لوکال هاست چیست ؟

سایت‌های اینترنتی برای اجرا به یک سرور یا هاست برای اجرا نیازمند هستند. هاست یک رایانه‌ی قدرتمند متصل به اینترنت است که درخواست‌های کاربران را برای صفحات مختلف سایت دریافت می‌کند و محتوای درخواست شده را به کاربران نمایش می‌دهد.

لوکال هاست - Apache - IIS

بسیاری از افراد برای طراحی سایت، با ایجاد یک سرور یا هاست محلی یا لوکال هاست، روی کامپیوتر شخصی خود، کار کدنویسی را انجام می‌دهند و پس از تکمیل و آماده شدن نهایی، سایت طراحی شده را روی سرور اصلی منتقل می‌کنند.

مزیت‌های استفاده از لوکال‌هاست برای طراحی سایت

  • افزایش سرعت طراحی سایت به دلیل عدم نیاز به رد و بدل شدن اطلاعات با هاست از طریق اینترنتی
  • کاهش هزینه‌های اینترنتی
  • حفظ امنیت اطلاعات تا پیش از رفع اشکال‌های احتمالی
  • امکان انجام تغییرات آسان روی فایل‌ها و پایگاه داده به دلیل دسترسی مستقیم به فایل‌ها و بانک اطلاعاتی
  • امکان انجام تنظیمات خاص برای نمایش کامل خطاهای موجود برای انجام اصلاحات روی سایت

ایجاد لوکال هاست تقریبا شامل مراحلی مشابه راه اندازی یک هاست یا سرور واقعی است. با این تفاوت که بسیاری از تنظیمات امنیتی یا کارایی در لوکال هاست مانند سرور به انجام نمی‌رسند. به علاوه تنظیمات به شکلی انجام می‌شوند که تمامی خطاهای احتمالی در معرض دید برنامه‌نویس قرار گیرند تا اشکالات احتمالی کشف و برطرف شوند.

روش ایجاد لوکال هاست

برای ساخت لوکال هاست علاوه بر نصب تک به تک نرم‌افزارهای مختلف مانند وب سرور، زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب، سرور ایمیل، سرور ftp و ... می‌توان از بسته‌های آماده که شامل تمامی نرم‌افزارها و تنظیمات لازم هستند، استفاده نمود. از جمله‌ی مشهورترین بسته‌های ساخت لوکال هاست می‌توان به Wamp و XAMPP اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *