پایگاه داده ابری گوگل با نام Cloud Spanner به میدان آمد

محصول جدید گوگل با نام Cloud Spanner برای پشتیبانی از نیازهای پایگاه داده‌ی ابری برای استفاده در بستر اینترنت معرفی شد.

پردازش ابری گوگل

طراحی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پایگاه داده در سیستم‌های بزرگ کاری بسیار دشوار است. این مشکلات هنگامی که نیاز به حجم و توان بیشتری از سخت‌افزار و نرم‌افزار به میان آید، مشکلات بزرگی در سر راه توسعه‌ی نرم‌افزارها قرار می‌دهد.

مشکلاتی از قبیل تهیه‌ی سخت‌افزارهای لازم، همزمان سازی اطلاعات، تهیه‌ی پشتیبان، خرابی‌های احتمالی سخت‌افزار، تنظیمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای پاسخگویی به حجم درخواست‌ها و بسیاری مشکلات پیش‌بینی شده و پیش‌بینی نشده‌ی دیگر.

این مشکلات سبب می‌شوند، حچم زیادی از زمان و انرژی و نیروی انسانی که می‌توانند برای بهبود کیفیت نرم‌افزار به‌کارگیری شوند، برای پشتیبانی پایگاه داده استفاده گردند.

Cloud Spanner چیست ؟

شرکت گوگل با شناسایی این مشکل، محصول جدید خود با نام Cloud Spanner را به تازگی معرفی کرده است. این سیستم ابری پایگاه داده، توانایی دارد پایگاه داده‌هایی با حجم‌های بسیار بزرگ را میزبانی کند. تمامی تنظیمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این سیستم توسط کارشناسان گوگل به انجام می‌رسد.

برنامه‌نویسان بسته به حجم اطلاعات و نوع پایگاه داده‌ی مورد نیاز شامل پایگاه‌داده‌های سنتی رابطه‌ای یا پایگاه داده‌های NoSQL می‌توانند از حجم نامحدودی از توان سخت‌افزارهای قدرتمند گوگل استفاده کنند.

شیوه‌ی پرداخت هزینه‌ی خدمات گوگل بسته به حجم استفاده از زیرساخت‌های موجود، متغیر خواهند بود. عواملی مانند حجم پایگاه داده و فایل‌های جانبی آن، حجم پهنای باند مصرفی و تعداد Nodeهای به کارگیری شده متغیر خواهند بود.

اطلاعات بیشتر در مورد Cloud Spanner

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Cloud Spanner اینجا کلیک کنید.

همچنین برای مشاهده‌ی قوانین محاسبه‌ی هزینه می‌توانید این صفحه را مشاهده نمایید.

یک نظر در مورد «پایگاه داده ابری گوگل با نام Cloud Spanner به میدان آمد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱