. یک سیستم هوشمند باید بتواند بر اساس نیازهای هر مشتری، بهترین کالا را به وی پیشنهاد دهد.

هوش مصنوعی در پیشنهاد کالا

یک فروشگاه هوشمند باید بتواند مخاطبان خود را بشناسد و نیازهای روزمره‌ی آن‌ها را کشف کند. یک فروشگاه باید بتواند خریدهای قبلی مشتریان را به خاطر بسپارد و روند مصرف و علایق آنان را به پیشنهادهایی قابل توجه تبدیل کند. برای مثال ممکن است یک فروشگاه با مراجعه‌ی معکوس به مشتریان، مواد مصرفی که در منزل آنان به اتمام رسیده است را یادآوری و پیشنهادهایی برای فروش به آنان ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱