آیا خرید سایت آماده برای سئو مفید است ؟

موفقیت یک سایت جدید در سئو به زمان طولانی و تولید محتوای زیاد نیازمند است. اگر کلمات کلیدی هدف برای سایت جدید جزء کلمات پررقابت باشند، ممکن است به زمانی بین ۶ ماه تا یک سال و صرف زمانی بسیار زیاد برای تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی، لینک بیلدینگ و سایر تکنیک‌های سئو برای موفقیت در بهبود رتبه‌ی سایت نیاز باشد.

خرید دامنه قدیمی برای سئو

یکی از روش‌های بسیار موثر که می‌تواند زمان و هزینه‌ی مورد نیاز برای موفقیت در بهینه‌سازی سایت را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد، یافتن سایت‌هایی است که در کلمات کلیدی هدف شما رتبه‌ی مناسب در اختیار دارند و سپس مذاکره برای خریداری دامنه و محتوای این گونه سایت‌ها است.

یافتن سایتی که جایگاه و کیفیت مناسبی داشته باشد و روی کلمات کلیدی هدف شما دارای جایگاه مناسب باشد و از طرف دیگر، امکان خریداری آن فراهم باشد کار آسانی نخواهد بود. با این حال تلاش برای یافتن چنین سایتی می‌تواند اثربخشی چشم‌گیری روی وضعیت سئو سایت شما داشته باشد.

در این مرحله استفاده از تجربیات متخصصین سئو و مشاوره سئو، لازم و حیاتی خواهد بود.

شیوه‌ی عملکرد در هنگام خرید دامنه و محتوای سئو شده

پس از خرید دامنه و محتوای مرتبط با کلمات کلیدی، می‌بایست وضعیت سئو در کلمات کلیدی مختلف به صورت دقیق در Google Search Console مورد بررسی قرار گیرد. در فاز بعدی مطالب متناسب و دارای کیفیت و بازدید خوب، یک به یک می‌بایست به سایت اصلی منتقل شوند و سپس با استفاده از Canonical Url موتورهای جستجو از سایت خریداری شده به سایت شما هدایت شوند.

پس از پایان انتقال تمامی مطالب، زمان آن رسیده است تا با استفاده از کد 301 Redirect کاربران و موتورهای جستجو به صورت کامل به سایت جدید شما هدایت شوند تا رتبه‌ي سئو و بازدیدهای انجام شده در موتور جستجوی سایت مبدا کاملا به سایت جدید شما تغییر مسیر دهند.

نباید این نکته را فراموش کرد که دامنه‌های تازه ثبت شده، ممکن است مانعی در برابر موفقیت کوتاه‌مدت این روش باشند. به دلیل ویژگی سندباکس در گوگل، ممکن است نیاز باشد تا پیش از شروع به کار خرید دامنه‌ی پراعتبار، اندکی صبر کنید.

محاسبه‌ی ارزش مالی خریداری دامنه‌ی قدیمی

خریداری یک دامنه‌ی موفق ممکن است برای شما هزینه‌ی زیادی به دنبال داشته باشد، برای محاسبه‌ی کارایی یا عدم کارایی این روش بررسی چند عامل می‌تواند شما را در انتخاب مسیر مناسب یاری برساند.

  1. محاسبه‌ی تعداد مطالب، زمان، بک‌لینک‌ها، نیروهای متخصص و سایر هزینه‌های مورد نیاز برای موفقیت به روش عادی
  2. محاسبه‌ی تعداد کلیک‌های کسب شده از خرید دامنه‌ی جدید و مقدار اثرگذاری آن روی سوددهی سایت
  3. محاسبه‌ی سود شروع سریع یا خسارت تاخیر در موفقیت
  4. محاسبه‌ی ریسک‌های احتمالی در مسیر موفقیت از جمله جریمه، سندباکس، رقبای خرابکار و ...

هرچند محاسبه‌ی دقیق تمامی موارد فوق به آسانی امکان‌پذیر نیست، ولی در اختیار داشتن یک تقریب هرچند با دقت کم، از در اختیار نبود برآورد سود و زیان بهتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *