افزونه پیوندها در وردپرس

وردپرس پیش از نگارش ۳.۵ دارای امکانی برای مدیریت پیوندها بود. این ویژگی به صاحبان سایت اجازه می‌داد تا پیوندهای خود را در گروه‌های مختلف طبقه بندی کنند و محل‌های مختلف ابزارک سایت در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

وردپرس

پس از نگارش ۳.۵ این ویژگی وردپرس برای سایت‌هایی که به تازگی راه اندازی شوند یا سایت‌هایی که از قبل فاقد پیوندهای ثبت شده باشند، غیرفعال گردید.

کاربردهای پیوندها

پیوندها ممکن است برای معرفی سایت‌های مرتبط، سایت‌های دوست، صفحات و آدرس‌های دلخواه یا هرگونه لینک دیگر به کار گرفته شوند. استفاده از لینک‌ها برای معرفی پیوندهای روزانه و پیوندهای عادی از قدیم در وبلاگ‌های فارسی متداول بوده است.

فعال سازی مجدد پیوندها در وردپرس جدید

چنانچه بخواهید ویژگی لینک‌ها را دوباره به وردپرس برگردانید، با نصب افزونه‌ی Link Manager مجددا این امکان در اختیار شما خواهد بود. سیستم پیوندهای وردپرس شامل امکاناتی برای ثبت لینک با ویژگی‌های مختلف و دارای امکان دسته‌بندی می‌باشد.

راه حل جایگزین در وردپرس جدید

اگر می‌خواهید بدون نصب افزونه، امکان ثبت لینک یا پیوندهای دلخواه خود را داشته باشید، بخش فهرست‌ها یا Menus در اختیار شماست. بخش فهرست‌ها در وردپرس امکان ایجاد پیوندهایی به صورت درختی و با ویژگی‌های متعدد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یک فهرست ایجاد شده می‌تواند به عنوان یک ابزارک در محل‌های تعریف شده در قالب به نمایش درآید.

امکانات و تنظیمات قابل انجام برای پیوندهای ثبت شده در بخش ابزارک به صورت پیش‌فرض شامل عنوان و نشانی مقصد است. چنانچه بخواهید تنظیمات بیشتری را در این بخش به انجام برسانید، کافی است از گوشه‌ی سمت چپ وردپرس فارسی «تنظیمات صفحه» را باز کنید و یکی یا تمامی گزینه‌های «هدف پیوند، صفت عنوان، کلاس CSS، پیوندهای همسو(XFN) و توضیح» را فعال کنید.

تنظیمات پیوندها در فهرستهای وردپرس

علاوه بر این چنانچه بخواهید، می‌توانید با نصب افزونه‌های متعدد دیگر امکانات جدیدی مانند، نمایش یا عدم نمایش پیوندهای فهرست برای گروه‌های کاربری، نمایش تصویر یا آیکون در کنار پیوندها و مدیریت تنظیمات دیگر پیوندها را به بخش فهرست‌های وردپرس بیفزایید.

نمایش فهرست‌ها در محل‌های مختلف سایت

فهرست‌های ایجاد شده در وردپرس به سه شیوه می‌توانند در محل‌های مختلف به نمایش درآیند.

  1. استفاده از فهرست به عنوان محل‌های تعریف شده برای منو
  2. استفاده از فهرست به عنوان ابزارک در محل‌های تعریف شده برای ابزارک
  3. استفاده از فهرست با نصب افزونه‌ی amr shortcode any widget یا ایجاد یک shortcode به صورت دستی با قطعه کد زیر:

قطعه کد بالا می‌بایست در فایل functions.php قالب یا در یک افزونه‌ی جدید درج شود. پس از درج کد بالا، با استفاده از Shortcode به شکل زیر می‌توانید منوی دلخواه خود را در محتوای نوشته‌ها یا برگه‌ها به نمایش درآورید.

فراموش نکنید که نام منوی دلخواه خود را جایگزین «menu-name» نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱