همه چیز در مورد تولید محتوا با اصول سئو

امروزه داشتن یک سایت اینترنتی برای تمامی کسب و کارها یک ضرورت است. زیرا فضای مجازی روز به روز بیش از گذشته فضای بازار سنتی را به عقب می‌راند و کسب و کارهایی که نتوانند در این فضا نیز حضوری پررنگ داشته باشند به زودی ناچار خواهند شد تا میدان را برای رقبای قدرتمند این دنیای جدید خالی کنند.

سئو و محتوای طراحی سایت

از طرف دیگر طراحی سایت به تنهایی تضمین کننده‌ی موفقیت در این فضا نیست. مخاطبان کسب و کار اغلب برای یافتن شما از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

استفاده از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تولید محتوا برای سایت و بازاریابی محتوایی است، مسیری است که برای موفقیت و سوددهی کسب و کارهای آنلاین می‌بایست طی شود.

تولید محتوای جذاب و مرتبط با کسب و کار ابزاری است که مخاطبان را به مشاهده‌ی سایت‌های اینترنتی ترغیب می‌کند. در کنار محتوای جذاب و مرتبط، می‌توان پیشنهادهایی برای رفع نیازهای احتمالی مخاطبان ارائه نمود. به عبارت دیگر برای یافتن مشتریانی که به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند، می‌بایست محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی تولید کنید و در کنار این محتوا، راهکارهایی برای حل مشکلات مخاطب که شامل خدمات و محصولات شما است، ارائه نمایید.

ویژگی‌های یک محتوای خوب از نظر مخاطب و موتورهای جستجو

یک محتوا باید از دید مخاطب و موتور جستجو به طور همزمان با کیفیت به نظر آید. ولی ویژگی‌های یک محتوای خوب که بتواند هر دو گروه فوق را راضی نگهدارد چه هستند؟

  1. طول محتوا باید متناسب با موضوع انتخاب شده باشد. ارائه‌ی یک محتوای کوتاه و ناقص در مورد یک موضوع نتیجه‌ی چندانی نخواهد داشت.
  2. استفاده از تصویر، ویدئو و صوت. فایل‌های چند رسانه‌ای ابزارهایی هستند که انتقال دانش به بیننده را بهبود می‌بخشند. موتورهای جستجو توانایی دارند محتوا را از نظر کیفیت و تنوع فایل‌های چندرسانه‌ای ارزیابی کنند.
  3. انتخاب و استفاده‌ی هوشمندانه از کلمات کلیدی یکی دیگر از نکته‌‌های مهم در تولید محتوایی جذاب به شمار می‌رود.
  4. انتخاب عنوان مناسب. علاوه بر بازدیدکنندگان که با مشاهده‌ی یک عنوان ممکن است تصمیم خود را برای باز کردن یا باز نکردن آن محتوا اتخاذ کنند، موتورهای جستجو نیز نسبت به عنوان‌های محتوای شما بسیار با دقت رفتار می‌کنند. عنوان باید شامل کلمات کلیدی باشد و به گونه‌ای انتخاب شود که جذابیت لازم را داشته باشد. مراجعه به سایت‌های خبری و شیوه‌های انتخاب عنوان آن‌ها می‌تواند راهنمایی مناسب برای شروع کار باشد.
  5. انتخاب صحیح موضوع. برخی از موضوعات دنبال کنندگان بسیاری دارد ولی از طرف دیگر ارائه کنندگان زیادی نیز دارد. بهترین موضوع برای تولید محتوا، موضوعاتی است که دنبال کنندگان زیاد و تولیدکنندگان کمی دارد. یافتن این موضوعات با استفاده از ابزارهای وبمستر گوگل و برخی سرویس‌های آنلاین امکان‌پذیر است.
  6. رعایت قوانین نگارشی و املای صحیح کلمات. کوچکترین خطاهای تایپی یا نگارشی در محتوا سبب می‌شوند اعتبار محتوای شما در نظر کاربران و موتورهای جستجو از بین برود. تلاش کنید با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایشگر و همچنین بازبینی‌های دوره‌ای، کوچکترین خطاها را شناسایی و برطرف کنید.
  7. تولید چندین محتوا برای پوشش زوایای مختلف موضوعات هدف. یکی از عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها در سئو، وجود محتواهای متعدد در مورد موضوعات است. سایتی که تنها یک محتوای بسیار خوب در مورد موضوعی دارد ممکن است پایین تر از سایتی که با چند محتوای متوسط در مورد زوایای مختلف یک موضوع را پوشش داده، رتبه‌بندی شود.
  8. مقالات پر بازدید سایت‌های دیگر را بیابید و آن‌ها را با کیفیتی بهتر بازنویسی کنید. مقالات پر بازدید در سایت‌های دیگر راهنمایی خوب برای انتخاب موضوع و شناسایی علاقمندی کاربران هستند. اگر مطالب شما مشابه یا مساوی مطالب قدیمی باشد، موفقیتی کسب نخواهید کرد. تلاش کنید مطلب شما جامع‌تر و با کیفیت‌تر از سایرین باشد تا آنان را پشت سر بگذارید.
  9. مقالات خود را به روزرسانی کنید. با گذشت زمان ممکن است بخشی‌هایی از مقالات شما کهنه و ناکارآمد باشند. با بازبینی دوره‌ای و مستمر مطالب قدیمی، تلاش کنید همیشه به روز باشید.
  10. تگ‌های سئو را بشناسید و از آن‌ها به درستی استفاده کنید.
  11. از کپی برداری خودداری کنید. گوگل بیش از آنچه تصور می‌کنید در شناسایی مقالات تکراری قدرتمند است. حتی یک جمله‌ی تکراری در میان یک مقاله از دید گوگل پنهان نمی‌ماند.
  12. منبع مقالات خود را با لینک ذکر کنید. هم کاربران و هم موتورهای جستجو به وجود منبع مقالات اهمیت می‌دهند. مخصوصا هنگامی که محتوای شما ترجمه از مقالات دیگر است، وجود لینک به منبع اصلی یا لینک به منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر به شما سود خواهد رساند.
  13. مطالب خود را با استفاده از تگ‌ها و دسته‌بندی‌ها در گروه‌های مختلف قرار دهید. ایجاد ارتباط معنایی بین مقالات مختلف برای موتورهای جستجو و کاربران مفید و جذاب خواهد بود.

تولید محتوا توسط بازدیدکنندگان

یکی از روش‌های تولید محتوا، تولید محتوا توسط بازدیدکنندگان است. بهترین نمونه‌ی آن شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو( فروم‌ها ) هستند. در این شبوه از تولید محتوا، کاربران خود را به تولید محتوا یا پرسش و پاسخ یا نوشتن مقالات و اخبار تشویق می‌کنید. انتشار نهایی محتوا روی سایت می‌تواند پس از بازبینی و ویرایش توسط کارکنان شما صورت پذیرد و همچنین می‌توانید برای جذب نویسندگان بیشتر مشوق‌های مالی و غیرمالی متناسب در نظر بگیرید.

ورود محتوا به سایت

پس از تولید محتوا، وارد کردن آن در ساین نیز به دانش و مهارت خاصی به ویژه برای نتیجه‌گیری در سئو نیازمند است. محتوایی هر چند از نظر ظاهری برای کاربران یکسان باشد، در پشت صحنه می‌تواند تفاوت‌های چشم‌گیری از دید موتورهای جستجو داشته باشد. ایجاد کدهای اضافی و با حجم بالا برای قالب‌بندی محتوا، استفاده از تگ‌های نامناسب برای سئو در هنگام نوشتن محتوا، عدم بهینه‌سازی تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای، عدم ایجاد پیوندهای داخلی مناسب به مطالب مرتبط با موضوع و بسیاری موارد دیگر از جمله خطاهایی هستند که توسط نویسندگان مبتدی از نظر فنی به انجام می‌رسند.

بنابراین تولید محتوایی خوب و ورود صحیح آن در سایت در کنار یکدیگر می‌توانند بهترین اثربخشی را داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *