طراحی سایت تک صفحه‌ای

سایت‌های تک‌صفحه‌ای( One Page Webdesign ) گونه‌ای از سایت‌ها هستند که کاربردی مانند یک کاتالوگ دارند. در این شکل از طراحی سایت، تمامی محتوای لازم برای نمایش به کاربران در صفحه‌ی نخست سایت، از بالا به پایین چیدمان می‌شوند.

بدیهی است استفاده از این تکنیک برای سایت‌هایی که محتوای زیادی دارند قابل استفاده نیست. بخش‌های موجود در این سایت‌ها معمولا شامل معرفی، گالری تصاویر، راه‌های ارتباطی، رزومه و سایر بخش‌های لازم می‌شود.

 

طراحی سایت تک صفحه‌ای

روش طراحی سایت تک صفحه‌ای( وان پیج )

سایت‌های تک‌صفحه‌ای یا وان پیج می‌توانند توسط CMSها مانند وردپرس و جوملا طراحی شوند و با استفاده از امکانات موجود در بخش ابزارک‌ها یا ماژول‌های این سیستم‌ها، بخش‌های مختلف صفحه در صورت نیاز تغییر نمایند.

همچنین استفاده از طراحی سایت ایستا برای این گونه از سایت‌ها امکان‌پذیر است. در صورت طراحی ایستای این گونه‌سایت‌ها، امکان ویرایش بخش‌های مختلف آن نیازمند دانش برنامه‌نویسی و طراحی سایت خواهد بود.

طراحی سایت تک صفحه‌ای

انواع سایت‌های تک صفحه‌ای

علاوه بر شیوه‌ی متداول سایت‌های یک صفحه‌ای، شیوه‌های خلاقانه‌ای نیز در برخی وبسایت‌ها قابل مشاهده است. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طراحی سایت تک‌صفحه‌ای با استفاده از پیمایش به جهت‌های مختلف با استفاده از ابزارهایی مانند reveal.js
  • طراحی سایت تک‌صفحه‌ای مانند کتاب با ابزارهایی مانند PageFlip
  • طراحی سایت تک صفحه‌ای مانند پاورپوینت با ابزارهایی مانند impress.js
  • طراحی سایت تک صفحه‌ای مانند اسلاید‌های تصویر با ابزارهایی مانند Remark
  • طراحی سایت تک صفحه‌ای اسلاید‌های تمام صفحه با ابزارهایی مانند fullPage.js

کاربردهای سایت‌های تک صفحه‌ای

سایت‌های تک‌صفحه‌ای می‌توانند برای مجموعه‌های نوپا که قصد معرفی خود را دارند و تا زمانی امکان تولید محتوای مناسب برای سایت خود را ندارند، برای معرفی محصولات یا خدمات به عنوان صفحه‌ی داخلی سایت، به عنوان سایت‌های آموزشی پیرامون یک موضوع مهم، به عنوان Landing Page یا صفحه‌ی فرود در بازاریابی اینترنتی یا برای برخی نیازهای دیگر به کارگیری شوند.

طراحی سایت تک صفحه‌ای و سئو

سایت‌های تک صفحه‌ای با موتورهای جستجو و اصول سئو سازگاری خوبی ندارند. زیرا یکی از عوامل مهم در رتبه بندی صفحات سایت، عنوان آن‌ها است. در طراحی سایت تک صفحه‌ای تنها عنوان صفحه‌ی نخست سایت قابل مشاهده است و ممکن است فقط با همین عبارت کلیدی رتبه‌ای دریافت کنند.

نمونه سایت‌های وان پیج

برخی از نمونه‌های برتر در طراحی سایت تک‌صفحه‌ای را می‌توانید در فهرست زیر مشاهده نمایید.

سفارش طراحی سایت یک صفحه‌ای

چنانچه کسب و کار شما و یا نیازهای شما به گونه‌ای است که طراحی سایت تک‌صفحه‌ای گزینه‌ای مناسب برای شما به حساب می‌آید، برای طراحی سایت با این شیوه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱