کلمات کلیدی در سئو گوگل

یکی از مهم‌ترین اصول سئو، کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌ها، تعیین کننده‌ی موضوع سایت، مطالب، مقالات و اخبار قرار گرفته در صفحات شما هستند.

کلمات و عبارت‌های کلیدی در بهینه‌سازی سایت

کلمات کلیدی در سئو از دو دید کلی قابل توجه هستند. نخست اینکه با انتخاب صحیح کلمات کلیدی، بازدید سایت شما افزایش می‌یابد و از طرف دیگر با گزینش هوشمندانه‌ی این کلمات، مخاطبان درستی سایت شما را مشاهده خواهند کرد. به عبارت دیگر، کلمات کلیدی می‌توانند کمیت و کیفیت بازدیدهای سایت شما را افزایش دهند.

یافتن کلمات کلیدی پر ارزش

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای یافتن کلمات کلیدی پر ارزش، فیلد جستجوی گوگل است. در هنگام تایپ کلمات، گوگل عبارت‌هایی که توسط کاربران دیگر بیشتر جستجو شده باشند را به شما پیشنهاد می‌دهد.

همچنین تعداد پیوندهای تبلیغاتی، که در بالا و پایین نتایج جستجو برای هر کلمه به نمایش در می‌آید، نشانه‌ای خوب از اثربخش بودن کلیک‌های مرتبط با این کلمات کلیدی است. روش دیگر، استفاده از Google Trends است که می‌تواند حجم جستجوی عبارت‌های مختلف و عبارت‌های مرتبط با هر عبارت کلیدی را به شما نشان دهد.

کلمات کلیدی ارزشمند در سئو

راه دیگر که از طریق سفارش آگهی‌های تبلیغاتی کلیکی در موتور جستجو با عبارت‌های مختلف است. با ردگیری تعداد ورودی‌های هر کلمه به سایت و محاسبه‌ی تعداد افرادی که از هر کلمه به مشتریان شما تبدیل شده‌اند، می‌تواند ارزش واقعی هر کلمه را برای شما مشخص نماید.

آزمون و خطای کلمات مختلف

روش‌های مختلفی برای آزمون و خطای کلمات کلیدی وجود دارند. برخی سیستم‌های مدیریت محتوا با استفاده از افزونه‌های خاص به شما اجازه می‌دهند برای مشتریان مختلف عنوان‌ها و کلمات گوناگونی را به نمایش بگذارید و پس از مدتی بازخورد به دست آمده از هر کلمه را به شما ارائه خواهند داد. این شیوه از ارزیابی، آزمون A/B نام دارد که در موتورهای جستجو به ویژه گوگل نیز به صورت گسترده در حال استفاده است.

آزمون و خطای کلمات کلیدی سئو

مشتریانی که با هر کلمه کلیدی به سایت شما مراجعه می‌کنند ممکن است نیازها و عادت‌های متفاوتی داشته باشند. سطح اجتماعی، سطح درآمد، نیاز به محصولات و خدمات متفاوت و در سطوح کمی و کیفی مختلف از جمله مواردی است که ممکن است از گزینش شما اثرپذیری پیدا کنند.

اشتباه‌های متداول در انتخاب کلمات و عبارت‌های کلیدی

اشتباه‌های رخ داده معمولا در سه گروه کلی قابل طبقه‌بندی هستند.

  1. تحلیل و جستجو برای کلمات کلیدی تنها یک بار در آغاز به کار سایت.
  2. عدم تلاش برای بهبود و آزمون کلمات کلیدی انتخاب شده
  3. انتخاب کلمات کلیدی دشوار و پررقابت در آغاز به کار

هر یک از خطاهای متداول فوق سبب می‌شوند موفقیت شما در کوتاه‌مدت و میان مدت با موانع زیادی روبرو شوند. جستجو و تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی می‌بایست به صورت مستمر به انجام برسد. کلمات کلیدی گذشته می‌بایست مداوم مورد آزمون قرار گیرند و در صورت لزوم بهبود یابند و نکته‌ی پایانی اینکه آرمان‌گرایی در آعاز به کار نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت یا بسیار دشوار خواهد بود.

تمرکز روی کلمات کلیدی دشوار در آغاز به کار سایت از این جهت اشتباه است که ممکن است سبب شود سایت و کلمات کلیدی شما در سندباکس گوگل قرار بگیرند و در نتیجه سایت زمان قابل توجهی را برای رسیدن به صفحات نخست از دست بدهد.

تمرکز روی کلمات کلیدی

پس از یافتن کلمات کلیدی هدف، می‌بایست با اصول تمرکز روی این کلمات آشنایی پیدا کنید. عبارت‌های کلیدی می‌بایست در نقاط مهم سایت شما قرار گیرند. نقاطی مانند عنوان صفحات، عنوان سایت، ابتدای مطالب، تگ‌ها و متاتگ‌های سئو، نام فایل تصاویر، توضیحات تصاویر، عنوان پیوندهای داخلی و بسیاری محل‌های دیگر.

علاوه بر این کلمات کلیدی به صورت غیرمتمرکز و در تعداد محدود نوشته‌های سایت، اثربخشی کافی را نخواهند داشت. توجه به کلمات کلیدی قرار گرفته در گروه‌بندی‌های منظم و قرار گرفته در مجموعه‌ای از مطالب پیوسته و مرتبط لازمه‌ی افزایش وزن کلمات از دید موتورهای جستجو به شمار می‌روند. به عبارت دیگر وزن کلمات کلیدی در کل سایت یکی از عواملی است که روی سئو تک تک صفحات حاوی آن کلمه کلیدی اثر مستقیم خواهد گذاشت.

به دنبال کلمات کلیدی با ارزش هستید ؟

دانش و اصول سئو بیش از آنکه قابل نگارش و یادگیری و انتقال باشد، موضوعی تجربی و فنی است. برای موفقیت و حرکت در مسیر صحیح، استفاده از مشاوره سئو و کمک گرفتن از متخصصین باتجربه بهترین روش برای کاهش هزینه‌ها و موفقیت در زمان قابل قبول است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهبود رتبه‌ی سایت خود در گوگل با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱