بررسی بازاریابی ایمیلی با استفاده از بانک ایمیل

اگر در سایت‌های اینترنتی جستجو کنید، سایت‌های متعددی را خواهید یافت که بانک‌های ایمیل متعددی را به رایگان یا با قیمت‌های اندک به فروش می‌رسانند و ادعا می‌کنند که ارسال ایمیل به صورت گروهی برای این نشانی‌ها، موجب تحول در کسب و کار شما خواهد شد.

ایمیل مارکتینگ

در ادامه قصد داریم درستی یا نادرستی این ادعا را به همراه راه حل بهینه و منطقی برای پاسخگویی به بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل را بررسی نماییم.

قیمت ارزان بانک ایمیل

قیمت اندک بانک‌های چند صد هزار یا چند میلیونی ایمیل، دلیل خوبی است که نشان دهد این بانک‌های ایمیل ارزشی ندارند. یک کالای ارزشمند که می‌تواند کسب و کارهای مختلف را متحول کند، هیچ گاه با قیمت‌های اندک یا به رایگان در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

روش‌هایی که پاسخگویی به مراتب کمتری از ادعای انجام شده دارند، اکنون با قیمت‌های بسیار بیشتر در حال استفاده هستند.

مشکلات و هزینه‌های ارسال ایمیل به صورت انبوه

ارسال ایمیل با حجم‌های بالا، علاوه بر اینکه کاری دشوار و همراه با موانع فنی و قانونی متعدد است، مستلزم صرف هزینه‌های سنگینی برای پوشش زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. و این هزینه‌ها و مشکلات ممکن است تا حدی افزایش پیدا کنند که از سود احتمالی نیز فراتر روند.

درصد موفقیت در ارسال ایمیل انبوه

ایمیل‌هایی که در حجم زیاد ارسال می‌شوند، به آسانی توسط سرویس‌های گیرنده‌ی ایمیل قابل شناسایی هستند و احتمال قرارگیری آن‌ها در شاخه‌ی هرزنامه یا Spam به مراتب افزایش می‌یابد. حتی ممکن است این ایمیل‌ها به مرحله‌ای از هرزنامه برسند که حتی در شاخه‌ی Spam نیز قرار نگیرند.

علت دیگری که موفقیت ارسال انبوه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، عدم علاقه‌ی عمده‌ی مخاطبان به ایمیل دریافت شده است. درصد ناچیزی از گیرندگان ایمیل حتی در صورت مشاهده ممکن است به موضوع ایمیل علاقمند باشد و بخواهند حتی محتوای آن را مشاهده کنند.

اگر تمامی شرایط برقرار باشند و یک مخاطب هدف ایمیل شما را مشاهده کند و آن را باز کند، به دلیل اینکه این ایمیل را ناخواسته برای وی ارسال کرده‌اید و احتمالا او ده‌ها ایمیل ناخواسته‌ی دیگر هم از همین بانک دریافت می‌کند، شما را به عنوان یک فرستنده‌ی هرزنامه و با سطح اعتبار کمی در نظر خواهد گرفت که موفقیت شما در تبدیل گیرنده‌ی ایمیل به مشتری را کاهش خواهد داد.

شناسایی سرور به عنوان Spammer

پس از اینکه حجم بزرگی از ایمیل‌ها را به گیرندگان ارسال کنید و تعداد زیادی از آنان ایمیل شما را به عنوان هرزنامه نشان‌گذاری کنند، به احتمال زیاد سرور و IP شما به عنوان ارسال کننده‌ی هرزنامه شناسایی می‌شود و به احتمال زیاد به لیست سیاه وارد می‌شود.

پس از این، هر ایمیل ارسالی شما حتی اگر از ایمیل‌های عادی باشد، ممکن است هیچ‌گاه به مقصد نرسد. خارج شدن از لیست سیاه مستلزم نامه‌نگاری‌های متعدد و پیگیری‌های زمان‌بر خواهد بود.

راه حل بازاریابی اینترنتی با ایمیل

راه حلی که امروزه به عنوان بهترین روش برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، جمع‌آوری ایمیل‌های افرادی است که به موضوع فعالیت و کسب و کار شما علاقه‌مند هستند. در مرحله‌ی بعد ایمیل‌هایی با ساختار و محتوا و زمانبندی دقیق برای این گروه از افراد ارسال می‌شود تا از میان این حجم کوچک با بازدهی و موفقیت به مراتب بیشتر، مشتریانی یافته شوند.

لازمه‌ی موفقیت در جمع‌آوری نشانی ایمیل‌های واقعی و غیرفله‌ای، طراحی سایت با اصول فنی لازم است که بتواند مخاطبان احتمالی شما را به خود جذب کند و ایمیل‌ها یا شماره‌های موبایل آنان را جمع‌آوری نماید.

سایتی که توانایی جذب مخاطبان شما را داشته باشد، می‌بایست دارای محتوای جذاب و مورد جستجوی کاربران باشد و از طرف دیگر، در سایر کانال‌های بازاریابی اینترنتی از جمله سئو شرایط قابل قبولی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *