راه‌های افزایش بازدید سایت و وبلاگ

طراحی سایت در شرکت‌های تولیدی و بازرگانی و خدماتی یکی از ابزارهای بازاریابی به شما می‌رود. ولی با طراحی و ایجاد یک سایت، کار به پایان نمی‌رسد. گام بعدی، افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت یا وبلاگ است تا از میان بازدیدکنندگان، مشتریان بالفعل یافته شوند.

هرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش یابد احتمال افزایش فروش و سوددهی سایت نیز افزایش خواهد یافت.

افزایش بازدید و ترافیک واقعی و اثربخش

روش‌های زیادی برای افزایش بازدید غیرواقعی سایت وجود دارند. از جمله خرید پاپ‌آپ( باز شدن پنجره‌های ناخواسته در سایت‌های دیگر )، استفاده از تبلیغات بی هدف در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام، خرید بک‌لینک در سایت‌های نامرتبط و بسیاری روش‌های دیگر.

بازدیدهای ایجاد شده با روش‌های فوق ممکن است سبب اثرگذاری روی آمار الکسا شوند، ولی اثر قابل لمسی در افزایش بازدهی و فروش سازمان برجا نخواهند گذاشت. پس از محاسبه‌ی هزینه‌های انجام شده و بازدهی ایجاد شده با روش‌های فوق، اغلب نتیجه‌ای جز شکست تلاش‌ها حاصل نمی‌شود.

در نتیجه هدف از افزایش بازدید سایت و وبلاگ، افزایش بازدیدهای واقعی و مفید است که بتوانند مشتریان و مخاطبان واقعی را بیشتر کنند.

از چه راه‌هایی می‌توان بازدید سایت را افزایش داد

افزایش بازدید بسته به ماهیت فعالیت سایت و نوع مخاطبان آن می‌تواند با روش‌های گوناگونی صورت پذیرد.

  1. سئو
  2. تبلیغات اینترنتی
  3. بازاریابی محتوایی
  4. استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  5. استفاده از شبکه‌های موبایلی
  6. تبلیغات ایمیلی
  7. خبرنامه ایمیلی
  8. فعالیت در تالارهای گفتگو
  9. فعالیت در سایت‌های پرسش و پاسخ
  10. بازاریابی سنتی

افزایش بازدید با کمک موتور جستجو( سئو )

موتورهای جستجو یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطب واقعی هستند. زیرا کسانی که با استفاده از موتور جستجو به سایت یا وبلاگ شما مراجعه می‌کنند برای یافتن راه حل مشکل یا نیاز خود وارد سایت شما شده‌اند و تنها گام باقی‌مانده در این مرحله، متقاعد کردن آنان به توانایی شرکت و سازمان در تامین نیاز و خواسته‌ی مشتری است.

سئو گوگل

دستیابی به رتبه‌های بالای گوگل، در کسب و کارهایی که رقابت سئو در آن‌ها زیاد است، گاهی کار آسانی نیست و نیازمند تلاش، صرف زمان و سرمایه‌گذاری است.

مشاوره سئو، برای تحلیل کسب و کار، وضعیت سایت و وضعیت رقبا در هنگام برنامه‌ریزی برای سئو ضروری است.

تبلیغات اینترنتی

با قراردادن تبلیغات سایت خود در سایت‌های مرتبط دیگر، می‌توانید بازدیدکنندگان آن سایت‌ها را برای دیدن سایت خود تشویق کنید، طراحی زیبای تبلیغات و ارائه‌ی پیشنهادهایی جذاب، نرخ تبدیل مشاهده کننده به کلیک کننده را افزایش خواهد داد.

بازاریابی محتوایی

سئو و محتوای طراحی سایت

اینترنت فضایی است که تبادل اطلاعات و محتوا در آن نقشی مهم و اساسی ایفا می‌کند. ارائه‌ی اطلاعات و محتوا به شکل و قالب مورد پسند مخاطبان، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در جلب اعتماد مشتریان و هدایت آنان به سمت خدمات و محصولات شرکت، اثر گذار باشد.

برای یافتن علاقمندی‌های مخاطبان که ارتباط مستقیم با محصولات و خدمات شرکت داشته باشند و برای تولید محتوایی با کیفیت که بتواند اطلاعات مورد نیاز آنان را تامین کند و برای انتشار این اطلاعات به گونه‌ای که به دست مشتریان بالقوه برسد، می‌بایست از ابزارهای گوناگون، دانش فنی و دانش نرم‌افزار و همچنین دانش بازاریابی اینترنتی بهره‌گیری نمود.

تبلیغات ایمیلی

ارسال ایمیل‌های انبوه برای ارائه‌ی پیشنهادهایی که مشاهده کنندگان نتوانند آن را رد کنند و برای قبول آن پیشنهاد لازم باشد سایت شما را مشاهده کنند یکی از روش‌های افزایش بازدید سایت به شمار می‌رود.

خبرنامه ایمیلی

با ایجاد یک فرم برای جمع‌آوری ایمیل مخاطبان قدیمی سایت و ارسال دوره‌ای آخرین مطالب منتشر شده در سایت، می‌توانید کاربران قدیمی را دوباره به سایت جذب کنید.

فعالیت در تالارهای گفتگو

تالارهای گفتگو محلی مناسب برای رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف است. با جستجو در این سایت‌ها و پاسخگویی به نیازهایی که برای افراد ایجاد شده است، می‌توانید تعداد زیادی بازدیدکننده که نیازهایی واقعی دارند و می‌توانند یک مشتری بالقوه برای شما باشند را به سایت خود جذب نمایید.

فعالیت در سایت‌های پرسش و پاسخ

سایت‌های پرسش و پاسخ نیز محلی بسیار مناسب برای پاسخگویی به نیازهای واقعی افراد است. با پاسخگویی مناسب به پرسش‌های افراد مختلف و هدایت آنان به سایت یا وبلاگ خود، می‌توانید به صورت دائمی بازدیدکنندگانی که پرسش‌های مشابه داشته‌اند به دست آورید.

شبکه‌های مجازی

شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و سایر شبکه‌های متداول محلی است که میلیون‌ها کاربر روزانه به آن مراجعه می‌کنند و این حضور و ارتباطاتی محلی است که می‌تواند برای بازاریابی و معرفی خدمات و محصولات مورد استفاده قرار گیرد. برای انجام موثر تبلیغات به گونه‌ای که بازدهی کافی را ایجاد کند و از طرف دیگر سبب مزاحمت و نارضایتی در مخاطبان نشود، می‌بایست با احتیاط کافی عمل کرد و پیش از شروع به فعالیت با روحیات خاصی این جوامع مجازی، شیوه‌های ارتباطی و علائق و نیازمندی‌های کاربران موجود در این شبکه‌ها آشنایی کافی را به دست آورد.

شبکه‌های موبایلی

شبکه‌های موبایلی نوعی جدید از شبکه‌های مجازی هستند که به دلیل در دسترس بودن در تمامی ساعات شبانه‌روز، ویژگی‌های خاص خود را دارند. شبکه‌هایی مانند تلگرام، وایبر، اینستاگرام، لاین و بسیاری نمونه‌های دیگر، نرم‌افزارهایی هستند که دسترسی به فضای مجازی را به صورت ۲۴ ساعته در دسترس تمامی افراد قرار می‌دهند.

این محیط جدید، فضایی بسیار ایده‌آل برای بازاریابی و جذب مخاطبان و در نتیجه افزایش بازدید سایت و وبلاگ است. با توجه به مطالب گفته شده در بخش‌های قبلی، انجام تبلیغات موثر برای جامعه‌ی کاربران هدف که از نظر سن، جنسیت، علایق، کسب و کار و سایر ویژگی‌های لازم در گروه مخاطبین سایت یا وبلاگ ما باشند در این شبکه‌ها، ابزاری است که می‌تواند سبب موفقیت در افزایش بازدید و سوددهی سایت و وبلاگ شما باشد.

بازاریابی و تبلیغات سنتی

اینترنت همیشه فضایی مناسب برای تبلیغات تمامی کسب و کارها نیست. مخاطبان برخی از کسب و کارها میانه‌ای با فضای مجازی ندارند و برای جذب آنان به سایت طراحی شده و ارائه‌ی محصول و خدمات از این روش به آنان نیازمند استفاده از امکانات دنیای واقعی برای بازاریابی و هدایت مشتریان است.

برای مثال ممکن است فروش ملزومات مصرفی روزانه خانوار یا سفارش غذای روزانه به دلیل عادت‌های قدیمی، همچنان از طریق سفارش‌های تلفنی و سفارش به شکل سنتی متداول باشد. برای موفقیت در فروش این گونه محصولات از طریق اینترنتی، می‌بایست مشتریان سنتی را متقاعد کرد که از رسانه‌ای جدید استفاده کنند. برای انجام این کار به صرف هزینه‌ی زیاد و تلاش و پشتکار مداوم نیاز خواهد بود.

روش متداول دیگر برای جذب مخاطبان از دنیای سنتی، ارائه‌ی پیشنهادهای ویژه یا اطلاعات تکمیلی در سایت اینترنتی است. برای مثال اگر یک فروشگاه گل دارید، می‌توانید مشتریان حضوری را برای انتخاب طراحی دسته‌گل یا انتخاب طراحی ماشین عروس به سایت خود راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱