مایکروسافت درایو مجازی Git را معرفی کرد

کار کردن با سیستم‌های کنترل نسخه مانند Git و SVN در هنگام مواجهه با نرم‌افزارهایی حجیم کاری دشوار و پردردسر است. برای مثال سیستم‌عامل ویندوز بیش از ۳.۵ میلیون فایل و ۲۷۰ گیگابایت حجم دارد. دریافت این حجم از فایل‌ها، به‌روزرسانی آن‌ها و کامپایل بخش کوچکی از سورس ویندوز با استفاده از روش‌های متداول حتی با سریع‌ترین ارتباط اینترنتی و با سریع‌ترین سیستم‌های رایانه‌ای موجود ممکن است تا چندین ساعت به طول بینجامد.

Git Windows GVFS

شرکت مایکروسافت برای برطرف کردن این مشکل بزرگ که موجب اتلاف زمان بسیار زیاد و افزایش هزینه‌های توسعه‌ی نرم‌افزار می‌شود، در حال توسعه‌ی ابزاری به نام GVFS یا Git Virtual File System است.

تغییر نام پروژه

این پروژه در ابتدا GVFS نام داشت و اکنون با نام VFSForGit نامگذاری شده است.

شیوه‌ی عملکرد VFSForGit

این ابزار جدید با اضافه کردن یک لایه‌ی جدید به سیستم عامل، مدیریت فایل‌های موجود در پایگاه Git را بر عهده می‌گیرد و از طرف دیگر یک رابط فایلی مجازی در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد.

مزیت استفاده از درایو مجازی برای مدیریت فایل‌های سورس در این است که برنامه‌نویسان برای انجام تغییرات روی چند فایل نیازی به دریافت ده‌ها گیگابایت فایل روی سیستم خود ندارد. درایو مجازی تنها فایل‌هایی که برنامه‌نویس نیاز داشته باشد را به صورت تک به تک از Git دریافت می‌کند و در اختیار او قرار می‌دهد.

در هنگام کامپایل نیز تنها فایل‌هایی که به آن‌ها نیاز باشد و کامپایلر درخواست محتوای آنان را کند، از سرور Git دریافت می‌شوند.

با استفاده از این شیوه، زمان‌های انتظار چندین ساعته به چند ثانیه کاهش می‌یابند و در نتیجه سرعت عملکرد و کارایی توسعه در کنار مزایای سیستم کنترل نسخه‌ی قدرتمندی مانند Git قابل دستیابی خواهد بود.

استفاده از VFSForGit در پروژه‌های کوچک

استفاده از این نرم‌افزار جدید در مدیریت پروژه‌های کوچک نیز مزایایی به دنبال دارد، کاهش مصرف پهنای باند اینترنت و افزایش سرعت کامپایل و مدیریت پروژه از جمله مزایای استفاده از VFSForGit به شمار می‌رود. استفاده از این درایو مجازی سبب می‌شود تنها فایل‌هایی که می‌خواهید مشاهده یا استفاده نمایید از مخزن کد دریافت شوند و برای تغییر دادن چند فایل انگشت‌شمار نیازی به انتظار طولانی در جهت Clone کردن کل مخزن نخواهید داشت.

توقف توسعه‌ی VFS for Git

با انتشار نسخه‌ی ۲.۳۲ از این نرم‌افزار، مایکروسافت اعلام کرد که امکانات جدید به این ابزار اضافه نمی‌کند و تنها به‌روزرسانی‌های امنیتی در صورتی که نیاز باشد، در پروژه اعمال خواهند شد.

اطلاعات بیشتر

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نرم‌افزار می‌توانید از پیوندهای زیر استفاده نمایید.

۲ نظر در مورد «مایکروسافت درایو مجازی Git را معرفی کرد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱