نمایش یک برگه خاص در صفحه نخست سایت وردپرس

وردپرس به صورت پیش‌فرض فهرست آخرین نوشته‌های شما را در صفحه‌ی نخست سایت به نمایش می‌گذارد. در بسیاری موارد ممکن است بخواهید، محتوایی خاص را در صفحه‌ی نخست سایت خود نمایش دهید یا ممکن است بخواهید صفحه‌ی نخست سایت شما یک طراحی منحصر به فرد و متفاوت با سایر صفحات داشته باشد.

وردپرس

برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ایجاد یک برگه به عنوان صفحه‌ی نخست سایت
    برای انجام این کار به بخش برگه‌ها مراجعه کنید و یک برگه‌ی جدید با نام «صفحه‌ی اصلی» یا «خانه» ایجاد کنید.
  2. تعیین برگه‌ی ایجاد شده به عنوان صفحه‌ی اصلی
    به بخش تنظیمات و سپس خواندن مراجعه کنید. مانند تصویر زیر ابتدا گزینه‌ی «یک برگه یکتا» را انتخاب نمایید و سپس برگه‌ای که در مرحله‌ی قبل ایجاد کردید را برگزینید.تعیین صفحه اصلی سایت در وردپرسهمان گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، امکان انتخاب یک برگه به عنوان «برگه‌ی نوشته‌ها» نیز وجود دارد. چنانچه می‌خواهید، فهرست آخرین نوشته‌ها یا اخبار سایت در یک برگه‌ی دیگر به جای صفحه‌ی اصلی سایت قابل مشاهده باشند، یک برگه نیز برای این منظور ایجاد کنید و مانند تصویر آن را در بخش «برگه‌ی نوشته‌ها» برگزینید.

تغییر قالب صفحه‌ی اصلی سایت

برگه‌ای که در مرحله‌ی قبل ایجاد کردید، ساختاری شبیه سایر صفحات سایت خواهد داشت. معمولا در صفحه‌ی نخست سایت، امکانات و ظاهر متفاوتی با سایر صفحات وجود دارد. برای سفارشی کردن ظاهر صفحه‌ی اصلی سایت دو روش معمول وجود دارد.

  1. ساخت یک قالب سفارشی برای شناسه‌ی صفحه
  2. ساخت یک قالب عمومی و تعیین آن به عنوان قالب صفحه‌ی اصلی در بخش مدیریت

ساخت یک قالب سفارشی برای شناسه‌ی صفحه

سیستم درختی قالب‌های وردپرس به شما اجازه می‌دهد تا با ایجاد یک قالب خاص برای صفحه‌ای با شناسه یا نشانی خاص، شکلی متفاوت برای آن صفحه اختصاص دهید.

برای این منظور ابتدا لازم است تا شناسه‌ی برگه‌ی اصلی که قبلا ایجاد کردید را پیدا کنید. یافتن شناسه‌ی صفحه‌ی اصلی با مراجعه به بخش برگه‌ها و ویرایش برگه‌ی «صفحه‌ی اصلی» امکان‌پذیر است.

پس از باز شدن صفحه‌ی ویرایش، به نشانی صفحه دقت کنید. این نشانی عبارتی شبیه به «wp-admin/post.php?post=5&action=edit» خواهد بود. در این نشانی، عدد ۵ که به صورت پررنگ مشخص شده است، شناسه‌ی صفحه‌ی اصلی است. این شماره را به خاطر بسپارید.

به شاخه‌ی قالب سایت مراجعه کنید و فایلی با نام «page-5.php» ایجاد کنید. عدد ۵ در این بخش نمایانگر شناسه‌ای است که در گام قبلی ذخیره کردیم.

اکنون محتوای دلخواه برای صفحه‌ی اصلی سایت را در این فایل قرار دهید و آن را ذخیره نمایید.

به عنوان راهنما می‌توانید محتوای فایل single.php را در این فایل کپی کنید و بخش‌های دلخواه را تغییر دهید.

ساخت یک قالب عمومی و تعیین آن به عنوان قالب صفحه‌ی اصلی در بخش مدیریت

علاوه بر روش فوق که به شناسه‌ی صفحه وابسته است، با روش دیگری نیز می‌توانید قالب صفحات را مشخص نمایید. وردپرس امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به تعداد دلخواه قالب‌های سفارشی برای صفحات سایت ایجاد کنید و در هر صفحه، بسته به نوع محتوا، یکی از قالب‌های ایجاد شده را برای آن صفحه فعال نمایید.

برای مثال ممکن است در یک سایت که شعر و داستان منتشر می‌کند، دو قالب متفاوت برای شعر و داستان تعریف شود. در هنگام ارسال مطالب، فرستنده می‌تواند یکی از این دوقالب را برای تعیین شکل خروجی صفحه برگزیند.

برای ساخت قالب سفارشی فایلی با نام دلخواه برای مثال «homepage.php» در شاخه‌ی قالب خود بسازید و محتوای زیر را درون آن قرار دهید.

در قطعه کد بالا، از دستورات get_header و get_footer استفاده شده است که بخش بالایی و پایینی سایت را مانند سایر صفحات به نمایش درمی‌آورد. اگر می‌خواهید بخش بالا و پایین صفحه‌ی اصلی نیز با سایر صفحات متفاوت باشد، می‌بایست این دو دستور را نیز حذف نمایید و تمامی کدهای لازم برای نمایش صفحه را در همین فایل بگنجانید.

پس از ذخیره کردن فایل فوق، می‌توانید برگه‌ی «صفحه‌ی اصلی» را ویرایش کنید و از بخش «ویژگی‌های برگه» مقابل ردیف «قالب» گزینه‌ی دلخواه را که ایجاد کردید، انتخاب کنید و برگه را به‌روزرسانی نمایید.

انتخاب قالب برای برگه

از این پس، صفحه‌ی اصلی سایت با قالب دلخواه شما به نمایش درمی‌آید و برای انجام تغییرات در صفحه‌ی اصلی سایت، لازم است تا فایل قالب سفارشی را ویرایش نمایید.

 

۲ نظر در مورد «نمایش یک برگه خاص در صفحه نخست سایت وردپرس»

  • پیام یوسفی می‌گوید:

    سلام میخواستم بدونم وقتی من یک برگرو به عنوان صفحه اصلی سایت انتخاب میکنم چرا نوشته هام دیگه تو صفحه اصلی نمایش داده نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    • با سلام

      شما دو حالت تنظیمات می‌توانید داشته باشید. در حالت معمولی صفحه‌ی اصلی وردپرس آخرین نوشته‌های شما را نشان می‌دهد
      و در حالت دوم می‌توانید یک برگه را در صفحه اصلی سایت نمایش دهید و یک برگه دیگر را برای نمایش آخرین نوشته‌ها تعیین کنید

      به عبارت دیگر اگر می‌خواهید آخرین نوشته‌ها در صفحه اصلی سایت دیده شوند، هیچ کاری نباید انجام دهید و اجازه دهید تنظیمات به صورت اولیه باقی بماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱