نقش طراحی گرافیک در طراحی سایت

طراحی سایت اینترنتی شامل دو بخش طراحی گرافیکی و طراحی فنی و ساختاری است. این دو بخش تنها در کنار هم می‌توانند سایتی با کیفیت را نتیجه بدهند. طراحی گرافیک خوب بدون زیرساخت فنی خوب، یا طراحی فنی خوب بدون ظاهر جذاب و با رعایت اصول تجربه‌ی کاربری در رسیدن به نتیجه با مشکل مواجه خواهد بود.

طراحی گرافیکی شامل بخش‌های علمی و بخش‌های سلیقه‌ای و بخش‌های تجربی است.

طراحی گرافیکی قالب سایت

بهترین طرح گرافیکی طرحی است که عوامل علمی، تجربی و سلیقه‌ای را در کنار هم دارا باشد. تمرکز بیش از حد روی سلیقه سبب می‌شود نتیجه‌ی نهایی کارایی خود را از دست بدهد و به همین شکل در مورد سایر عوامل.

بنابراین برای طراحی سایتی موفق، می‌بایست اصول فنی و تجربی همه در کنار هم قرار بگیرند تا دستیابی به هدف و موفقیت امکان‌پذیر شود.

نکاتی که باعث می‌شود سایت شما زیباتر و جذاب‌تر باشند

  1. استفاده از رنگ‌های مناسب
    رنگ‌ها در طراحی گرافیکی سایت بسیار مهم هستند و باید با دقت انتخاب شوند. استفاده از رنگ‌های جذاب و مناسب با موضوع سایت، می‌تواند طرح گرافیکی را بهبود بخشد.
  2. استفاده از فونت مناسب
    فونت‌ها نیز در طراحی گرافیکی سایت دارای اهمیت زیادی هستند. استفاده از فونت‌های مناسب و خوانا، می‌تواند طرح گرافیکی را جذاب‌تر کند.
  3. استفاده از تصاویر با کیفیت
    تصاویر با کیفیت و مناسب با موضوع سایت، می‌تواند در طراحی یک گرافیک زیبا برای سایت شما اثرگذار باشد.
  4. استفاده از طرح بندی مناسب
    طرح بندی مناسب و سازماندهی صفحات سایت، می‌تواند بهبود طرح گرافیکی را به همراه داشته باشد.
  5. استفاده از آیکون‌های مناسب
    استفاده از آیکون‌های مناسب و جذاب، می‌تواند طرح گرافیکی را بهبود بخشد و به کاربران کمک کند تا در سایت شما حس خوبی پیدا کنند و از آن لذت ببرند.

سلیقه‌های جدید طراحی گرافیک

طراحی گرافیکی با گذشت زمان دستخوش تغییر می‌شود. برخی طرح‌های ایجاد شده ممکن است در زمانی خاص گزینه‌ای مناسب باشند ولی در گذشت زمان با تغییر سلایق و شیوه‌های کاربری، گزینه‌هایی مناسب نباشند.

برای مثال آخرین نوع طراحی که ممکن است تا چند سال پیش گزینه‌ای نه چندان دلنشین به حساب می‌آمد، طراحی تخت است. در این شیوه‌ی طراحی، اجسام و رنگ‌ها با شکلی ساده ترکیب می‌شوند. استفاده از طرح‌های هنری در این شیوه‌ی طراحی به حداقل می‌رسد.

طراحی سایت واکنش‌گرا

طراحی سایت واکنش گرا - Responsive

طراحی سایت واکنش‌گرا یکی دیگر از عواملی است که طراحی گرافیکی سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پایبندی به اصول واکنش‌گرایی یا طراحی سایت ریسپانسیو سبب می‌شود، امکان استفاده از برخی عناصر و طرح‌ها در ایجاد قالب گرافیکی با محدودیت‌هایی مواجه شود.

طراحی گرافیکی و سئو

طرح گرافیکی سایت از دو جهت می‌تواند روی سئو اثرگذار باشد:

  1. اثری که گرافیک سایت روی تجربه‌ی کاربری می‌گذارد به طور مستقیم باعث بهبود رتبه‌ی سایت شما می‌شود.
  2. داشتن یک طرح گرافیکی بهینه که باعث افزایش بیش از حد حجم سایت شما نشود هم باعث می‌شود تا سایت در زمانی کمتر بارگزاری شود و تجربه‌ی کاربری و سئو سایتتان بهبود پیدا کند.

چه طور طرح مناسب و زیبایی برای سایت آماده کنیم ؟

برای طراحی یک قالب سایت زیبا و کارآمد استفاده از تجربیات دیگران و بررسی تحولات روز دنیای گرافیک از ضروریات است. سلیقه‌ی روز در طراحی گرافیکی از عوامل مهمی است که می‌بایست پس از مشورت به ابعاد آن دست پیدا کرد.

یک سایت زیبا و جذاب در انتظار شماست

برای سفارش طراحی سایت با طرح گرافیکی اختصاصی و قالب اختصاصی زیبا و چشم‌نواز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱