تنظیم phpMyAdmin برای اجرا بدون درخواست گذرواژه

در محیط‌های محلی مانند WAMP معمولا به صورت پیش‌فرض برای دسترسی به phpMyAdmin لازم است در هر بار مراجعه نام کاربری و گذرواژه‌ی پایگاه داده را وارد کنید.
برای استفاده‌ی آسان‌تر ممکن است بخواهید این کار به صورت خودکار به انجام برسد. برای این منظور به شاخه‌ای که phpMyAdmin نصب شده است مراجعه کنید و فایل config.inc.php را بیابید و آن را باز کنید.

هشدار امنیتی: ورود بدون گذرواژه به phpMyAdmin به این معنی است که هر کس با باز کردن این نرم‌افزار می‌تواند به پایگاه داده‌ی شما دسترسی پیدا کند. بنابراین فقط در شبکه‌های ایمن محلی که اطمینان دارید کسی غیر از شما نمی‌تواند به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشد، نیاز به رمز را حذف کنید.

phpmyadmin
در ابتدای فایل باید خطوط تنظیمات ارتباط با پایگاه داده را بیابید
خطوط متناظر با عبارت‌های زیر را بیابید و مطابق نمونه آن را تغییر دهید تا ارتباط با پایگاه داده به صورت خودکار با استفاده از نام کاربری و رمز تعیین شده در ادامه امکان‌پذیر شود.

بدیهی است که چنانچه نام کاربری و گذرواژه‌ی پیش‌فرض را تغییر داده باشید، می‌بایست تغییرات لازم را در خطوط زیر اعمال نمایید.
توجه کنید که انجام این کار در محیطی غیر از محیط محلی، موجب می‌شود دسترسی همه به پایگاه داده‌ی شما مقدور باشد که یک اشکال امنیتی جدی است.
به جز در موقعیت محلی که دسترسی به phpMyAdmin از روش‌های دیگر مسدود است، از انجام این کار خودداری نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه‌های ورود phpMyAdmin این صفحه را مشاهده کنید

یک نظر در مورد «تنظیم phpMyAdmin برای اجرا بدون درخواست گذرواژه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱