طراحی سایت با قالب اختصاصی یا قالب آماده ؟

سیستم‌های مدیریت محتوا ابزارهایی هستند که طراحی سایت را در زمانی کوتاه امکان‌پذیر می‌کنند. کافی است بسته نصب سیستم را از سایت مبدا دانلود کنید، آن را روی سرور استخراج کنید و مراحل نصب را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید تا یک سایت آماده در اختیار داشته باشید.

طراحی قالب سایت

قالب سایت

بخشی مهم از هویت یک سایت اینترنتی، قالب یا ظاهر و رنگ و طرح آن است. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال دارای صدها و هزاران قالب از پیش آماده هستند که به رایگان یا با پرداخت وجه می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و با نصب آن روی سایت، شکلی جدید به سایت خود بدهید.

قالب‌های آماده توسط افراد و شرکت‌های مختلف توسعه پیدا می‌کنند. این قالب‌ها در کنار مزایایی که به ویژه در کاهش زمان طراحی سایت ایجاد می‌کنند، معایبی نیز دارند.

در طرف دیگر، طراحی ظاهر و قالب سایت می‌تواند به صورت سفارشی و اختصاصی توسط گرافیست و سپس توسط متخصص رابط کاربری به انجام برسد.

قالب اختصاصی یا قالب آماده ؟

قالب‌های آماده به طور کلی با هدف فروش بیشتر و با هدف پوشش بخش بزرگتری از نیازها طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. به عبارت دیگر یک طراح قالب آماده به گونه‌ای عمل می‌کند که قالب نهایی برای دامنه‌ی بزرگتری از کاربران قابلیت استفاده داشته باشد و در هنگام طراحی تلاش می‌کند تا قالب از نظر گرافیکی و جذب مخاطب بهترین شکل ممکن را داشته باشد.
هرچند این دو عامل در ابتدا ممکن است جذاب به نظر برسند، با این حال توجه بیش از حد به عامل ظاهر و دامنه‌ی امکانات، سبب کاهش تمرکز روی مسائل مهم دیگر مانند حجم، سرعت، قابلیت توسعه و سئو خواهد شد.

قالب‌های آماده اغلب حاوی ده‌ها فایل جانبی، حجم بسیار زیادی از کدهای بدون استفاده، تصاویر با حجم بالا و سرعت نسبتا کم هستند.

مصرف پردازنده قالب آماده

از طرف دیگر برخی از قالب‌های آماده‌ی سایت، حاوی افزونه‌هایی داخلی هستند که با همراه با نصب قالب، امکاناتی جدید به سیستم مدیریت محتوا می‌افزایند. استفاده از این امکانات جدید در تولید محتوای سایت، سبب می‌شود محتوا و ساختار سایت به این قالب‌ها وابستگی پیدا کند و در نتیجه تغییر قالب سایت در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

با توجه به موارد بالا، قالب آماده تنها برای سایت‌هایی که هدف ویژه‌ای برای دستیابی به سئو ندارند و برای سایت‌هایی که بنا نیست در آینده تغییرات ظاهری قابل توجه را تجربه کنند، مناسب خواهد بود.

طراحی قالب اختصاصی و سفارشی سایت

هر سایت اینترنتی، محتوایی خاص، مخاطبینی خاص، زمینه‌ی فعالیتی خاص و نیازهایی متفاوت با سایر سایت‌های اینترنتی دارد. در چنین شرایطی برای دستیبابی به شرایط ایده‌آل می‌بایست طراحی ساختار و قالب سایت مطابق موارد فوق و به صورت سفارشی صورت بپذیرد.

قالب‌های سفارشی حجمی به مراتب کمتر از قالب‌های آماده دارند و سرعت عملکردشان نیز به دلیل نبود امکانات متنوع و بی‌استفاده از قالب‌های آماده به مراتب بیشتر است.

قالب‌های آماده به دلیل توسعه‌ی سفارشی به آسانی قابلیت تغییر و توسعه را در اختیار شما قرار می‌دهند و پیچیدگی‌های آن‌ها در بخش کد بسیار کمتر از قالب‌های آماده است.

طراحی قالب اختصاصی در روکا

تمامی سایت‌های طراحی شده در روکا با استفاده از قالب‌های اختصاصی هستند. برای داشتن سایتی متمایز با قالبی منحصر به فرد با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱