دانلود فایل htaccess برای وردپرس

فایل htaccess محلی است که تنظیمات وب سرور آپاچی در آن نگهداری می‌شود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس و برخی از افزونه‌های مختلف از این فایل برای عملکرد صحیح یا برخی بهینه‌سازی‌ها با ثبت برخی دستورالعمل‌ها در این فایل فعالیت می‌کنند.

به صورت عادی اگر وب سرور شما آپاچی باشد، و تنظیمات سرور و دسترسی‌های لازم به درستی انجام شده باشد، وردپرس این فایل را با محتویات لازم ایجاد می‌کند.

چنانچه به هر دلیل این فایل از سرور شما حذف شود، برای ایجاد مجدد آن کافی است در بخش تنظیمات وردپرس، به بخش تنظیمات » پیوندهای یکتا( Permalinks ) مراجعه نمایید و یک بار روی دکمه‌ی «ذخیره‌ی تغییرات» کلیک کنید.

اگر وردپرس نتواند این فایل را روی سرور شما ایجاد کند یا محتوای آن را تغییر دهد، کدهای لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا این فایل را ایجاد کنید یا آن را ویرایش نمایید.

کدهای استاندارد htaccess در وردپرس

در ادامه یک نمونه از کدهای که وردپرس به صورت پیش‌فرض در این فایل قرار می‌دهد، آمده است:

برای دانلود فایل htaccess پیش‌فرض وردپرس، اینجا کلیک کنید.

کدهای htaccess در وردپرس شبکه

کدهای لازم برای وردپرس شبکه بیشتر از موارد فوق است و هرگز نباید کدهای بالا را برای حالت شبکه‌ی وردپرس استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت دوزبانه با وردپرس شبکه و تنظیمات htaccess آن اینجا کلیک کنید.

ساخت فایل htaccess در ویندوز

برای ساخت فایل htaccess در ویندوز، به دلیل اینکه نام این فایل با نقطه آغاز می‌شود، با مشکل مواجه خواهید شد. برای حل مشکل کافی است یک فایل متنی ایجاد کنید و نام آن را به صورت .htaccess. مشخص نمایید( یک نقطه در ابتدا و یک نقطه در انتها )
سپس محتویات این فایل را با notepad یا notepad++‎ به شکل دلخواه ویرایش کنید و آن را روی سرور آپلود نمایید.

مشاهده و ویرایش htaccess در cPanel

لازم به ذکر است که مدیر فایل cPanel به صورت عادی فایل‌هایی که با نقطه شروع شوند را نمایش نمی‌دهد و لازم است تا از بخش Settings این عملکرد را تغییر دهید.

یک نظر در مورد «دانلود فایل htaccess برای وردپرس»

  • مهدی می‌گوید:

    سلام
    این مطلبتون بسیار مهم بود، مخصوصا اینکه باید به قسمت تنظیمات رفت و save changes رو کلیک کرد.
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱