افزونه ووکامرس چیست ؟

سیستم فروشگاه‌ساز ووکامرس یک افزونه برای وردپرس است که امکان فروش کالاهای فیزیکی و دیجیتال را به آن اضافه می‌کند. همان گونه که وردپرس یک سیستم قابل توسعه است و با نصب افزونه‌های متعدد می‌توان قابلیت‌های متعددی به آن اضافه نمود، ووکامرس نیز قابلیت توسعه خوبی دارد و اگر برخی قابلیت‌های مورد نیاز صاحبان فروشگاه اینترنتی در آن موجود نباشد، با نصب یا برنامه‌نویسی افزونه می‌توان قابلیت‌های مورد نظر را در اختیار داشت.

ووکامرس

افزونه‌ها قطعه کدهایی هستند که بدون نیاز به تغییر هسته‌ی اصلی، می‌توانند عملکردهای آن را تغییر دهند. با نصب افزونه به جای تغییر در هسته‌ی اصلی سیستم، این مزیت به وجود می‌آید که در صورت به‌روزرسانی هسته، تغییرات انجام شده توسط افزونه، در جای خود باقی می‌مانند و با این شیوه، گروه‌های متعددی می‌توانند به صورت موازی بر روی قابلیت‌های یک سیستم فعالیت کنند.

ووکامرس در هسته‌ی خود تمام قابلیت‌های پایه مورد نیاز برای فروشگاه‌های اینترنتی را در اختیار شما قرار می‌دهد و در اغلب موارد برای طراحی فروشگاه اینترنتی با امکانات پایه نیازی به نصب افزونه‌های جانبی وجود ندارد.

برخی از قابلیت‌ها که با نصب افزونه ووکامرس قابل دستیابی است عبارتند از:

  1. محلی‌سازی شیوه‌های حمل و نقل و پرداخت الکترونیکی
  2. ایجاد فیلترهای پیشرفته جستجوی محصولات
  3. اضافه کردن قابلیت‌های خاص و سفارشی برای محصولات
  4. امکان مقایسه‌ی محصولات با یکدیگر
  5. اضافه کردن امکانات تخصصی سئو به فروشگاه ووکامرس
  6. ایجاد گالری تصاویر پیشرفته برای محصولات
  7. تغییر در فرآیند فروش و سفارش‌دهی محصولات

افزونه‌های ووکامرس در حقیقت افزونه‌هایی برای وردپرس هستند که در صورت نصب بودن ووکامرس، امکاناتی به آن می‌افزایند. برخی از نیازهای موجود در ووکامرس حتی ممکن است با نصب افزونه‌ها یا برنامه‌نویسی افزونه‌های جدید امکان‌پذیر نباشد.

در چنین شرایطی ممکن است لازم شود در استفاده از ووکامرس به عنوان راه حل طراحی فروشگاه اینترنتی، تجدید نظر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱