بهینه‌سازی موتور جستجو

حذف سایت از گوگل

حذف سایت از فهرست نتایج موتور جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل با روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا سایت‌های اینترنتی را پیدا کند و محتوای آنان را برای کاربران خود قابل جستجو نماید. شما به عنوان مدیر یک سایت علاوه بر اینکه می‌توانید درخواست ثبت سایت در گوگل را ایجاد نمایید، همچنین می‌توانید با روش‌های مختلف از دسترسی گوگل به محتوای سایت خود جلوگیری […]

بیشتر بخوانید...
لوگو GTmetrix

GTmetrix ( جی تی متریکس ) چیست ؟

سرعت سایت و عملکرد بهینه‌ی آن از جمله مواردی است که در سئو سایت اثر مثبت و مهمی را بر جای می‌گذارد. همچنین سرعت بهینه‌ی سایت باعث می‌شود تا مراجعین به سایت شما رضایت بیشتری داشته باشند و در نتیجه احتمال موفقیت شما در جذب مشتریان جدید یا موفقیت شما در فروش کالا در فروشگاه […]

بیشتر بخوانید...
لوگو yslow

YSlow چیست ؟

سرعت بارگزاری سایت و عملکرد بهینه‌ی آن از جمله مواردی است که در سئو سایت اثر مثبت و مهمی را بر جای می‌گذارد. همچنین سرعت بهینه‌ی سایت باعث می‌شود تا مراجعین به سایت شما رضایت بیشتری داشته باشند و در نتیجه احتمال موفقیت شما در جذب مشتریان جدید یا موفقیت شما در فروش کالا در […]

بیشتر بخوانید...
سرعت سایت

استفاده از فونت‌های سفارشی در طراحی سایت و سرعت سایت

استفاده از فونت‌های سفارشی با استفاده از قانون ‎@font-face بسیار متداول است. تقریبا می‌توان گفت در طراحی سایت‌های جدید دیگر نمی‌توان به فونت‌های پیش‌فرض مرورگرها اطمینان داشت. با وجود اینکه این کار باعث بهبود شکل ظاهری سایت و بهبود تجربه کاربری می‌شود، ولی معایبی نیز به همراه دارد: باعث افزایش حجم صفحات وب می‌شود باعث […]

بیشتر بخوانید...
بک لینک

ویژگی‌های محتوای خوب برای جذب بک لینک طبیعی

یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت در سئو، تولید محتوایی است که دیگران به آن لینک بدهند. اگر قصد دارید به کار تولید محتوا بپردازید و می‌خواهید مطلب شما طوری باشد که دیگران به آن لینک بدهند، نوع محتوایی که تولید می‌کنید باید دارای نوع و ساختارهای زیر باشد: تصاویر مقایسه‌ها ویدئوها متن جدول و […]

بیشتر بخوانید...
روکا

Meta Description را چه طور برای سئو بهینه‌سازی کنیم ؟

یکی از مهم‌ترین متاتگ‌ها که در سئو سایت کاربرد دارد، متا تگ description است که به طور مستقیم می‌تواند اثر مثبت یا منفی روی عملکردی سئو سایت شما داشته باشد. این متا تگ متن نمایش داده شده در زیر عنوان سایت شما در گوگل را مشخص می‌کند. یک نمونه متاتگ توضیحات را در تصویر زیر […]

بیشتر بخوانید...
دامنه

چگونه دامنه بخریم ؟

برای داشتن یک سایت اینترنتی علاوه بر مراحل لازم برای طراحی سایت، لازم است تا کارهای دیگری نیز به انجام برسند. خرید هاست و خرید دامنه هم در این مراحل لازم هستند.   دامنه چیست ؟ برای داشتن یک سایت اینترنتی لازم است تا اطلاعات سایت خود را روی یک هاست یا سرور اینترنتی کپی […]

بیشتر بخوانید...
پروتکل وب https

تبدیل آدرس سایت به https با htaccess

همان طور که می‌دانید یکی از عوامل که می‌تواند اثر مثبت روی سئو سایت بر جای بگذارد، استفاده از آدرس‌های https به جای http در سایت است. برای انجام این کار به مراحل مختلفی نیاز است. در این نوشته فرض بر این است که تمامی مراحل لازم شامل خرید گواهی امنیتی، نصب آن، انجام تنظیمات […]

بیشتر بخوانید...
محتوای تکراری

محتوای تکراری چیست و چه اثری روی سئو سایت دارد ؟

محتوای تکراری یا Duplicate Content محتوایی است که بیش از یک بار در سایت قابل مشاهده باشد. این نوع صفحات که محتوایی عینا مشابه یا بسیار نزدیک به یکدیگر دارند، باعث ایجاد سردرگمی برای موتور جستجوگر می‌شوند و موتور جستجو برای نمایش یکی از صفحات به کاربر نیازمند بررسی‌های بیشتر و آزمون و خطا خواهد […]

بیشتر بخوانید...
مزرعه کلیک

مزرعه کلیک یا Click Farm چیست ؟

یکی از روش‌های نمایش تبلیغات در سایت‌های اینترنتی و موتورهای جستجو تبلیغات کلیکی است. در این شیوه از تبلیغات به ازای هر کلیک انجام شده روی تبلیغات، مبلغی از تبلیغ دهنده کسر می‌شود و به نمایش دهنده تبلیغ پرداخت می‌شود. موتور جستجوی گوگل بزرگترین پیمانکار نمایش تبلیغات کلیکی یا Adwords است. در کنار این صنعت، […]

بیشتر بخوانید...
وبلاگ یا سایت برای سئو

مقایسه وضعیت سئو در وبلاگ‌های رایگان و سایت اینترنتی

راه اندازی وبلاگ در سیستم‌های رایگان مانند بلاگفا، بلاگ، پرشین‌بلاگ، بلاگ‌اسکای و ... در سال‌های گذشته بسیار متداول بوده است. موضوعاتی که در این وبلاگ‌ها به آن پرداخته می‌شد، از موضوعات روزمره، دلنوشته، مطالب فنی و علمی و اخبار را شامل می‌شد. به دلیل ارزان بودن راه اندازی این گونه وبلاگ‌ها و توجه بیش از […]

بیشتر بخوانید...
رتبه سئو در کلمات کلیدی

روش صحیح بررسی رتبه سایت در گوگل

اگر دارای سایت اینترنتی باشید و علاقه دارید که از طریق سئو، مشتریان خود را افزایش دهید، حتما هر چند وقت یک بار گوگل را با کلمات کلیدی هدفتان جستجو می‌کنید. گوگل به صورت پیش‌فرض، تلاش می‌کند نتایج شخصی شده برای هر کاربر به نمایش درآورد. به این معنی که اگر شما و دوست شما، […]

بیشتر بخوانید...
دامنه

مزایای طراحی سایت با پسوند ir

یکی از گام‌های مهم برای طراحی سایت جدید، انتخاب نام دامنه است. بخش مهمی از دامنه نیز پسوند آن است. در این نوشته به مزایای انتخاب پسوند ir برای ایجاد سایت‌های جدید می‌پردازیم. لازم به ذکر است که پسوند ir مخصوص سایت‌های ایرانی می‌باشد. در طرف مقابل، می‌توان از دامنه‌های بین‌المللی مثل com و org […]

بیشتر بخوانید...
سئو وردپرس و طراحی سایت اختصاصی

بهترین طول برای عنوان و توضیحات سئو سایت

طول قابل قبول برای عنوان صفحات سایت و همچنین متا توضیحات که در گوگل قابل مشاهده هستند در گذر زمان تغییراتی داشته است. معمولا عددهای مثل ۶۰ تا ۷۰ نویسه برای عنوان و عددهای بین ۱۴۰ تا ۳۲۰ نویسه برای توضیحات سئو توصیه می‌شوند. در حال حاضر گوگل حداکثر حروفی که برای عنوان نشان می‌دهد، […]

بیشتر بخوانید...
جعبه نقشه بین نتایج گوگل

سئو محلی: کلید طلایی جذب مشتریان نزدیک شما

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به عنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش ترافیک و رونق کسب و کار شناخته می‌شود. با این حال، ممکن است برای برخی کسب و کارها، به خصوص آن‌هایی که در محدوده جغرافیایی خاصی فعالیت می‌کنند، چالش‌برانگیز یا غیرضروری باشد. آیا می‌دانید: ۶۴% از مشتریان از جستجوی محلی برای یافتن محصولات و خدمات […]

بیشتر بخوانید...
طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

نکات سئو در طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

طراحی سایت دوزبانه و انجام سئو روی آن به دانش و تخصص و برنامه‌ریزی بیشتری نسبت به طراحی سایت تک زبانه نیازمند است. زیرا گوگل این گونه سایت‌ها را به رسمیت می‌شناسد و توانایی دارد ساختار این گونه سایت‌ها را شناسایی نماید. طراح سایت و سئوکار می‌بایست بتوانند اطلاعات لازم را جهت استفاده‌ی مفید کاربر […]

بیشتر بخوانید...
سئو فروشگاه اینترنتی

۱۲ تکنیک برای سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی در گوگل در مقایسه با سایت‌های اطلاع‌رسانی دشواری‌های بیشتری دارد. این دشواری به سه دلیل اصلی زیر است. رقابت سنگین‌تر به دلیل تبدیل مستقیم ورودی به مشتری و فروش محتوا محور نبودن فروشگاه اینترنتی حضور رقبای بیشتر که کالایی مشابه را می‌فروشند در همین زمینه بخوانید: روش‌های بازاریابی فروشگاه اینترنتی در این […]

بیشتر بخوانید...
سئو و تبلیغات کلیکی گوگل

افزایش قیمت ارز و اثرات آن روی سئو سایت

همیشه این سوال میان صاحبان سایت‌ها وجود دارد که برای بازارایابی اینترنتی و جذب مشتریان بیشتر بهتر است تمرکز خود را روی تبلیغات کلیکی گوگل قرار دهند یا ابزار اصلی بازاریابی اینترنتی را سئو انتخاب کنند. سئو: فرصتی طلایی در عصر گرانی ارز با افزایش قیمت ارز، بسیاری از روش‌های بازاریابی اینترنتی، از جمله تبلیغات […]

بیشتر بخوانید...
IP سئو

آیا IP اختصاصی اثری روی سئو دارد ؟

از گذشته‌ها تصوری وجود دارد که داشتن یک IP اختصاصی برای سایت، اثری قابل توجه روی سئو بر جای می‌گذارد و سبب می‌شود رتبه سایت در گوگل افزایش یابد. آنچه در حال حاضر توسط بسیاری از متخصصان سئو به آن باور دارند این است که IP اختصاصی اثر مستقیمی روی سئو ندارد و یا حداقل […]

بیشتر بخوانید...
اولین مقاله خود را بنویسید

اولین مقاله خود را بنویسید !

طراحی سایت هر چقدر هم که با کیفیت و با رعایت اصول روز به انجام برسد، در کنار تولید محتوا می‌تواند کارایی و اثربخشی لازم را مخصوصا در سئو بر جای بگذارد. یک سایت زیبا و کارآمد و با ساختار فنی مناسب، بدون محتوا مانند قابی زیبا بدون عکس است. اگر سایت اینترنتی دارید ولی […]

بیشتر بخوانید...