تغییر نام فایل‌هایی با نام فارسی هنگام آپلود در وردپرس

استانداردهای وب و سرورهای وب در زمانی پی‌ریزی شدند که سیستم ذخیره‌سازی و نامگذاری فایل‌ها به صورت ASCII و برای نگهداری نام‌هایی با حروف لاتین موجود بودند.

هرچند در گذر زمان، اصلاحات لازم برای نگهداری و نمایش فایل‌هایی با نام غیرلاتین و از آن جمله فارسی در استانداردها به وجود آمد، با این حال هنوز برخی مرورگرهای قدیمی، برخی سرورها، برخی فشرده‌سازها و نرم‌افزارهای تهیه‌ی پشتیبان، ممکن است فایل‌هایی با نام فارسی را به درستی شناسایی نکنند و موجب ایجاد مشکلاتی برای نگهداری، تهیه‌ی پشتیبان و نمایش آن‌ها ایجاد کنند.

پاکسازی نام فایل‌های آپلودی در وردپرس از حروف غیرلاتین

در این نوشته با افزونه‌ی Clean Image Filenames که وظیفه‌ی اصلی آن تغییر نام فایل‌های آپلودی روی سایت‌های طراحی شده با وردپرس است، آشنا خواهیم شد.

Clean Image Filenames چه کاری انجام می‌دهد ؟

این افزونه هنگامی که شما فایل‌هایی را در بخش رسانه‌ی وردپرس آپلود می‌کنید و نام این فایل‌ها از حروف لاتین تشکیل نشده است، به میدان می‌آید. افزونه به صورت خودکار حروف غیرلاتین موجود در نام فایل شما را به اعداد و حروف لاتین تبدیل می‌کند در نتیجه نام تمامی فایل‌های آپلودی در رسانه‌ی وردپرس، با حروف و اعداد مجاز خواهد بود.

کاربرد افزونه

کاربرد اصلی این افزونه برای مواردی است که استفاده کنندگان از سایت، تخصص کافی در زمینه‌ی نرم‌افزار را نداشته باشند و برای جلوگیری از آپلود تصادفی فایل‌هایی با نام فارسی، و ایجاد مشکلات احتمالی، از این افزونه استفاده کنیم.

همچنین نصب این افزونه به طور کلی می‌تواند از رخداد اشتباهات احتمالی حتی توسط متخصصین وردپرس و نرم‌افزار جلوگیری نماید.

روش نصب افزونه

برای نصب این افزونه، به صفحه‌ی نصب افزونه‌ها در وردپرس خود مراجعه نمایید و در بخش جستجوی بالای صفحه، عبارت «Clean Image Filenames» را وارد نمایید.

پس از یافته شدن افزونه، روی دکمه‌ی «نصب» و پس از تکمیل نصب، روی «فعال‌سازی» کلیک نمایید.

تنظیمات افزونه

این افزونه یک گزینه در برگه‌ی تنظیمات رسانه‌ی وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد. با تغییر دادن این تنظیم، می‌توانید مشخص کنید که آیا تمامی فایل‌ها تغییر نام پیدا کنند یا تنها این کار برای تصاویر به انجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱