افزایش سرعت سایت

هر یک ثانیه از زمان برای سایت شما زمانی بسیار ارزشمند و پر اهمیت است. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در موفقیت سایت‌های اینترنتی در سئو، جذب مخاطبان بیشتر و افزایش بازدید است. هر چه سرعت سایت بیشتر باشد و در زمان کمتری بارگزاری شود، موتورهای جستجو رتبه‌ی بهتری به سایت می‌دهند. از طرف دیگر کاربرانی که به سایت مراجعه می‌کنند هر چه با سایت سریع‌تر و چابک‌تری مواجه شوند، امتیاز بیشتری برای سایت در نظر می‌گیرند.

سرعت سایت
افزایش سرعت سایت متاثر از عوامل بسیاری است. عوامل موثر در سرعت سایت به دو گروه کلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند.

عوامل سخت‌افزاری سرعت سایت

اگر می‌خواهید یک سایت پرسرعت داشته باشید، لازم است تا از سخت‌افزار یا هاست مناسبی نیز استفاده کنید. هاست مناسب لزوما هاستی گران‌قیمت و ویژه نیست. هرچند جستجو کردن و پیدا کردن بهترین هاست ممکن است مقداری زمان نیاز داشته باشد ولی این کار نتیجه‌ی قابل توجهی برای شما به همراه خواهد داشت.

عوامل نرم‌افزاری سرعت سایت

بخشی از مشکلاتی که باعث می‌شوند سرعت سایت آهسته باشد، مربوط به نرم‌افزار سایت است. عدم تنظیمات بهینه یا توسعه‌ی غیراصولی و مبتدی می‌توانند از جمله عواملی باشند که سرعت نرم‌افزاری سایت را کاهش می‌دهند.

برای رفع مشکلات نرم‌افزاری ابتدا لازم است تا مشکل ردیابی و بررسی شود و سپس راه حلی مناس برای آن طراحی و اجرا گردد.

سرعت سایت و سئو

سرعت سایت یکی از عوامل اثرگذار روی سئو سایت است. سایت‌هایی که در کمترین زمان ممکن بارگزاری شوند می‌توانند نظر کاربران سایت و گوگل را به خود جلب کنند. یکی از فاکتورها که گوگل آن را اندازه‌گیری می‌کند، سرعت پاسخگویی سایت است.

بهبود سرعت سایت

در تصویر بالا، نمودار زمان پاسخگویی سایت به گوگل مشاهده می‌شود که در ابتدا حدود ۳ ثانیه بود است
و پس از بهینه‌سازی به کمتر از یک ثانیه رسیده است.

آیا یک سایت پر سرعت می‌خواهید ؟

اگر سایتی با سرعت کم دارید یا می‌خواهید کار طراحی سایت را به تازگی شروع کنید و از اهمیت فوق‌العاده سرعت سایت آگاهی دارید، با ما تماس بگیرید.

۲ نظر در مورد «افزایش سرعت سایت»

  • محمد انوری می‌گوید:

    سلام خسته نباشید …
    کاش یک مقاله جامع درباره افزایش سرعت تهیه می‌کردید
    ممنون از شما

    • با سلام و تشکر
      برخی نکات لازم برای افزایش سرعت سایت در بخش مقالات نوشته شده است ولی آموزش جامع و کامل علاوه بر اینکه بسیار مشکل است، به دلیل اینکه جزء خدمات تخصصی ما به حساب می‌آید مقدور نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱