اولین مقاله خود را بنویسید !

طراحی سایت هر چقدر هم که با کیفیت و با رعایت اصول روز به انجام برسد، در کنار تولید محتوا می‌تواند کارایی و اثربخشی لازم را مخصوصا در سئو بر جای بگذارد.

یک سایت زیبا و کارآمد و با ساختار فنی مناسب، بدون محتوا مانند قابی زیبا بدون عکس است.

اولین مقاله خود را بنویسید

اگر سایت اینترنتی دارید ولی آن را به حال خود رها کرده‌اید، اکنون باید دست به قلم شوید و اولین مقاله‌ی خود را بنویسید.

در این نوشته قصد داریم روش‌هایی را که می‌توانند به شما کمک کنند تا از موانع موجود برای این کار عبور کنید، بررسی نماییم.

قدم اول: اراده

برای نوشتن یک مقاله لازم است تا اراده این کار را داشته باشید. باید بدانید که محتوای خوب می‌تواند برای شما بازدهی به همراه داشته باشد. با نوشتن یک مقاله خوب می‌توانید مشتریان جدید پیدا کنید، کسب و کار خود را توسعه دهید و خود را در زمینه‌ی کسب و کار خود به عنوان یک متخصص و کاربلد معرفی نمایید.

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو به انجام می‌رسد. چرا سایت شما یکی از محل‌هایی نباشد که کاربران آن را باز می‌کنند و پاسخ‌های خود را در آن می‌یابند ؟

قدم دوم: پیدا کردن موضوع

شاید سخت‌ترین قسمت کار و آنچه باعث می‌شود مقاله‌نویسی هیچ‌گاه آغاز نشود، همین قسمت باشد. برای پیدا کردن موضوعی که می‌تواند مورد توجه کاربران دیگر باشد و ورودی سایت شما را افزایش دهد، از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

  1. سایت رقبا که فعالیتی مشابه شما دارند را جستجو کنید. بررسی کنید که مقالات و مطالب پر بازدید این سایت‌ها کدام مطالب هستند. برای یافتن برخی از کلمات کلیدی که کاربران را بیشتر به سایت‌های مورد نظر هدایت می‌کنند، می‌توانید از سایت الکسا کمک بگیرید.
  2. اگر به صورت فیزیکی یا تلفنی با مشتریان خود در ارتباط هستید، حتما برخی پرسش‌ها که بیشتر برای مخاطبان شما پیش می‌آید را می‌دانید. این پرسش‌ها بهترین موضوع برای نوشتن مقاله هستند.
  3. خود را جای مشتریان بگذارید و تصور کنید که چه دغدغه‌هایی دارند. فکر کنید که چگونه می‌توانید این دغدغه‌ها را برطرف کنید. مثلا اگر خدمات چاپ کارت ویزیت ارائه می‌دهید، ممکن است بخواهید انواع کارت ویزیت را در یک مقاله به صورت مختصر معرفی کنید و از هر کدام یک تصویر در سایت خود بگنجانید.
  4. کلمات کلیدی که فکر می‌کنید مشتریان شما آن را جستجو می‌کنند، در گوگل جستجو کنید و بررسی کنید که گوگل چه پیشنهادهای دیگری برای جستجو به شما می‌دهد. این عبارت‌ها مواردی است که کاربران بیشتری آن را جستجو کرده‌اند.
  5. کلمات کلیدی مختلف مربوط به کسب و کار خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید برای کدام کلمات تبلیغات کلیکی بیشتری نمایش داده می‌شود. این کلمات، آن‌هایی هستند که می‌توانند برای شما سوددهی به همراه داشته باشند. برای آن‌ها وقت بیشتری صرف کنید.
  6. عنوان مقالات را از بخش مقالات سایت‌های دیگر بردارید. ساده‌ترین روش برای پیدا کردن موضوع این است که موضوعات جذاب را در سایت رقبا پیدا کنید و با عنوانی شبیه به آن‌ها ولی با مطلبی جدید و بازنویسی شده، مقالات جدید ایجاد نمایید.

قدم سوم: پیدا کردن زیرعنوان‌ها

یک مقاله می‌بایست یک موضوع کلی و چند عنوان فرعی داشته باشد. عنوان‌های فرعی ابزاری مفید برای طبقه‌بندی محتوا هستند. تعیین چند زیرعنوان علاوه بر اینکه برای کاربران سایت شما جذاب و مفید است، توجه گوگل را نیز به خود جلب می‌کند.

به عنوان مثال ممکن است بخواهید در مورد «انواع بیمه خودرو» مقاله‌ای بنویسید. زیر عنوان‌های مقاله‌ی شما شامل انواع بیمه‌نامه‌های متداول برای خودرو خواهند بود.

به عنوان مثالی دیگر، اگر موضوع مقاله شما در مورد رفع کردن یک مشکل نرم‌افزاری باشد، زیر عنوان‌های شما، انواع روش‌های حل آن مشکل خواهند بود.

قدم چهارم: پیدا کردن و نوشتن محتوا

ممکن است در مورد موضوع اصلی یا زیرعنوان‌ها اطلاع کافی نداشته باشید. در چنین صورتی لازم است تا کمی زمان صرف کنید و در این زمینه مطالعه کنید. از کپی کردن مستقیم محتوا در سایت خودداری کنید. این کار اگر برای سئو شما ضرر نداشته باشد، سودی هم نخواهد داشت.

در عوض سعی کنید مطالب مختلف را بخوانید و به دست خودتان مطلب جدید را بنویسید.

اگر تجربه کافی در نوشتن ندارید، در این مرحله اشکال‌های ادبی و جمله بندی زیادی وجود خواهند داشت. وقت خود را صرف اصلاح آن‌ها نکنید. فقط بنویسید.

قدم پنجم: ویرایش کنید

اکنون که اولین مقاله‌ی خود را نوشتید، زمان ویرایش است. مقاله را با دقت بخوانید تا اشکال‌های املایی به هیچ وجه در آن نباشد. یک غلط املایی در مقاله می‌تواند زحمات شما را بر باد دهد. جملات را بخوانید و سعی کنید بیشترین خوانایی و گویایی را داشته باشند.

در این مرحله ممکن است بخواهید برخی قسمت‌ها را حذف کنید یا توضیحات بیشتری به آن بیفزایید.

قدم ششم: بازخورد بگیرید

اگر می‌توانید مقاله خود را در اختیار دوستان و آشنایان قرار دهید و از آنان بخواهید که نظر خود را در آن مورد با شما در میان بگذارند. نظرات آن‌ها را با کمال خوشرویی دریافت کنید و سعی کنید مواردی که مفید هستند را در مقاله خود پیاده‌سازی کنید.

مقاله‌ی خود را تبلیغ کنید

اگر مقاله‌ای بنویسید و کسی آن را نخواند، به نتیجه‌ای دست پیدا نمی‌کنید. بررسی کنید که چه کسانی ممکن است به خواندن مطلب شما علاقمند باشد، به آن‌ها اطلاع بدهید که این مقاله وجود دارد تا آن را بخوانند. پیدا کردن افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو و هر محل دیگری که مخاطبان شما حضور دارند، نرخ موفقیت شما را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نکات جانبی

نوشتن یک مقاله‌ی خوب به دانستن برخی نکات نیازمند است. سعی کنید در این موارد دانش خود را بهبود دهید:

  1. تایپ ده انگشتی را فرا بگیرید. با شرکت در دوره‌های آنلاین یا تهیه‌ی نرم‌افزارهای آموزشی در مدت کوتاهی می‌توانید مانند موشک تایپ کنید. در هنگام نوشتن مقاله، تایپ کردن نباید یک مشکل و درگیری ذهنی برای شما باشد.
  2. با نکات اولیه سئو در نوشتن مقاله آشنا باشید. از تگ‌های html مانند عنوان‌ها، لیست‌ها، جدول‌ها، پاراگراف‌ها به درستی استفاده کنید.
  3. از نوشتن محتوا در Word و کپی کردن آن در سایت خودداری کنید. این کار حجم زیادی از کدهای ناخواسته را در سایت شما قرار می‌دهد که حجم سایتتان را افزایش می‌دهد و اثر منفی روی سئو آن بر جای می‌گذارد.
  4. از تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای به مقدار لازم استفاده کنید. متن‌های طولانی بیش از آنچه تصور می‌کنید خسته کننده هستند. با درج تصاویر در میان متن، اشتیاق خوانندگان را افزایش دهید.
  5. لازم نیست نوشته‌های اولیه شما ایده‌آل باشند. هر مقدار که می‌توانید و هر چه می‌توانید بنویسید. سعی کنید در کمترین زمان مقاله خود را منتشر کنید.
  6. مقالات منتشر شده را به حال خود رها نکنید. هر از چندگاهی به مقالات قدیمی سر بزنید و اگر نیاز به تکمیل، بهبود یا اصلاح دارند، این کار را انجام دهید. با این کار مقالات شما در گذشت زمان، کامل‌تر و بهتر می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱