ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینک یا بازاریابی ایمیلی،‌ یکی از شیوه‌های بازاریابی اینترنتی است. در بازاریابی ایمیل، با ارسال خبرنامه یا آگهی برای مخاطبان، در جهت افزایش تعداد مشتریان یا نگهداری و جلب رضایت مشتریان قبلی تلاش می‌شود.

ایمیل مارکتینگ

در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتنیک، چندین نکته می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

ایمیل مارکتینک چه موضوع‌هایی می‌تواند داشته باشد

موضوع‌های گوناگونی می‌تواند در هنگام ارسال ایمیل مورد توجه قرار گیرد. معرفی محصولات جدید، تخفیف و پیشنهادهای ویژه، اطلاعات آموزشی( بازاریابی محتوایی )، اخبار و مقالات، تبریک مناسبت‌ها و بسیاری کاربردهای دیگر در هنگام ایمیل مارکتنیک می‌تواند با هدف نگهداری مشتریان یا جذب مشتریان جدید مورد توجه قرارگیرند.

ارسال شخصی‌سازی شده ایمیل‌های خبرنامه

یکی از اصول برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی، ارسال ایمیل به صورت شخصی‌سازی شده است. برای مثال قرار گرفتن نام مخاطب در ابتدای ایمیل، پرداختن به موضوع‌هایی که تک تک مخاطبین ممکن است به آن‌ها علاقمند باشند، توجه به واکنش‌های گذشته هر مخاطب، ارسال تبریک و یادآوری وابسته به اطلاعات شخصی مخاطبان از روش‌هایی هستند که سبب می‌شوند راندمان موفقیت در بازاریابی ایمیلی افزایش یابد.

چگونه می‌توان ایمیل‌های انبوه ارسال کرد

ارسال ایمیل در حجم زیاد به دلیل سازوکارهای مقابله با ارسال هرزنامه همیشه کار آسانی نیست. علاوه بر محدودیت‌هایی که سرورها بر سر ارسال ایمیل انبوه ایجاد می‌کنند، سیستم‌های دریافت کننده‌ی ایمیل نیز ممکن است حجم زیاد ایمیل را به عنوان هرزنامه شناسایی کنند و آن‌ها را به صندوق Spam هدایت کنند. حتی ممکن است این ایمیل‌ها به صورت کامل حذف شوند و به دست مخاطب نرسند.

ارسال ایمیل

پیش‌گیری از رخداد این مشکلات، علاوه بر راه حل‌های فنی، مستلزم توجه مضاعف به موضوع و مخاطب ایمیل‌های ارسالی است. هر چه واکنش‌های ایجاد شده در مخاطبان منفی‌تر باشد و در نتیجه، علامت‌گذاری پیام‌های دریافتی به عنوان هرزنامه افزایش یابد، امکان شکست در ارسال ایمیل انبوه افزایش می‌یابد.

روش اول – ارسال شخصی: برای ارسال ایمیل‌های انبوه می‌توان به صورت شخصی و با تهیه‌ی سرورهای خاص جهت این کار اقدام کرد. در این شیوه، دقت زیاد برای انتخاب سروری که به عنوان ارسال کننده‌ی هرزنامه شناسایی نشده باشد و دقت زیاد در ارسال ایمیل‌ها به گونه‌ای که به عنوان هرزنامه شناخته نشوند، الزامی است.

روش دوم – ارسال توسط شرکت‌های واسط: استفاده از خدمات شرکت‌های ارسال کننده‌ی ایمیل است. این شرکت‌ها با در اختیار داشته امکانات قدرتمند و ارتباط با شرکت‌های بزرگ ایمیل، با دقت بالایی ایمیل را به صندوق پستی مخاطبان ارسال می‌کنند. ارسال ایمیل به این شیوه بسته به تعداد ارسال هزینه خواهد داشت. علاوه بر آن مدیریت عضویت یا عدم عضویت در خبرنامه و همچنین دریافت گزارش‌های هرزنامه از مخاطبان توسط شرکت ارسال کننده صورت خواهد پذیرفت.

جلوگیری از ایجاد مزاحمت و مشکلات قانونی

همان گونه که در بخش‌های قبلی گفته شد، توجه به مخاطب و علاقمندی‌های او در ارسال ایمیل خبرنامه و بازاریابی ایمیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. ارسال ایمیل‌هایی ناخواسته به افرادی که تمایلی به دریافت ایمیل از شما ندارند، سبب ایجاد مزاحمت است و ممکن است مشکلات قانونی نیز به دنبال داشته باشد.

بنابراین همیشه باید توجه کرد که ایمیل تنها به افرادی ارسال شود که از دریافت ایمیل‌های شما احساس نارضایتی نکنند. مشکلات فنی و قانونی ایجاد شده در ارسال ایمیل ناخواسته هستند. مشکلات مهم‌تر می‌تواند شکل‌گیری ساختار ذهنی ناخوشایند از برند و محصولات شما در دید مخاطبان و اثر ناخوشایند در بازاریابی دهان به دهان خواهد بود.

هرزنامه‌های ایمیلی

ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته و ایمیل‌های خرابکارانه در دنیا بسیار متداول است و مبارزه‌ی جهانی با این ایمیل‌ها با شدت زیاد در حال انجام است. این مبارزه در سه محل صورت می‌پذیرد. در هنگام ارسال ایمیل، در هنگام دریافت ایمیل و پس از ارسال و دریافت برای شناسایی و برخورد قانونی.

شناخته شدن ایمیل‌های ارسالی به عنوان هرزنامه سبب می‌شود ارسال ایمیل‌های مفید در آینده نیز با مانع مواجه شود. بنابراین بار دیگر تاکید می‌شود که پیش‌گیری از شناسایی ایمیل‌ها به عنوان هرزنامه بسیار مهم و حیاتی است.

ایمیل مارکتنیک

چنانچه قصد دارید برای ارسال ایمیل انبوه یا ارسال خبرنامه یا بازاریابی ایمیلی اقدام کنید، گام نخست و مهم، برنامه‌ریزی و بررسی مسائل فنی این کار است. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر روکاوب بهترین مشاور شما خواهد بود. با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱