سئو

وبلاگ یا سایت برای سئو

مقایسه وضعیت سئو در وبلاگ‌های رایگان و سایت اینترنتی

راه اندازی وبلاگ در سیستم‌های رایگان مانند بلاگفا، بلاگ، پرشین‌بلاگ، بلاگ‌اسکای و ... در سال‌های گذشته بسیار متداول بوده است. موضوعاتی که در این وبلاگ‌ها به آن پرداخته می‌شد، از موضوعات روزمره، دلنوشته، مطالب فنی و علمی و اخبار را شامل می‌شد. به دلیل ارزان بودن راه اندازی این گونه وبلاگ‌ها و توجه بیش از […]

بیشتر بخوانید...
رتبه سئو در کلمات کلیدی

روش صحیح بررسی رتبه سایت در گوگل

اگر دارای سایت اینترنتی باشید و علاقه دارید که از طریق سئو، مشتریان خود را افزایش دهید، حتما هر چند وقت یک بار گوگل را با کلمات کلیدی هدفتان جستجو می‌کنید. گوگل به صورت پیش‌فرض، تلاش می‌کند نتایج شخصی شده برای هر کاربر به نمایش درآورد. به این معنی که اگر شما و دوست شما، […]

بیشتر بخوانید...
سئو وردپرس و طراحی سایت اختصاصی

بهترین طول برای عنوان و توضیحات سئو سایت

طول قابل قبول برای عنوان صفحات سایت و همچنین متا توضیحات که در گوگل قابل مشاهده هستند در گذر زمان تغییراتی داشته است. معمولا عددهای مثل ۶۰ تا ۷۰ نویسه برای عنوان و عددهای بین ۱۴۰ تا ۳۲۰ نویسه برای توضیحات سئو توصیه می‌شوند. در حال حاضر گوگل حداکثر حروفی که برای عنوان نشان می‌دهد، […]

بیشتر بخوانید...
جعبه نقشه بین نتایج گوگل

سئو محلی: کلید طلایی جذب مشتریان نزدیک شما

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به عنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش ترافیک و رونق کسب و کار شناخته می‌شود. با این حال، ممکن است برای برخی کسب و کارها، به خصوص آن‌هایی که در محدوده جغرافیایی خاصی فعالیت می‌کنند، چالش‌برانگیز یا غیرضروری باشد. آیا می‌دانید: ۶۴% از مشتریان از جستجوی محلی برای یافتن محصولات و خدمات […]

بیشتر بخوانید...
طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

نکات سئو در طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

طراحی سایت دوزبانه و انجام سئو روی آن به دانش و تخصص و برنامه‌ریزی بیشتری نسبت به طراحی سایت تک زبانه نیازمند است. زیرا گوگل این گونه سایت‌ها را به رسمیت می‌شناسد و توانایی دارد ساختار این گونه سایت‌ها را شناسایی نماید. طراح سایت و سئوکار می‌بایست بتوانند اطلاعات لازم را جهت استفاده‌ی مفید کاربر […]

بیشتر بخوانید...
سئو فروشگاه اینترنتی

۱۲ تکنیک برای سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی در گوگل در مقایسه با سایت‌های اطلاع‌رسانی دشواری‌های بیشتری دارد. این دشواری به سه دلیل اصلی زیر است. رقابت سنگین‌تر به دلیل تبدیل مستقیم ورودی به مشتری و فروش محتوا محور نبودن فروشگاه اینترنتی حضور رقبای بیشتر که کالایی مشابه را می‌فروشند در همین زمینه بخوانید: روش‌های بازاریابی فروشگاه اینترنتی در این […]

بیشتر بخوانید...
سئو و تبلیغات کلیکی گوگل

افزایش قیمت ارز و اثرات آن روی سئو سایت

همیشه این سوال میان صاحبان سایت‌ها وجود دارد که برای بازارایابی اینترنتی و جذب مشتریان بیشتر بهتر است تمرکز خود را روی تبلیغات کلیکی گوگل قرار دهند یا ابزار اصلی بازاریابی اینترنتی را سئو انتخاب کنند. سئو: فرصتی طلایی در عصر گرانی ارز با افزایش قیمت ارز، بسیاری از روش‌های بازاریابی اینترنتی، از جمله تبلیغات […]

بیشتر بخوانید...
IP سئو

آیا IP اختصاصی اثری روی سئو دارد ؟

از گذشته‌ها تصوری وجود دارد که داشتن یک IP اختصاصی برای سایت، اثری قابل توجه روی سئو بر جای می‌گذارد و سبب می‌شود رتبه سایت در گوگل افزایش یابد. آنچه در حال حاضر توسط بسیاری از متخصصان سئو به آن باور دارند این است که IP اختصاصی اثر مستقیمی روی سئو ندارد و یا حداقل […]

بیشتر بخوانید...
استفاده از عدد در عنوان برای سئو

جادوی عددها در عنوان مقالات سایت

حتما تا به حال در هنگام جستجوی گوگل برای برخی کلمات کلیدی به سایت‌هایی که مجموعه‌ای از بهترین پاسخ‌ها را برای نیاز شما جمع‌آوری کرده‌اند مشاهده کرده‌اید. برای مثال ممکن است اگر عبارت «بهترین افزونه سئو وردپرس» را جستجو کنید با نتایج اینچنین روبرو شوید: ۱۰ افزونه برتر برای سئو وردپرس ۵ افزونه وردپرس که […]

بیشتر بخوانید...
سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست ؟

سئو کلاه سفید تکنیک‌هایی است که ابتدا با هدف بهتر کردن سایت برای مخاطبان و سپس با هدف ارائه اطلاعات لازم به گوگل در جهت شناسایی بهتر سایت و محتوا به انجام می‌رسند. هر چه کیفیت سایت بهتر باشد و عملکرد بهتری از خود نشان دهد، گوگل بیشتر علاقمند خواهد شد که سایت شما را […]

بیشتر بخوانید...
سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل و در رتبه‌های نخست آن قرار می‌گیرند، مخاطبان و مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل برخی افراد برای رسیدن به این هدف، با هر روشی سعی می‌کنند تا از رقبا پیشی بگیرند و این جایگاه‌ها را برای خود تصاحب کنند. به طور خلاصه، سئو کلاه […]

بیشتر بخوانید...
هاست - Host

هاست ایران یا هاست خارج چه اثری روی سئو دارد ؟

محل قرارگیری سرور سایت می‌تواند روی سئو اثر مستقیم داشته باشد. در حالت تئوری، اگر محل قرارگیری سرور سایت به مشتریان نزدیک‌تر باشد، فرض گوگل بر این است که محتوای ارائه شده نیز می‌تواند محتوای محلی و مناسب‌تر برای کاربر باشد. همچنین هر چه فاصله سرور با کاربر نزدیک‌تر باشد، سرعت نمایش سایت برای کاربر […]

بیشتر بخوانید...
موتور جستجوی گوگل

سرعت سایت در موبایل روی سئو اثر می‌گذارد

گوگل به طور رسمی اعلام کرد که سرعت نمایش سایت در موبایل را به عنوان یکی از عامل‌های اثرگذار در سئو سایت محاسبه خواهد کرد. پیش از این تنها سرعت سایت در مرورگرهای رومیزی یکی از عوامل سئو به شمار می‌رفت. ایجاد تغییر جدید به این معنی است که سایت‌های کند می‌توانند یک نمره منفی […]

بیشتر بخوانید...
سئو

عوامل موثر برای سئو سایت در گوگل

موتور جستجوگر گوگل به ازای هر کلمه یا عبارتی که کاربران جستجو می‌کنند، هزاران سایت را در پایگاه داده‌ی خود پیدا می‌کند. پس از پیدا شدن این نتیجه‌ها و عبور از فیلترهای گوناگون در نهایت نوبت به مرتب سازی نتایج می‌رسد. اینکه کدام سایت در رتبه‌ی نخست و کدامیک در رتبه‌ی دوم و ... قرار […]

بیشتر بخوانید...
سئو

۱۲ تکنیک سئو کلاه سفید برای بهبود رتبه سئو سایت شما

عوامل موثر در سئو سایت و افزایش بازدید سایت متعدد هستند. شناسایی و انجام تمامی موارد لازم برای بهبود وضعیت یک سایت از نظر عملی امکان‌پذیر نیست. با این حال برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است تا موارد قابل انجام شناسایی و به بهترین شکل ممکن انجام شوند. در این نوشته مجموعه‌ای از تکنیک‌های […]

بیشتر بخوانید...
تولید محتوای سایت

۵ نوع محتوا که می‌توانید با هدف سئو منتشر کنید

پس از طراحی سایت زمان به تولید محتوا برای سایت جدید می‌رسد. سایتی که با بهترین اصول امنیتی، فنی، سئو و گرافیکی و کاربری طراحی شده باشد ولی محتوای مناسبی نداشته باشد، نمی‌تواند به نتیجه‌ی مطلوب برسد ولی اگر سایت محتوای مناسب داشته باشد و سایر عوامل در بهترین حالت خود نباشند، انتظار رسیدن به […]

بیشتر بخوانید...
رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی در سئو دارد ؟

رپورتاژ آگهی یک از شیوه‌های بازاریابی اینترنتی است که به صورت همزمان می‌تواند به صورت همزمان رتبه‌ی سئو سایت و بازدید واقعی آن را افزایش دهد. رپورتاژ آگهی یک مطلب خبری یا مقاله علمی است که در سایت‌های پربازدید مثل سایت‌های خبری یا مجلات اینترنتی منتشر می‌شود. در این خبر یا مقاله، علاوه بر اینکه […]

بیشتر بخوانید...
وردپرس

مشاوره وردپرس

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای وب است که برای ساخت سایت‌های مختلف از جمله سایت‌های شرکتی، سایت‌های فروشگاهی، سایت‌های اطلاع‌رسانی و بسیاری دیگر از انواع سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند کاربرد معمولی از وردپرس کاری ساده است ولی استفاده‌ی تخصصی و صحیح و موثر از این سیستم به دانش و مهارت نیازمند است. کاربرد […]

بیشتر بخوانید...
زیردامنه

زیردامنه چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

زیردامنه نام‌هایی است که قبل از نام دامنه قرار می‌گیرند و با یک نقطه از نام دامنه جدا می‌شوند. هر سایت و هر دامنه می‌تواند به تعداد نامحدود زیردامنه داشته باشد. از مشهورترین زیردامنه‌ها که در اغلب سایت‌ها به صورت پیش‌فرض تعریف می‌شود عبارتند از www، mail، ftp و webmail که به شکل www.example.com، mail.example.com […]

بیشتر بخوانید...
دامنه

فعال کردن دو دامنه روی یک سایت و نکات سئو مربوط به آن

در بسیاری از مواقع صاحبان مشاغل دو یا چند دامنه برای سایت خود تهیه می‌کنند. این کار معمولا به یکی از دلایل زیر انجام می‌شود: استفاده از کلمات مرتبط با محصولات یا خدمات در دامنه خرید نام برند با پسوندهای متداول تغییر نام دامنه و حفظ دامنه قدیمی استفاده از دامنه‌های مختلف برای سایت‌های چندزبانه […]

بیشتر بخوانید...