طراحی سایت دو زبانه با وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکانات خوبی برای طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه در اختیار طراحان سایت قرار می‌دهد. در ادامه انواع روش‌های انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

وردپرس

نصب چند نسخه از وردپرس

ساده‌ترین روش طراحی یک سایت دوزبانه با وردپرس، نصب چند نسخه‌ی مجزا از هم در زیرشاخه‌ها یا زیردامنه‌های مختلف از یک سایت است. انجام این کار هنگامی که تعداد زبان‌های سایت زیاد باشند، مشکلاتی را در زمینه‌ی به‌روزرسانی، مدیریت و تغییرات برای مدیران سایت به وجود خواهد آورد. به علاوه ایجاد ارتباط میان محتواهای زبان‌های مختلف سایت به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

نصب وردپرس شبکه

وردپرس شبکه یک قابلیت در این سیستم مدیریت محتوا است که پس از نصب یک نسخه‌ی خام از وردپرس، با انجام تغییراتی، قابلیت ایجاد تعداد نامحدود سایت در آن فراهم خواهد شد.

در این شیوه، هر سایت ایجاد شده در شبکه به یک زبان اختصاص پیدا خواهد کرد. بهترین روش برای ایجاد سایت‌های دوزبانه و چندزبانه با این روش، استفاده از یک نسخه‌ی خام وردپرس است، ایجاد شبکه‌ی سایت‌ها پس از طراحی زبان اول سایت ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. همچنین بهتر است ایجاد شبکه مستقیما روی سرور به انجام برسد. زیرا انتقال دادن وردپرس از روی لوکال‌هاست به سرور، هنگامی که در حالت شبکه باشد، به صرف مقداری زمان نیاز خواهد داشت.

مزایای استفاده از وردپرس شبکه در طراحی سایت‌های دوزبانه

استفاده از وردپرس شبکه در طراحی سایت چندزبانه، سبب می‌شود مدیریت سیستم به صورت یکپارچه امکان‌پذیر باشد. مواردی مثل قالب مشترک، افزونه‌های مشترک، امکان ایجاد ارتباط میان مطالب مختلف سایت با استفاده از افزونه‌های مختلف از جمله مزایای مهم استفاده از وردپرس شبکه در ایجاد سایت‌های دوزبانه به شمار می‌روند.

استفاده از افزونه‌های دیگر

علاوه بر روش‌های فوق، افزونه‌های دیگری مانند qTranslate X، MultilingualPress و Polylang از جمله افزونه‌هایی هستند که هر یک با روش‌های متفاوت در طراحی سایت‌های وردپرس با دو یا چند زبان مختلف قابل استفاده هستند.

همچنین افزونه‌ی تجاری WPML نیز از جمله ابزارهایی است که می‌تواند برای طراحی سایت دو و چندزبانه خریداری و مورد استفاده قرار گیرد.

هر یک از افزونه‌های فوق ممکن است امکانات و مزیت‌ها و معایبی برای استفاده ایجاد نمایند که برای انتخاب صحیح لازم است آشنایی کافی با موارد فوق وجود داشته باشد.

استفاده از سیستم‌های دیگر برای طراحی سایت چندزبانه

طراحی سایت وردپرس تنها گزینه‌ی موجود در پیاده‌سازی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه به شمار نمی‌رود. با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای دیگر مانند دروپال و جوملا نیز این کار ممکن است. روش برخورد هر یک از این ابزارها با محتواهای زبان‌های سایت متفاوت است و بهتر است پیش از تصمیم‌گیری برای انتخاب یک ابزار، آشنایی کافی با نیازهای موجود و توانایی‌های هر سیستم کسب شوند.

سفارش طراحی سایت چندزبانه با وردپرس

ما در روکا می‌توانیم سایت‌های چندزبانه را با بهترین کارایی و عملکرد سئو برای شما ایجاد کنیم. برای داشتن یک سایت حرفه‌ای دو و چندزبانه با وردپرس کافی است با ما تماس بگیرید.

یک نظر در مورد «طراحی سایت دو زبانه با وردپرس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱