بهترین اسکریپت‌های تالار گفتگو(انجمن ساز)

اسکریپت انجمن یا فروم: تعامل و پویایی در دنیای وب

انجمن یا تالار گفتگو (به انگلیسی Forum) نوعی اسکریپت محبوب در دنیای وب است که ابزاری برای تعامل و تبادل نظر کاربران در موضوعات مختلف فراهم می‌کند. کاربردهای متنوع انجمن‌ها شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی محصولات و خدمات: ارائه راه حل و پاسخ به پرسش‌های مشتریان
  • بانک اطلاعاتی: گردآوری و اشتراک‌گذاری اطلاعات تخصصی در یک موضوع ویژه
  • پرسش و پاسخ: تبادل دانش و تجربیات بین کاربران
  • پایگاه دانش: ایجاد منبعی کامل از مقالات و راهنمایی‌ها

امکانات کلیدی اسکریپت انجمن:

  • ایجاد موضوعات و تاپیک‌های مختلف: دسته‌بندی مطالب برای سهولت دسترسی کاربران
  • پاسخ‌دهی و گفتگو: تبادل نظر و ایده‌ها بین کاربران
  • مدیریت کاربران: تعیین سطوح دسترسی و نقش‌های مختلف
  • جستجو و فیلتر: یافتن سریع و آسان اطلاعات مورد نظر

انتخاب صحیح اسکریپت انجمن:

انتخاب سیستم تالار گفتگو مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که تغییر آن پس از تولید محتوا دشوار و پرهزینه خواهد بود. فاکتورهای مهم در انتخاب اسکریپت عبارتند از:

  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی: با توجه به اینکه زبان مخاطبان شما احتمالا فارسی است، پشتیبانی کامل از زبان فارسی اولین پیش‌نیاز یک فروم قابل قبول به حساب می‌آید.
  • قابلیت‌ها و امکانات: تناسب با نیازها و اهداف شما
  • سهولت استفاده: رابط کاربری ساده و جذاب برای کاربران و مدیران
  • قابلیت توسعه: امکان ارتقا و افزودن امکانات جدید در آینده
  • امنیت: حفاظت از اطلاعات کاربران و جلوگیری از حملات سایبری
  • پشتیبانی: ارائه خدمات پشتیبانی و به‌روزرسانی توسط توسعه‌دهنده

کاربردهای فروم در دنیای امروز:

علاوه بر طراحی سایت و سئو، استفاده از تالار گفتگو می‌تواند مزایای متعددی برای صاحبان سایت‌ها به ارمغان بیاورد، از جمله:

  • افزایش تعامل کاربران: ایجاد حس وفاداری و تعلق خاطر در کاربران
  • بهبود سئو: افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • جذب ترافیک: هدایت کاربران جدید به سایت
  • کاهش بار پشتیبانی: پاسخ به سوالات متداول توسط کاربران

انتخاب و استفاده صحیح از اسکریپت انجمن می‌تواند به پویایی و رونق وب‌سایت شما کمک کند. در ادامه برخی از اسکریپت‌های رایگان و تجاری انجمن ساز که بیشتر مورد توجه بوده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

Flarum – فلاروم

flarumفلاروم بر پایه‌ی دو اسکریپت esoTalk و FluxBB طراحی شده است. این سیستم بنا دارد تا سریع و ساده باشد، امکانات قدرتمندی در اختیار مصرف‌کننده قرار بدهد و قابل توسعه باشد و به رایگان برای همه در دسترس قرار بگیرد.

نصب و به‌روزرسانی هسته‌ی این تالار گفتگو و افزونه‌های آن با استفاده از Composer انجام می‌شود که سطح بالایی از پایداری و امنیت و یکپارچگی را برای شما به همراه می‌آورد.

MyBB – مای بی بی

mybb

MyBB اسکریپتی رایگان و متن‌باز است. در عین حال MyBB از نظر امکانات، قابلیت توسعه و محبوبیت جزء بهترین سیستم‌های ایجاد انجمن قرار می‌گیرد. سیستم MyBB قابل توسعه است. در نگارش ۲ از این اسکریپت به صورت کامل با استفاده از فریم‌ورک پیشرفته‌ی Laravel در حال توسعه است.

بانک افزونه‌ها و قالب‌های مای بی بی شامل هزاران مورد است.

استفاده از MyBB در محیط‌های تجاری و برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ که امکانات، کنترل و قابلیت‌های زیادی نیاز دارند توصیه می‌شود.

phpBB – پی اچ پی بی بی

phpbb

همان‌طور که از نام phpBB آشکار است این اسکریپت با استفاده از زبان php توسعه یافته است. پی اچ پی بی بی اسکریپتی رایگان و متن باز است و صدها افزونه و قالب که بدون پرداخت وجه قابل دانلود و استفاده هستند را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با کمک آن‌ها انجمن خود را مطابق نیازهای خود ایجاد کنید. phpBB از چندین پایگاه داده‌ی مختلف برای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند.

Simple Machines Forum – SMF – اس ام اف

smf

SMF یکی از سیستم‌های تالار گفتگوی رایگان و متن‌باز است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از دلایل محبوبیت این سیستم، ساده بودن استفاده از آن و چابک بودن سیستم به نسبت امکانات موجود است. SMF دارای صدها قالب و افزونه برای انجام تغییرات توسط کاربران است.

bbPress – بی بی پرس

bbPress

یکی از مهم‌ترین نکاتی که ممکن است انتخاب یک اسکریپت فروم را بر سایر نرم‌افزارها ارجحیت دهد، قابلیت یکپارچه سازی با دیگر نرم‌افزارها از جمله سیستم مدیریت محتوا است. وردپرس به دلیل محبوبیت و استفاده‌ی بیشتر در سایت‌های اینترنتی، می‌تواند مهم‌ترین هدف در کنار اسکریپت انجمن باشد. صاحبان سایت‌ها پس از طراحی سایت با وردپرس، به راحتی می‌توانند از افزونه‌ی رایگان و قدرتمند bbPress برای ایجاد فروم یا تالار گفتگوی خود کمک بگیرند.

bbPress کاملا با محیط وردپرس یکپارچه‌سازی می‌شود. به علاوه پشتیبانی خوبی نیز از سیستم چندسایتی یا شبکه وردپرس به عمل می‌آورد.

Vanilla Forums – وانیلا فروم

vanilla forum

وانیلا فروم یک اسکریپت پیشرفته و تخصصی انجمن‌ساز است. این اسکریپت دارای دو نگارش رایگان و تجاری است. در نگارش تجاری که برای استفاده از آن ماهیانه باید مبلغی پرداخت شود، امکانات پیشرفته و مورد نیاز سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ پیش‌بینی شده است.

وانیلا از نظر قابلیت توسعه، در وضعیت خوبی قرار دارد. در حالی که اغلب سیستم‌های مدیریت تالار گفتگو پشتیبانی فنی و کاملی از افزونه‌ها ندارند و فایل‌های هسته در این سیستم‌ها می‌بایست بازنویسی شود، وانیلا بر پایه‌ی یک فریم‌ورک اختصاصی با نام Garden فعالیت می‌کند که توسعه‌پذیری آن را بسیار بهبود بخشیده است.

PunBB

punbb

PunBB بیشتر به دلیل سبک بودن و آسان بودن تنظیمات آن توسط بسیاری از سایت‌های معتبر مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به امکانات زیادی نیاز نداشته باشید و بخواهید در زمانی کوتاه و به آسانی یک فروم سریع و با کیفیت در اختیار داشته باشید، PunBB یک گزینه‌ی مناسب برای شما خواهد بود.

البته همانند سایر اسکریپت‌های تالار گفتگو، اضافه کردن امکانات جدید به این سیستم با استفاده از افزونه‌های مختلف امکان‌پذیر است.

vBulletin – vB – وی بولتین

vBulletin

vBulletin یک اسکریپت تجاری ایجاد انجمن است که امکانات زیادی برای ایجاد فروم‌های پیشرفته و با امکانات زیاد در اختیار سایت‌های بزرگ قرار می‌دهد. امکانات سازمانی این اسکریپت، آن را به انتخابی مناسب برای فروم‌هایی با تعداد زیاد کاربران و برای استفاده در محیط‌های تجاری و شرکتی تبدیل کرده است.

Invision Community

ipboard

Invision Community یک اسکریپت تجاری برای ایجاد فروم یا تالارهای گفتگو است. مهم‌ترین قابلیت این سیستم، بخش مدیریت گسترده و با تنظیمات سفارشی متنوع است. علاوه بر این، اسکریپت‌های دیگر شرکت تولیدکننده‌ی Invision Community مانند فروشگاه اینترنتی و سیستم مدیریت محتوا می‌توانند به خوبی به صورت یکپارچه و در کنار هم یک سایت کامل و بزرگ را پشتیبانی کنند.

XenForo – زن فوروو

xenforvo

XenForo نیز یک اسکریپت تجاری است که توسط یکی از توسعه‌دهندگان vBulletin پایه‌ریزی شده است. این نرم‌افزار نیز امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیار صاحبان سایت‌ها قرار می‌دهد و برای ایجاد انجمن‌های گفتگوی بزرگ و نیازمند کنترل و پشتیبانی بالا مناسب است.

۸ نظر در مورد «بهترین اسکریپت‌های تالار گفتگو(انجمن ساز)»

  • درود بر شما…من از کجا می تونم امکانات اسکریپت زن فوروو رو کامل بررسی کنم ؟

    • با سلام
      برای بررسی موردی، باید به سایت اصلی مراجعه کنید و همچنین از نسخه‌های دموی عمومی یا نصب روی سیستم شخصی برای بررسی استفاده نمایید

  • ازکجا میتونم ساده ترین انجمن ساز فارسی که تاریخ شمسی هم داشته باشه رو دانلود کنم؟ یه چیزی که هم نصبش ساده باشه هم تنظیماتش ساده باشه و قشنگم باشه و قالب رنگ صورتی باشه

    • با سلام
      ظاهرا تجربه‌ای در استفاده از تالارهای گفتگو ندارید. به همین دلیل بهتر است از گزینه‌ای مثل phpBB که متن باز و رایگان است استفاده کنید
      پیدا کردن قالب با شکل مورد نظر و به زبان فارسی ممکن است کار آسانی نباشد

      • ممنونم كه جواب داديد ولي اين رو نگاه كردم براي من خيلي پيچيده است مورد خيلي ساده تري وجود نداره؟ حالا قالبش مشكلي ندارم

      • تالار گفتگو سیستم ساده‌ای نیست
        ولی به طور کلی ساده‌ترین سیستمی که می‌توانم به شما پیشنهاد بدهم، افزونه bbPress برای وردپرس است
        اگر با این سیستم هم نتوانید کار کنید، لازم است تا از یک متخصص بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد

  • مهاجر می‌گوید:

    سلام
    اسکریپت وی بی پولی هست ؟ نسخه رایگان نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱