بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی اینترنتی، شیوه‌ای از بازاریابی است که با جذب مشتریان از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و سایت‌های آموزشی مرتبط است. بازاریابی در اینترنت با روش‌های مختلفی به انجام می‌رسد.

بازاریابی محتوایی - بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محتوایی یا Content Marketing نیز یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی و مهم‌ترین آن به شمار می‌رود که با استفاده از تولید محتوا و اطلاعات سر و کار دارد. این محتوا می‌تواند از انواع اطلاعات چند رسانه‌ای مانند فیلم، عکس، صوت، خبر، کتاب الکترونیک و انواع دیگر باشد.

در بازاریابی محتوایی اطلاعات مختلف، دقیق، ارزشمند و نامتناقض از مسیرهای مختلف به گروه‌های خاص هدف ارسال می‌شود تا به به مشتریان وفادار تبدیل شوند. جذب مخاطبان در این روش با استفاده از آموزش، تمرین و ارائه‌ی اطلاعات مفید به انجام می‌رسد. موفقیت در راه بازاریابی محتوایی به کیفیت بالا و عدم وجود تناقض در اطلاعات وابسته است.

گونه‌های مختلف بازاریابی محتوایی

روش‌های مختلفی برای انجام بازاریابی محتوایی وجود دارد. برای مثال چاپ یک کتاب، انتشار یک کتابچه‌ی الکترونیک، انتشار خبر در سایت‌های خبری و تولید بروشور، برخی از روش‌های موجود هستند.

تجربیات بازاریابی محتوایی

برخی معتقدند که بهترین روش بازاریابی در حال حاضر،‌ بازاریابی محتوایی است. شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی روی موبایل‌های هوشمند رسانه‌هایی فراگیر هستند که به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی محتوایی به شمار می‌روند. بازاریابی محتوایی حتی می‌تواند پیش از ارائه‌ی محصول یا خدمات در این رسانه‌ها مطرح شود.

شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و سیسکو امروزه از این شیوه‌ی بازاریابی استفاده می‌کنند. این خود دلیلی بر اثربخش بودن این شیوه از جذب مشتریان وفادار و سودآور است.

بازاریابی محتوایی اثربخش

یکی دیگر از نکته‌های مهم، توجه به این نکته است که بازاریابی محتوایی باید به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی و بخشی از بازاریابی اینترنتی در نظر گرفته شود و نه یک فرآیند مجزا. به این صورت اثربخشی و رسیدن به نتیجه دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.

در بازاریابی محتوایی به معرفی محصول یا خدمت خود نپردازید، تنها اطلاعاتی جانبی در مورد نیاز مشتریان به این خدمت یا محصول ارائه کنید. به آن‌ها بگویید که مشکلاتشان به شیوه‌ای آسان قابل برطرف شدن است.

بازاریابی محتوایی و سئو

بازاریابی محتوایی علاوه بر جذب مشتریان به صورت مستقیم، سبب می‌شود توجه موتورهای جستجو نیز به مطالب و محتوای ارائه شده در وبسایت جلب شود. در نتیجه ایجاد محتوای خوب و با کیفیت در قالب وبسایت کسب و کار، می‌تواند سبب موفقیت در سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیز شود.

برای به دست آوردن موضوع‌هایی که می‌توانید در مورد آن‌ها محتوا ایجاد کنید، به وبسایت خود مراجعه کنید. داشتن یک وبسایت خوب که بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند و بازخوردهای آنان را دریافت کند و از طرف دیگر پاسخ‌های کامل و دقیق به آن‌ها بدهد از ملزومات شروع بازاریابی محتوایی است.


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: بازاریابی آنلاین. ‏ فهرست برچسب‌ها: , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *