تولید محتوای سایت با اصول سئو

موتورهای جستجو و به طور خاص موتور جستجوی گوگل روز به روز هوشمندتر از گذشته عمل می‌کنند و در هنگام رتبه‌بندی با دقت بیشتری سایت‌هایی با محتوای با کیفیت را بالاتر از سایر سایت‌ها رتبه‌بندی می‌نمایند. آیا می‌دانید که:

  • به‌روزرسانی و انتشار محتوای جدید به طور منظم و متناسب با سئو، به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما فعال است و می‌تواند رتبه شما را ارتقا دهد.
  • استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوای خود می‌تواند به جذابیت و رتبه‌بندی بهتر آن کمک کند.
  • اشتراک‌گذاری محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به افزایش ترافیک و رتبه‌بندی سایت شما کمک کند.

سئو و محتوای طراحی سایت

اهمیت تولید محتوا در سئو

یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطبان به سایت، تولید محتوای جذاب و مطابق اصول سئو است. بازاریابی محتوایی( Content Marketing ) ابزاری است که سال‌ها و ماه‌ها با کمترین هزینه، مخاطبان و مشتریان جدید برای شما به همراه خواهد آورد.

تولید محتوای سایت با کیفیت و با اصول فنی و لازم برای دریافت رتبه‌ی بالاتر توسط گوگل، علاوه بر تخصص فنی، به دانش و تجربه‌ی سئو نیازمند است.

تعرفه تولید محتوا

شرح هزینه
تولید محتوای جدید با موضوع مشخص و بر اساس محتوای فارسی موجود هر کلمه ۸۰ تومان
تولید محتوای جدید با موضوع مشخص و بر اساس محتوای انگلیسی موجود هر کلمه ۹۰ تومان
یافتن موضوع و کلمات کلیدی محبوب هر مطلب ۲۰ هزار تومان
یافتن تصاویر برای مطالب و رتوش آن‌ها برای درج در سایت هر تصویر ۲۵ هزار تومان
درج محتوا در سایت به همراه تصاویر هر مطلب ۱۲ هزار تومان

برای مثال برای یافتن یک موضوع محبوب، تولید یک محتوای ۵۰۰ کلمه‌ای به همراه تصویر و درج آن در سایت هزینه‌ها به شکل زیر محاسبه خواهد شد.

شرح هزینه
جمع ۹۷ هزار تومان
یافتن محتوا با موضوع متناسب با سئو ۲۰ هزار تومان
تولید محتوای جدید به طول ۵۰۰ کلمه ۴۰ هزار تومان
یافتن تصویر و رتوش آن ۲۵ هزار تومان
درج محتوا در پنل مدیریت سایت ۱۲ هزار تومان

کپی برداری مطالب سایت‌ها

مشاهده شده است که گاه محتوای یک سایت توسط سایت‌های دیگر کپی می‌شود و رتبه‌های بهتری در گوگل نسبت به سایت اصلی کسب می‌کند.

گوگل با تلاش برای شناسایی محتوای تکراری، سعی می‌کند سایت مبدا را در رتبه‌بندی بالاتر قرار دهد. با این حال، احتمال خطا در موتور جستجو وجود دارد.

راهکارهای پیشگیری:

  • رعایت اصول سئو: برای جلوگیری از کپی محتوا و رتبه‌بندی بهتر سایت خود، باید اصول سئو و استانداردهای روز طراحی سایت را رعایت کنید.
  • ایندکس سریع محتوا: با استفاده از قابلیت Request Indexing در کنسول گوگل، می‌توانید محتوای ارزشمند سایت خود را سریع‌تر ایندکس کنید.

آیا می‌دانید که:

  • طبق مطالعه Ahrefs، ٪۴۳ از صفحات وب دارای محتوای تکراری هستند.
  • گوگل در سال ۲۰۲۱، ۶.۳ میلیارد URL را به دلیل محتوای تکراری از فهرست خود حذف کرد.
  • استفاده از ابزارهای سئو مانند SEMrush و Ahrefs می‌تواند به شما در شناسایی و رفع محتوای تکراری در سایتتان کمک کند.

درک موتور جستجو از محتوا

موتور جستجو یک نرم‌افزار است و آنچه از محتوا درک می‌کند با آنچه یک کاربر مشاهده می‌کند متفاوت است. موتور جستجو ممکن است درکی سطحی از معنی کلمه‌ها داشته باشد ولی توانایی درک ارزش، حس، مفهوم و موضوع واقعی نوشته را نمی‌تواند درک کند.

سئو گوگل

نقش کیفیت طراحی سایت در کیفیت محتوا

همان گونه که گفته شد، درک موتور جستجو از محتوا با درک یک انسان تفاوت دارد. بسیاری از آنچه برای یک نرم‌افزار قابل بررسی و تحلیل است، به طراحی سایت مرتبط است.

اگر در مراحل طراحی سایت، پیش‌بینی سئو به عمل نیامده باشد و ساختار تولید کدهای لازم برای نمایش محتوا مطابق با اصول سئو سایت نباشد، اثربخشی محتوا در بهینه‌سازی سایت به حداقل خواهد رسید.

بنابراین اگر قصد ایجاد سایتی محتوا محور را داشته باشید و طراحی سایت مطابق با اصول سئو نباشد، نسبت هزینه و زمان صرف شده در تولید محتوا برای سایت به موفقیت در جذب مخاطب کمتر و کمتر خواهد شد.

اگر قصد فعالیت برای تولید محتوا برای سایت خود را دارید، نخستین گام گفتگو با مشاور سئو است.

بسته‌های تولید محتوا برای سایت و اینستاگرام

اگر قصد تولید محتوا به صورت منظم را دارید تا در سایت و صفحات مجازی خودتان منتشر نمایید، برای مشاوره و برآورد هزینه‌ی بسته‌های تولید محتوا و تبلیغاتی با ما تماس بگیرید.

تولید محتوای منحصر به فرد و مناسب سئو برای سایت

اگر می‌خواهید محتوای سایت شما برای خوانندگان و موتورهای جستجو جذاب باشد، با ما تماس بگیرید. خلاصه و محورهای محتوای مورد نیاز برای سایت خود را برایمان ارسال کنید تا مطالبی با کیفیت و متناسب با سئو برای شما تولید نماییم.

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱