کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی

برای کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی و از طریق فروش کالا و خدمات خود باید با اصول مختلفی آشنا باشید. در ادامه به مهم‌ترین نکته‌های لازم برای کسب درآمد اینترنتی می‌پردازیم:

فروشگاه اینترنتی

۱- طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

قدم اول در شروع یک کسب و کار آنلاین، در اختیار داشتن یک فروشگاه اینترنتی است. جهت راه‌اندازی یک فروشگاه جدید می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده نمایید. این روش‌ها شامل استفاده از سرویس‌های رایگان ساخت سایت، استفاده از اسکریپت‌های فروشگاه‌ساز روی هاست شخصی و برنامه‌نویسی اختصاصی یک فروشگاه اینترنتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی، اینجا کلیک کنید.

۲- استفاده‌ی بهینه و کارآمد از شبکه‌های اجتماعی

یک فروشگاه اینترنتی و محصولات آن تا زمانی که در معرض دید مخاطبان قرار نگیرد، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. یکی از روش‌های ارزان و کارآمد برای فروش آنلاین محصولات، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، لینداین و سایر شبکه‌های اجتماعی است.

انتخاب صحیح شبکه‌ی اجتماعی هدف بسته به نوع محصولات و نوع مخاطبان احتمالی می‌بایست با دقت کافی به انجام برسد. فعالیت شخصی در این شبکه‌ها یا صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین در این شبکه‌ها از جمله‌ی روش‌هایی است که می‌تواند شما را در معرض دید و انتخاب مشتریان بالقوه قرار دهد.

در حال حاضر شبکه‌ی اجتماعی تلگرام با ضریب نفوذی در حدود ۷۵ درصد، محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی است که می‌تواند به عنوان هدف اصلی شما انتخاب شود.

۳- بازاریابی محتوایی یا تولید محتوای مورد علاقه مخاطبان

مشتریان در فضای اینترنت، پیش از خرید ممکن است به منابع مختلف اطلاعاتی یا فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنند تا در مورد کالای مورد نظر خود دانش مورد نظر را به دست آورند. همچنین ممکن است بخواهند کالای مورد نظر را با سایر کالاهای مشابه مقایسه کنند. ممکن است بخواهند کمترین قیمت برای کالای دلخواه خود را بیابند.

یک فروشگاه اینترنتی خوب، باید بتواند تمامی این نیازها را برطرف کند. به عبارت دیگر، یک فروشگاه اینترنتی خوب باید بتواند اطلاعات کامل و جامعی در مورد هر کالا به مشتریان ارائه کند. امکان مقایسه‌ی کالا با کالاهای دیگر را برای وی فراهم کند و باید بتواند نظرات مشتریان دیگر را در معرض دید قرار دهد. نظرات مشتریان و ترجیحا دوستان شخص، از جمله‌ی مهم‌ترین معیارها برای تصمیم‌گیری پیش از خرید به حساب می‌آیند.

۴- حفظ مشتریان و مخاطبان قدیمی

هزینه‌های بازاریابی برای جذب مخاطبان و مشتریان جدید، بسیار زیاد است. برای موفقیت باید تلاش کنید، مشتریان قدیمی را که با شما آشنایی دارند، راضی نگهدارید. این گروه از افراد علاوه بر اینکه می‌توانند با هزینه‌ای اندک مشتری دائمی شما باقی بمانند، می‌توانند به رایگان برای شما تبلیغات کنند و دوستان و آشنایان خود را نیز به خرید از شما ترغیب کنند.

راه موفقیت در این مسیر، دادن خدمات با کیفیت و جلب رضایت مشتریان است. همچنین باید بتوانید مسیر ارتباطی با این گروه از افراد را حفظ کنید. سعی کنید برایشان خبرنامه‌های جذاب ارسال کنید. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و به این گروه از مشتریان امتیازهای ویژه تخصیص دهید.

کدهای تخفیف دوره‌ای و کوپن‌های خرید رایگان برای مشتریان وفادار در نظر بگیرید. تاریخ‌های مهم مانند روز تولد این گروه از مشتریان را به آنان تبریک بگویید. و هر گونه عمل و عکس‌العملی که می‌تواند ارتباط شما را با مشتریان تقویت کند، به برنامه‌های خود بیفزایید.

۵- ارائه‌ی خدمات و محصولاتی مطابق میل و نظر مشتریان

با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط دوطرفه برقرار کنید. از آنان بخواهید محصولات مورد علاقه‌ی خود را به شما معرفی کنند. از آنان بخواهید در مورد محصولات موجود و محصولاتی که خریداری کرده‌اند نظر بدهند. از آنان بخواهید در مورد شکل خدمت‌رسانی، شیوه‌های ارسال کالا و هرگونه فرآیند موجود در فروشگاه شما پیشنهاد و انتقاد کنند.

با بررسی این بازخوردها و انجام بهبودهایی در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان قدیمی می‌توانید روز به روز پیشرفت کنید و مشتریان و فروش خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱