افزونه محصولات در طراحی سایت وردپرس

نمایش محصولات در وردپرس با استفاده از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. بسته به قابلیت‌هایی که برای محصولات نیاز باشد هر یک از روش‌ها ممکن است گزینه‌ای بهتر به حساب آید.

فروشگاه اینترنتی

در ادامه چند روش متداول و کارآمد برای اضافه کردن محصولات برای طراحی سایت با وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از برگه‌ها به جای محصولات

ساده‌ترین شکل ایجاد محصولات در وردپرس استفاده از برگه‌ها یا Page برای این منظور است. برای انجام این کار لازم است تا افزونه‌ی Post Tags and  Categories for Pages را نصب کنیم.

این افزونه وظیفه دارد، دسته‌ها و برچسب‌هایی که در نوشته‌ها قابل استفاده هستند را برای برگه‌ها نیز فعال کند.

پس از فعال کردن دسته‌ها برای برگه‌ها، یک دسته‌ی جدید با نام محصولات ایجاد می‌کنیم. سپس برای هر محصول یک برگه می‌سازیم که تصویر شاخص آن می‌تواند تصویر اصلی محصول باشد و متن آن توضیحات محصول باشد. برگه‌هایی که کاربرد محصول دارند را در دسته‌ی محصولات قرار می‌دهیم و به صورت عادی این برگه‌ها را با کمک افزونه‌های متعددی که برای برگه‌ها وجود دارند در سایت نمایش می‌دهیم.

استفاده از این روش برای محصولاتی که تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند قابل استفاده است.

استفاده از پست سفارشی برای ساخت محصولات

پست‌های سفارشی یکی از ویژگی‌های وردپرس هستند که با کمک آن می‌توانید انواع جدیدی از محتوا را در بخش مدیریت ایجاد نمایید. پست‌های سفارشی می‌توانند به دلخواه دسته‌بندی و برچسب‌های خود را داشته باشند.

برای مثال می‌توان یک پست سفارشی با نام product ایجاد نمود و یک دسته‌بندی با نام productcat را به آن تخصیص داد. اکنون در بخش مدیریت سایت، منوهایی ظاهر خواهند شد که با کمک آن‌ها می‌توانید محصولات جدید را با امکاناتی شبیه نوشته‌ها و برگه‌ها ولی با نام محصول به سایت خود بیفزایید.

اضافه کردن پست سفارشی با کمک افزونه‌ی Custom Post Type UI امکان پذیر است. این افزونه را نصب کنید و مطابق دستورالعمل‌های موجود در صفحه‌ی راهنمای آن، پست سفارشی محصول را به سایت خود بیفزایید.

افزونه‌های متعددی برای نمایش پست‌های سفارشی در سایت وجود دارند که با جستجوی مخزن افزونه‌های وردپرس می‌توانید آن‌ها را بیابید.

استفاده از ووکامرس

ووکامرس مشهورترین افزونه برای ایجاد فروشگاه در وردپرس است. چنانچه بخواهید محصولات خود را به صورت آنلاین در سایت به فروش برسانید، دو روش قبل برای شما مناسب نخواهند بود و می‌بایست از ووکامرس استفاده نمایید.

ووکامرس

همچنین در صورتی که بخواهید برای محصولات ویژگی‌های مختلف و تصاویر متعدد تعریف کنید، ووکامرس گزینه‌ی بهتری برای اضافه کردن محصولات در سایت به شمار خواهد آمد.

از طرف دیگر استفاده از ووکامرس برای سایت‌هایی که قصد فروش آنلاین محصولات را ندارند نیز امکان‌پذیر است. اگر برای محصولات خود قیمت وارد نکنید، محصولات به صورت عادی و بدون امکان فروش در سایت قابل مشاهده خواهند بود.

طراحی قالب برای ووکامرس نیازمند کسب اطلاعات اولیه در این خصوص است که ممکن است نسبت به دو روش قبل کمی زمان بیشتر نیاز داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱