جلب اعتماد خریداران در فروشگاه اینترنتی

ایجاد یک سایت فروشگاهی موفق که بتواند به فروش و سوددهی مورد انتظار برسد، کاری دشوار و نیازمند دانش و تلاش مستمر است. برای دستیابی به این هدف لازم است تا اعتماد مشتری را در مراحل مختلف پیش از مراجعه به فروشگاه و پس از مراجعه و پر کردن سبد خرید به دست آورید.

اعتماد فروش اینترنتی

در ادامه برخی روش‌ها و تکنیک‌ها که در این مسیر شما را یاری خواهند کرد فهرست شده‌اند.

جلب اعتماد مشتریان پیش از مراجعه به فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی گام نخست در فروش اینترنتی است. پس از پایان مراحل طراحی سایت فروشگاهی، به شیوه‌های مختلف تبلیغات از جمله تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی، می‌بایست مشتریان را به فروشگاه هدایت کنیم. در تبلیغات اینترنتی، از نکته‌های زیر که سبب ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتریان می‌شوند، بهره‌گیری کنید.

  • تعداد سفارش‌های ارسال شده را ذکر کنید.
  • ساعت‌های حضور و پشتیبانی مشتریان را مشخص نمایید.
  • تعداد کل مشتریان خود را اعلام کنید.
  • شماره‌های تلفن پشتیبانی را لیست کنید.
  • سال شروع به کار و مدت خدمات‌رسانی را یادآور شوید.
  • از نام دامنه‌ای ساده و کوتاه استفاده کنید.
  • اگر نماینده‌ی فروش یک برند هستید، آن را ذکر کنید.

جلب اعتماد خریداران پس از مراجعه به فروشگاه اینترنتی

پس از اینکه موفق شدیم مشتریان را به فروشگاه اینترنتی هدایت کنیم، لازم است با جلب اعتماد بیشتر و دادن حس اعتماد، آنان را به خرید از فروشگاه علاقمند کنیم:

  • اطلاعات جانبی و مورد نیاز در مورد محصولات را در وبلاگ و محصولات یادداشت کنید.
  • از تصاویر با کیفیت و زیبا استفاده کنید.
  • رتبه‌بندی محصولات موجود را به صورت آشکار در فروشگاه قرار دهید.
  • در صفحات عمومی فروشگاه مانند صفحه‌ی «درباره‌ی ما» از تصاویر افراد استفاده کنید.
  • نظرات مشتریان را همراه با تصاویر آنان در صفحه‌ی هر محصول درج کنید.
  • روش‌های تماس با فروشگاه را در محلی قابل مشاهده در تمامی صفحات به نمایش بگذارید.
  • سیاست‌ها و فرآیندهای خود مانند سیاست برگشت کالا را به طور دقیق در دسترس مشتریان قرار دهید.
  • در صورت وجود امکانات لازم، بخش چت آنلاین را در دسترس قرار دهید.

جلب اعتماد خریداران در صفحه‌ی سبد کالا

اضافه شدن کالا به سبد خرید، هنوز پایان مسیر نیست. در این مرحله نیز ممکن است برخی از مشتریان از خرید منصرف شوند. بنابراین هنوز باید به تلاش ادامه داد:

  • اطلاعات تماس را در مقابل دید مشتریان قرار دهید.
  • در عوض مشخص کردن زمان ارسال، زمان رسیدن کالا به دست مشتری را مشخص کنید.
  • از نشان‌های امنیتی و ایجاد کننده‌ی اطمینان در این صفحه بهره‌گیری کنید.
  • نشانی مبدا ارسال کالا را مشخص کنید.

روش‌های جلب اعتماد برای فروشگاه‌های جدید و ناشناس

هرچند موارد ذکر شده در قسمت‌های قبلی را به خوبی به انجام برسانید، ممکن است برخی از خریداران نتوانند به شما اعتماد کنند. جلب اعتماد برخی از این خریداران، نیازمند وجود عواملی متفاوت است:

  • در اختیار گذاشتن امکان تعویض یا برگشت کالا بدون دریافت وجه تا مدت مشخص
  • در اختیار گذاشتن امکان پرداخت وجه خریدها در محل تحویل
  • سایت و تبلیغات آن را به صورت مستمر تغییر دهید تا مخاطبان صفحات تکراری مشاهده نکنند

 


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: طراحی سایت. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , , .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *