فهرست مطالب با موضوع «اصطلاحات سئو»

استفاده از تگ‌های عنوان برای سئو سایت

جدول اصطلاحات سئو

سئو یا SEO کوتاه‌شده‌ی عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است و به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با هدف بهبود جایگاه سایت در فهرست نتایج گوگل به انجام می‌رسند. در ادامه فهرست برخی اصطلاحات به کار رفته در سئو را مشاهده می‌کنید. اصطلاح سئو مفهوم اصطلاح به فارسی robots.txt فایلی حاوی […]

بیشتر بخوانید...
سئو منفی

Disavow Tool گوگل چیست ؟

یکی از روش‌های افراد خرابکار برای ضربه زدن به سایت‌های رقبا، ایجاد بک‌لینک‌های مخرب برای سئوی منفی سایت‌های رقبا به شمار می‌رود. در برخی موارد ممکن است بتوانید با مکاتبه و پیگیری، این گونه لینک‌ها را که اثر منفی روی سئو سایت شما برجای گذاشته‌اند، حذف کنید. ولی در برخی موارد نیز ممکن است قادر […]

بیشتر بخوانید...
بک لینک

لینک‌سازی یا Link Building برای سئو

از ابتدای فعالیت موتورهای جستجو، تعداد، تنوع و کیفیت پیوندهای خارجی به یک وبسایت نشانه‌ای از کیفیت و اهمیت سایت‌های اینترنتی به شمار می‌رفته است. با گذشت زمان از طرفی توان فنی موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت سایت‌ها با کمک روش‌های دیگر افزایش یافته و از طرفی حجم محتوای هرزنامه یا اسپم در اینترنت نیز […]

بیشتر بخوانید...
بک لینک

خرید بک لینک برای سئو و عواقب آن

در این نوشته با اصطلاح بک‌لینک( Backlink ) و بازار سیاه خرید و فروش آن و اثرات مثبت و منفی احتمالی در سئو را بررسی خواهیم کرد. بک لینک چیست؟ بک‌لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که در سایت‌های دیگر قرار گرفته و به سایت شما اشاره می‌کنند. یکی از معیارهای اصلی در کشف اعتبار سایت‌ها […]

بیشتر بخوانید...
کلمات و عبارت‌های کلیدی در بهینه‌سازی سایت

کلمات کلیدی در سئو گوگل

یکی از مهم‌ترین اصول سئو، کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌ها، تعیین کننده‌ی موضوع سایت، مطالب، مقالات و اخبار قرار گرفته در صفحات شما هستند. کلمات کلیدی در سئو از دو دید کلی قابل توجه هستند. نخست اینکه با انتخاب صحیح کلمات کلیدی، بازدید سایت شما افزایش می‌یابد و از طرف دیگر با گزینش […]

بیشتر بخوانید...
سندباکس گوگل

سندباکس(Sandbox) گوگل چیست؟

موتورهای جستجو به صورت مستمر در حال بهبود الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت‌ها هستند. همچنین همیشه در تلاشند تا سایت‌های متقلب را که با تکنیک‌های کلاه سیاه سئو قصد فریب دادن موتورهای جستجو را دارند شناسایی و جریمه کنند. یکی از ابزارهای گوگل برای جلوگیری از تقلب در سئو، «سندباکس» است. این ابزار وظیفه دارد قرارگیری سایت‌ها […]

بیشتر بخوانید...

Bounce Rate چیست ؟

Bounce Rate یا نرخ فرار یا نرخ پرش درصدی است که در بازاریابی اینترنتی محاسبه می‌شود و کاربرد دارد. این درصد نشان می‌دهد که چه تعداد از کاربران وارد شده به یک سایت، بدون رفتن به صفحات دیگر، سایت را ترک می‌کنند. مقدار میانگین برای این Bounce Rate مقدار ۵۰ درصد است. چنانچه این عدد […]

بیشتر بخوانید...

الکسا( Alexa ) چیست ؟

الکسا یک سرویس اینترنتی است که به جمع آوری آمار بازدید و تحلیل نتایج جمع‌آوری شده از وبسایت‌های مختلف می‌پردازد. این شرکت در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت آمازون خریداری شد. الکسا آمار تمامی وبسایت‌های موجود در روی اینترنت را به دلالیل فنی و منطقی ارائه نمی‌کند. آمار ارائه شده […]

بیشتر بخوانید...

مفاهیم سئو در Google Search Cosole

در بخش آمار سئو( Search Analytics ) و برخی دیگر از بخش‌های آماری گوگل ممکن است با واژه‌های زیر که تعیین کننده‌ی درصد موفقیت سئوی سایت هستند، مواجه شوید. در ادامه این واژه‌ها و معنی و کاربرد هر یک را شرح خواهیم داد. Impressions تعداد دفعاتی که لینک سایت شما در نتایج جستجو توسط یک […]

بیشتر بخوانید...
نقشه سایت XML

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟

موتورهای جستجو و از آن جمله گوگل به صورت معمول با پیمایش سایت‌ها از پیوندی به پیوند دیگر سعی می‌کنند تمامی صفحات موجود در سایت‌های اینترنتی و تمامی صفحات موجود در آن‌ها را شناسایی و برای جستجوی سریع ایندکس( Index ) کنند. ایندکس کردن عبارت است از نگهداری یک نسخه‌ی متنی از سایت و ایجاد […]

بیشتر بخوانید...