۵ کانال بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بازاریابی اینترنتی با روش‌های متعدد و خلاقانه‌ای قابل انجام است ولی ۵ روش و کانال اصلی برای جذب مشتریان از طریق اینترنت عبارتند از:

  1. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  2. بازاریابی ایمیلی
  3. تبلیغات کلیکی در موتور جستجو( PPC )
  4. سئو( SEO )
  5. بازاریابی ویدئویی

۱- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به کارگیری توان ارتباطات موجود در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و … را شامل می‌شود. معرفی محصولات و خدمات و ایجاد جذابیت برای دوستان و مخاطبان موجود در این شبکه‌ها یکی از روش‌های موثر و کارآمد در بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود.

ابزارهایی که برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، استفاده از پتانسیل درون‌سازمانی، تبلیغات در کانال‌های پربازدید و در نهایت تبلیغات با استفاده از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی است که دنبال‌کنندگان زیادی را جذب کرده‌اند.

۲- بازاریابی ایمیلی

ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی روش دوم و موثر در بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود. فراموش نکنید که ارسال هرزنامه یا اسپم نباید با بازاریابی ایمیلی به یک معنی فرض شود. ارسال ایمیل‌هایی با محتوای صحیح، در زمان صحیح و به افراد صحیح شکل کارآمد ارسال ایمیل برای بازاریابی ایمیلی به شمار می‌رود.

۳- تبلیغات کلیکی در موتور جستجو( PPC )

جذب مخاطب به وبسایت از طریق پرداخت به ازای کلیک( PPC ) یکی دیگر از روش‌های موثر و فوری بازاریابی اینترنتی است. در این روش، با نمایش سایت شما در بخش تبلیغات موتورهای جستجو، به ازای هر کلیک که روی نشانی سایت شما به انجام برسد، مبلغی از حساب شما کسر خواهد شد.

این روش فوری و کارآمد است ولی پرهزینه است و به همین دلیل انجام تنظیمات دقیق و فنی برای بیشینه کردن تعداد کلیک‌های موثر در عین کاهش هزینه‌ها نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است.

۴- سئو( SEO )

بهبود رتبه‌ی سایت در نتایج موتورهای جستجو، سئو یا بهینه‌سازی سایت نام دارد. این روش از جمله‌ی کارآمدترین و کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود ولی نیازمند صرف زمان و تلاش اولیه برای رسیدن به محل دلخواه است.

پس از دستیابی به نتیجه‌ی مورد نظر در نتایج جستجو، تلاش و زمان مورد نیاز برای باقی ماندن در محل دلخواه به حداقل خود خواهد رسید.

۵- بازاریابی ویدئویی

سرعت اینترنت و قیمت آن نسبت به گذشته افزایش و کاهش چشمگیری پیدا کرده است و علاقه به استفاده از ویدئو برای انتقال اطلاعات و دانش افزایش زیادی پیدا کرده است. استفاده از این رسانه‌ی جدید که در مقایسه با متن و تصویر جذابیت‌های بیشتری دارد، برای انتشار سریع اطلاعات و جذب مخاطبان روش جدیدی است که اگر به خوبی استفاده شود، بازدهی بالایی در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی بر جای می‌گذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱