۱۰ نکته مفید برای طراحی سایت با وردپرس

اگر قصد طراحی سایت با وردپرس را داشته باشید، لازم است تا در مراحل طراحی و پیش از انتشار سایت برخی نکات و تنظیمات را روی این سیستم مدیریت محتوا به انجام برسانید تا کارایی فنی و ظاهری سایت و همچنین امنیت و سئو آن در شرایط مطلوب قرار گیرد.

وردپرس

در این نوشته این تغییرات را در قالب ۱۰ مورد اصلی مشاهده می‌نمایید:

برنامه‌ریزی برای تهیه‌ی پشتیبان

وردپرس به صورت عادی فاقد ابزاری برای تهیه‌ی پشتیبان است. هرچند به صورت معمول وردپرس از نوشته‌های شما پیش از ویرایش رونوشت( Revision ) تهیه می‌کند ولی این رونوشت‌ها برای تمامی انواع محتوا و تنظیمات دیگر موجود نیستند و تعریف ابزاری برای تهیه‌ی پشتیبان به صورت منظم می‌تواند مانع آسیب‌دیدن اتفاقی اطلاعات شما شود.

برخی از سرورها، تهیه‌ی پشتیبان از تمامی فایل‌ها و پایگاه داده‌ی شما را به صورت منظم به انجام می‌رسانند. اگر این گزینه در اختیار شما نیست، استفاده از افزونه‌های تهیه پشتیبان خودکار در وردپرس می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. برخی از این افزونه‌ها توانایی ایجاد پشتیبان و آپلود آن روی یک سرور دیگر و فضاهای ذخیره‌سازی ابری را دارا هستند.

امنیت

امنیت گذرواژه‌ها و اطلاعاتی که در وردپرس نگهداری می‌کنید با استفاده از چند تنظیم ساده تا حد قابل قبولی می‌تواند افزایش یابد. انتخاب نام کاربری مدیریت به نامی غیر از admin یا سایر عبارت‌های مشابه، تعیین رمز با قدرت کافی، استفاده از افزونه‌های شناخته شده، عدم استفاده از افزونه‌ها و قالب‌های قفل شکسته، استفاده از سرورهایی که اصول امنیتی را به خوبی رعایت کنند، به‌روزرسانی منظم هسته‌ی وردپرس و افزونه‌ها و قالب‌ها از جمله مواری هستند که می‌توانند امنیت سایت شما را تضمین نمایند.

حذف محتوای پیش فرض

پس از نصب وردپرس، چندین نوشته و برگه و ابزارک و کامنت به صورت پیش‌فرض در سیستم ثبت می‌شوند. پیش از انتشار نهایی، این اطلاعات را از روی سیستم حذف نمایید تا مراجعین سایت شما با اطلاعات آزمایش روبرو نشوند.

مقابله با نظرات اسپم

وردپرس به دلیل شناخته شده بودن، یکی از اهداف مناسب برای ارسال کنندگان نظرات هرزنامه است. برای این موضوع پیش از انتشار سایت، چاره‌ای بیندیشید. استفاده از افزونه‌های متعددی که شما را در مقابله با هرزنامه‌ها یاری می‌کنند، تا حد بسیار بالایی به پاک ماندن سایت شما کمک خواهد کرد.

بهینه سازی موتور جستجو( سئو )

افزایش بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو، یکی از اهداف اغلب سایت‌های اینترنتی است. برای این منظور، نصب افزونه‌های سئو مانند All in One SEO یا Yoast SEO در کنار انجام تنظیمات Cache و gzip در فایل htaccess تا حد زیادی سایت شما را با اصول سئو هماهنگ خواهد کرد.

تغییر توضیحات سایت

توضیحات سایت یکی از تنظیمات مهمی است که می‌بایست در هنگام طراحی سایت، تغییر کند. اگر تغییر این بخش را فراموش کنید، اثر این کار ممکن است در سئو سایت و در دید مخاطبین به سایت اثر منفی برجای بگذارد.

ایجاد فرم تماس با ما

فرم تماس با ما بخشی است که در بیشتر سایت‌های طراحی شده با وردپرس مورد نیاز است. اضافه کردن این بخش سبب می‌شود سایت از حالت یک طرفه به دوطرفه تغییر حالت دهد و به حداقل‌های مورد نیاز برای یک سایت پویا دست پیدا کند.

تغییر تنظیمات پیش فرض

بسیاری از تنظیمات دیگر وردپرس از جمله پیوندهای یکتا، شکل نمایش تاریخ‌ها، شیوه‌ی تایید نظرات، اندازه‌ی تصاویر را پیش از انتشار سایت، مورد بازبینی قرار دهید. ممکن است تنظیمات پیش‌فرض برای سایتی که در حال طراحی آن هستید نامناسب باشند.

جمع آوری ایمیل کاربران برای ارسال خبرنامه

یکی دیگر از بخش‌هایی که به پویا شدن سایت کمک می‌کند و سبب افزایش مخاطبین و اعتبار سایت می‌شود، سیستم خبرنامه است. با اضافه کردن یک افزونه‌ی خبرنامه به سایت، آن را زنده و به روز جلوه دهید.

فعال‌سازی آمارگیر

آمار فعالیت کاربران در سایت عاملی است که درستی یا نادرستی فعالیت‌های گذشته و مسیر مناسب برای حرکت در آینده را برای صاحبان سایت‌ها روشن می‌کند. با ثبت نام در سایت‌های آمارگیر بازدید یا نصب افزون‌های آمارگیر وردپرس این بخش را نیز به سایت بیفزایید. استفاده از آمارگیرهای خارج از سایت ممکن است باعث افزایش کارایی و سرعت سایت شما شود.

چک‌لیست عمومی طراحی سایت

علاوه بر مواردی که در بالا به طور خاص برای طراحی سایت با وردپرس گفته شد، بررسی چک‌لیست طراحی سایت نیز می‌تواند شما را در ایجاد سایتی با کیفیت و کارآمد یاری برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱