استفاده از noindex برای tag ها در وردپرس و اصول سئو مربوط به آن

در هنگام تولید محتوا با وردپرس، دو ویژگی دسته‌ها و برچسب‌ها برای طبقه‌بندی محتوا و یافتن آسان‌تر آن در اختیار شماست. این دو ویژگی مطالب را در گروه‌های مرتبط با یکدیگر قرار می‌دهند و با کمک آن‌ها می‌توان پیشنهادهای مطالعه برای مخاطبان سایت آماده‌سازی کرد.

تگ‌های سئو

علاوه بر کاربران سایت، گوگل نیز محتوای این صفحات را پردازش و ایندکس می‌کند. ولی آیا لازم است تا این صفحات در گوگل ایندکس شوند؟

برای پاسخ به این سوال، دو عامل زیر را بررسی کنید:

  1. آیا صفحات برچسب و دسته، از گوگل ورودی دارند؟
  2. آیا محتوای این صفحات چیزی است که کاربران به دنبال آن باشند؟

اگر پاسخ به هر یک از پرسش‌های بالا مثبت باشد، ایندکس شدن آن‌ها در گوگل ممکن است توجیه‌پذیر باشد و در سئو سایت شما اثر مثبت بر جای بگذارد ولی اگر پاسخ به دو پرسش بالا منفی است، به احتمال زیاد، بهتر است از ایندکس شدن صفحات فوق در گوگل جلوگیری کنید.

در خصوص پرسش دوم، در اغلب موارد پاسخ منفی است مگر در مواری مانند فروشگاه اینترنتی که تگ‌ها کاربردی مانند برند محصولات یا ویژگی مهم آن‌ها باشند.

آشنایی با noindex و روش فعال‌سازی آن

با قراردادن متاتگ noindex در صفحات دلخواه خود، می‌توانید به گوگل اعلام کنید که محتوای این صفحه را در پایگاه داده‌ی خود ذخیره نکند و در هنگام جستجو اعتباری برای این صفحات در نظر نگیرد.

این کار دو مزیت خواهد داشت:

  1. احتمال ایجاد محتوای تکراری در سایت شما کم می‌شود.
  2. با کاهش صفحات بی ارزش، نسبت صفحات با ارزش سایت شما افزایش خواهد یافت.

برای فعال‌سازی این ویژگی می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید. در بخش تنظیمات این افزونه‌ها گزینه‌هایی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که تنها کافی است آن را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *