ویژگی‌های اساسی در پورتال سازمانی

برای طراحی پورتال سازمانی، یا Enterprise Portal برخی ویژگی‌های اساسی می‌بایست برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی شوند. در ادامه این موارد را مشاهده خواهید نمود.

پورتال

یک پورتال سازمانی به طور کلی با دو هدف «یکپارچه سازی» و «نمایش و ارائه» ایجاد می‌شود. در موضوع یکپارچه‌سازی، حذف ابزارها و نرم‌افزارهای متعدد و غیرسازگار هدف اصلی به شمار می‌رود و در موضوع نمایش، ارائه‌ی اطلاعات با رعایت قوانین و در ساختار مناسب به مخاطبان مد نظر است.

ویژگی‌های متداول دیگر در پورتال سازمانی عبارتند از:

  1. ورود یک‌باره
    پورتال‌های سازمانی با ایجاد ارتباط موثر میان خود و سیستم‌هایی مانند Active Directory می‌بایست بتوانند کاربران را تنها یک بار تایید صلاحیت کنند و برای دسترسی به هر بخش از کاربر اطلاعات ورود را درخواست ننمایند.
  2. یکپارچه‌سازی
    اجزای مختلف سیستم باید با یکدیگر ارتباط موثر داشته باشند و تا حدامکان افزونگی و موازی کاری در سیستم وجود نداشته باشد.
  3. فدرال سازی
    یک پورتال سازمانی می‌بایست تمامی اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را از محل‌های مختلف را برای نمایش جمع‌آوری کند و نیاز به مراجعه به ابزارهای جانبی را به حداقل ممکن برساند.
  4. سفارشی‌سازی
    بخش‌های مختلف یک پورتال سازمانی می‌بایست بر اساس کاربر، دسترسی‌های او، نیازهای او و علاقمندی‌های او قابلیت تغییر و سفارشی‌سازی را داشته باشند.
  5. مدیریت دسترسی
    مدیریت کامل روی دسترسی‌های کاربران مختلف از نیازهای اساسی یک پورتال سازمانی است. بسیاری از اطلاعات ممکن است برای بخشی از استفاده کنندگان یا برای تعداد محدودی از استفاده کنندگان قابل مشاهده باشد. همچنین انجام برخی عملیات و تراکنش‌ها.
  6. جستجو
    یک پورتال قدرتمند باید بتواند انواع مختلف داده‌ها را جستجو کند و نتایج مورد نظر و مفید برای استفاده کنندگان را ارائه نماید.
  7. سازگاری با ابزارهای مختلف
    قابلیت استفاده از پورتال روی دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف می‌بایست فراهم باشد. به عبارت دیگر طراحی واکنش‌گرا برای استفاده روی موبایل‌ها و تبلت‌ها با توجه به فراگیر شدن این وسایل مورد نیاز خواهد بود.
  8. آمار و گزارش‌ها
    اطلاعات آماری و گزارش‌های مدیریتی از بخش‌های مختلف پورتال ابزاری است که مدیریت سازمان را برای برنامه‌ریزی و بهبود یاری می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱